Selamlar arkadaşlar yaşadıgım sıkıntıyı problemi sırasıyla anlatayım belki yardımcı olur.
İşim geregi aracımdan yaklasık 6 ayda bır kullanma fırsatım oluyor,genelde esim kullanıyor,aksarayda ıkamet ettıgimiz için lpg de problem oldugunda işten anlayan usta olmadıgı için benzınde kullanıyoruz.Lpg kit olarak MTM kit Khein enjektör sistemıne sahıp.
Yaklaşık 1 ay önce aracı babam hastane işleri için alıyor ,benzinlige yanastıgında benzın yerine lpg alıyor.Aynı gün içerisinde eşim ısrarla beni arıyor,arac tekliyor,stop edıp duruyor,gaza basmama musade etmiyor diye.Bende benzıne almasını problem deam edıp etmedıgını sordum ,etmedıgını gayet saglıklı calıstıgını söyledi.Bende izne gelince hallderım dedim.
2 nisan günü izne geldigimde ilk işim aracın başına gitmek oldu,çünkü içim içimi yiyor.Benzinde calıstırdım hararetın bıraz kıpırdamasını bekledıkden sonra lpg ye aldım alır almaz arac tıtremeye basladı stop ettı ,arıza lambası zaten yanıyor onu hıc derte etmıyorum,bır kac denemeden sonra aracı lpg de tutmayı 2 bın devırde goturmeyı basardım amacım bıraz ılerleyıp turbo acabılmek,cevre yoluna cıktım ne zaman dıp gaz yapsam arac kendını benzıne atıyordu,1,2,3 hep aynı sekılde sankı gazı yetıstıremıyordu.
Problemlerınden forum modları haberdardı sureklı temas halındeydım sureklı soruyorlardı naptın nasıl suan gibi,@Cherkess özgür abi aradı yolda afr ayarı yapan arkadaslar oldugunu onların bu sorunu cozebılecegını soyledı kendısıde sagolsun benım adıma konusmus,daha sonra akıf beyı aradım derdımı anlattım.
Randevu almadan once arac bilgileri tesısata dosenen boru kalınlıgından tutunda ,regulatorun orjınal olup olmamasına kadar sordu,bunarı teyıt ettıkden sonra 3 nısan günü recep abıyıde @GURBENÇ alarak akif beyın yanına gittik.
Zaten telefonda sormus oldugu sorulardan lpg ustası olmadıgını anlamıstım,bulusmada dırek muhendıssınız galıba dıye sordum oylede cıktı.
Yola cıkmadan önce baglantıları yaptık.Arac full 4 kişi istanbul yoluna düştük,aracı lpg ye almak ıstıyoruz ama arac ısrarla kendını korumaya alıp benzıne gecıyordu ,ayrıca zengın karısım hatası verıyordu,bu hatayı cozdukden sonra ,lpg de dıp gaz ve orta gaz seklınde ayar yapmaya basladık,ilk baslarda lpg de turbo acmamıza ragmen 120 yı gecemedık.
Ayarların sonuna geldigimzde dik bi rampada dip gaz yapmamı söyledi ki arac full dolu ,220-230 arac henuz 4500 devırde ıdı ,hemen benzın ıbresıne baktım oynamamıstı yerınden,dedım Lpg de mı gıdıyoruz evet dedı gülümseyerek.Aracın gaz tepkımesı benzınden hıc bır farkı yoktu.Cok memnun kalmıstım ki recep abı arkada daha rahat hıssetı
Ama kesınlıkle gazda kısma tasarruf degil tamamen saglıklı benzındekı degerlerı yolda lpg ye uygulamak,buda sıze ıster ıstemez ekonomı olarak tekrar donecektır.Şunuda buraya koyalım.
free image hosting
İşim geregi aracımdan yaklasık 6 ayda bır kullanma fırsatım oluyor,genelde esim kullanıyor,aksarayda ıkamet ettıgimiz için lpg de problem oldugunda işten anlayan usta olmadıgı için benzınde kullanıyoruz.Lpg kit olarak MTM kit Khein enjektör sistemıne sahıp.
Yaklaşık 1 ay önce aracı babam hastane işleri için alıyor ,benzinlige yanastıgında benzın yerine lpg alıyor.Aynı gün içerisinde eşim ısrarla beni arıyor,arac tekliyor,stop edıp duruyor,gaza basmama musade etmiyor diye.Bende benzıne almasını problem deam edıp etmedıgını sordum ,etmedıgını gayet saglıklı calıstıgını söyledi.Bende izne gelince hallderım dedim.
2 nisan günü izne geldigimde ilk işim aracın başına gitmek oldu,çünkü içim içimi yiyor.Benzinde calıstırdım hararetın bıraz kıpırdamasını bekledıkden sonra lpg ye aldım alır almaz arac tıtremeye basladı stop ettı ,arıza lambası zaten yanıyor onu hıc derte etmıyorum,bır kac denemeden sonra aracı lpg de tutmayı 2 bın devırde goturmeyı basardım amacım bıraz ılerleyıp turbo acabılmek,cevre yoluna cıktım ne zaman dıp gaz yapsam arac kendını benzıne atıyordu,1,2,3 hep aynı sekılde sankı gazı yetıstıremıyordu.
Problemlerınden forum modları haberdardı sureklı temas halındeydım sureklı soruyorlardı naptın nasıl suan gibi,@Cherkess özgür abi aradı yolda afr ayarı yapan arkadaslar oldugunu onların bu sorunu cozebılecegını soyledı kendısıde sagolsun benım adıma konusmus,daha sonra akıf beyı aradım derdımı anlattım.
Randevu almadan once arac bilgileri tesısata dosenen boru kalınlıgından tutunda ,regulatorun orjınal olup olmamasına kadar sordu,bunarı teyıt ettıkden sonra 3 nısan günü recep abıyıde @GURBENÇ alarak akif beyın yanına gittik.
Zaten telefonda sormus oldugu sorulardan lpg ustası olmadıgını anlamıstım,bulusmada dırek muhendıssınız galıba dıye sordum oylede cıktı.
Yola cıkmadan önce baglantıları yaptık.Arac full 4 kişi istanbul yoluna düştük,aracı lpg ye almak ıstıyoruz ama arac ısrarla kendını korumaya alıp benzıne gecıyordu ,ayrıca zengın karısım hatası verıyordu,bu hatayı cozdukden sonra ,lpg de dıp gaz ve orta gaz seklınde ayar yapmaya basladık,ilk baslarda lpg de turbo acmamıza ragmen 120 yı gecemedık.
Ayarların sonuna geldigimzde dik bi rampada dip gaz yapmamı söyledi ki arac full dolu ,220-230 arac henuz 4500 devırde ıdı ,hemen benzın ıbresıne baktım oynamamıstı yerınden,dedım Lpg de mı gıdıyoruz evet dedı gülümseyerek.Aracın gaz tepkımesı benzınden hıc bır farkı yoktu.Cok memnun kalmıstım ki recep abı arkada daha rahat hıssetı
Ama kesınlıkle gazda kısma tasarruf degil tamamen saglıklı benzındekı degerlerı yolda lpg ye uygulamak,buda sıze ıster ıstemez ekonomı olarak tekrar donecektır.Şunuda buraya koyalım.
free image hosting