(25-06-2019, Saat: 21:20)nitro37 demiş ki:(25-06-2019, Saat: 20:41)gonyalı4258 demiş ki: Kasise girmek tamamda okadar yük topyam 4 kişi demek hatta 3... 3,4 kişiyle kasise giriş eğer sertmi bilmiyorum ama bukadar narin mi bu amortisörler
Yok narin değil en az 10 yıl kullanan da var. Ama olay o degil. Şimdi normal bir arka amortisoru olan bir aracın bagajına malzeme koymaya başladığınızda arka taraf çökmeye başlar. Siz yüklemeye devam ettikçe arka taraf iyice çöker, sonra siz dönüp bakarsiniz arka camurluklara ve yeter yada devam kararı alırsınız. Çünkü lastik arka çamurluk içinde kaybolmaya başlamıştır. Kısaca duracaginiz yeri görür ve durursunuz. Ama selfliviling amortisör de durum böyle değildir. Herşeyden önce yuk taşımak için değil aracın dengesini korumak için yapılmıştır. Bagaja yukde yüklenir fakat diracaginiz yeri size bu amortisör söylemez. Neden soylemez çünkü siz bagaja yük koydukca ağırlığın altında ezilen ve çökmeye başlayan amortisor, yanındaki 1600nm basınçla çalışan tüp gaz sayesinde tekrar yukarı kalkar. 100 kg yuklesenizde aynı durur 300 kg yuklesenizde. Takı bu durum1600 nm basınç bagajdaki ağırlığı kaldiramayincaya kadar devam eder.
Daha net açıklarsak normal amortisor yükü omuzunda taşır ağırlıği vücut alır. Selflivilinge yükü kollar taşır. Dolayısı ile kollar yükü kaldıramayacak duruma gelinceye kadar yükleme devam ederse o kollar titremeye başlar ve ani bir dalgalanma da kollardan biri aşağıya dusuverir.
O nedenle bu amortisore sahip arabalara tadında yükleme yapin. Aşırı yapıyorsanizda ( ben alçı taşımıştım torba torba ağzına kadar) dikkatli surmeniz gerekiyor
Eyvallh abi iyi oldu