Arkadaşlar merhaba,
Geçtiğimiz günlerde ailemle beraber Ankara - Balıkesir güzergahında 1500 km'den fazla yol yaptım. Yol boyunca aracın harareti yer yer 100-102 dereceye kadar çıktı (anlık). Özellikle uzun ramplararda 100 gibi süratle tırmanırken ısının 100 dereceye yaklaştığına, birkaç kez 1-2 derece geçtiğine şahit oldum. (Ayrıca Kazdağlarına çıktım, deniz seviyesinden 1726 metreye. O yolda da hararet bir kaç kez 100 dereceye geldi.) Bluetooth OBD2 cihazım ve telefonda Torque programı olduğu için ısıyı derece olarak takip edebildim.
Normalde arabanın hararet göstergesi ilk çizgiyi hiç geçmez; bu sefer ikinci çizgiye sık sık yaklaştı ama hiç geçmedi. Dolayısıyla kırmızı bölgeye yaklaşmadı. Zaten ben de hararetin ikinci çizgiye yaklaştığını her gözlemleyişimde hız kestim (dağ tırmanışında kenera çekip 1-2 dakika durdum). Neyse ki ısı hızla, 10-15 saniye içinde, 92-90 düzeylerine düşüyor.
Seyahat boyunca dış sıcaklık 30 ile 35 derece arasında idi. Kazdağına tırmandığımızda 35 dereceydi mesela. (Zirvede ise 20 derece.) Araç, malum LPG'li (dağa benzinde çıktım.) Hararetteki artışın dışarıdaki havanın aiırı sıcak olması ile igili olduğunu düşünüyorum ama yine de içim rahat değil.
Bugün (çamurluğa çarpan köpek nedeniyle) Raci ustaya gittiğimde bu durumu anlattım; kendisi bana hiç hararet sorunu yaşamak istemiyorsam daha kalın radyatörlerden takmam gerektiğini söyledi. Doğru söylediğini biliyorum. Ömer bey o radyatörlerin fiyatının 800 TL civarı olduğunu söyledi. Çok daha kalın radyatörler de varmış.
Eve gelince yurt dışı forumlara baktım; bizim araçların çalışma ısısının 90 - 104.5 derece arasında normal olduğunu okudum. Örneğin, Florida gibi çok sıcak ve nemli eyaletlerdeki subarular genelde 93-101,5 derece arasında çalışıyormuş.
Aracımın yağı, suyu tam. İçinde 6 litre Petrol Ofisi yeşil antifriz var.
Sizce endişelenmeli miyim? Yoksa normal mi?
Geçtiğimiz günlerde ailemle beraber Ankara - Balıkesir güzergahında 1500 km'den fazla yol yaptım. Yol boyunca aracın harareti yer yer 100-102 dereceye kadar çıktı (anlık). Özellikle uzun ramplararda 100 gibi süratle tırmanırken ısının 100 dereceye yaklaştığına, birkaç kez 1-2 derece geçtiğine şahit oldum. (Ayrıca Kazdağlarına çıktım, deniz seviyesinden 1726 metreye. O yolda da hararet bir kaç kez 100 dereceye geldi.) Bluetooth OBD2 cihazım ve telefonda Torque programı olduğu için ısıyı derece olarak takip edebildim.
Normalde arabanın hararet göstergesi ilk çizgiyi hiç geçmez; bu sefer ikinci çizgiye sık sık yaklaştı ama hiç geçmedi. Dolayısıyla kırmızı bölgeye yaklaşmadı. Zaten ben de hararetin ikinci çizgiye yaklaştığını her gözlemleyişimde hız kestim (dağ tırmanışında kenera çekip 1-2 dakika durdum). Neyse ki ısı hızla, 10-15 saniye içinde, 92-90 düzeylerine düşüyor.
Seyahat boyunca dış sıcaklık 30 ile 35 derece arasında idi. Kazdağına tırmandığımızda 35 dereceydi mesela. (Zirvede ise 20 derece.) Araç, malum LPG'li (dağa benzinde çıktım.) Hararetteki artışın dışarıdaki havanın aiırı sıcak olması ile igili olduğunu düşünüyorum ama yine de içim rahat değil.
Bugün (çamurluğa çarpan köpek nedeniyle) Raci ustaya gittiğimde bu durumu anlattım; kendisi bana hiç hararet sorunu yaşamak istemiyorsam daha kalın radyatörlerden takmam gerektiğini söyledi. Doğru söylediğini biliyorum. Ömer bey o radyatörlerin fiyatının 800 TL civarı olduğunu söyledi. Çok daha kalın radyatörler de varmış.
Eve gelince yurt dışı forumlara baktım; bizim araçların çalışma ısısının 90 - 104.5 derece arasında normal olduğunu okudum. Örneğin, Florida gibi çok sıcak ve nemli eyaletlerdeki subarular genelde 93-101,5 derece arasında çalışıyormuş.
Aracımın yağı, suyu tam. İçinde 6 litre Petrol Ofisi yeşil antifriz var.
Sizce endişelenmeli miyim? Yoksa normal mi?