Daha önce bobin konusunda birkaç yorum yazmıştım bu konu ile alakalı ama forumda doğru konu altında arşiv olması açısından konu açmaya karar verdim,ileride başkaları da faydalansın.
Facebook gruplarda sağolsun birçok yorum geldi ama hiçbiri değilmiş.
Yaptıgımız son tespite göre araç mainfold bölgesinde bir yerden hava aldıgı için SADECE LPG'DE İKEN ilk gazda kalkış için güç yetiremiyor ve yarım saniye kadar bocalayıp sonra kalkış yapıyor.
Yarın Berat Oto-Mustafa usta tam yeri tespit edip,sorunu inşallah çözecek. Ama benzinde ben hiçbir sorun fark etmedim,oktanı gaza göre daha düşük oldugundan fark etmedim sanıyorum çünkü benzinde araç hiç böyle bir sorun yaşatmıyor.
Gruplarda yazdıgım detaylar şöyleydi;
2003XT-LPG ilk gaz da titreme/gecikme problemi;
Arkadaşlar daha önce de yazmıştım son durum şöyle. Araç 187.000de,3bin KM önce Atiker Grand takıldı,takıldığı günden beri sadece dururken, ışıklarda beklerken ilk gazda/kalkışta 1sn titreme/duraksama var ama her gaz vermede yapmıyor,bazen oluyor.BENZİNDE HİÇBİR SORUN YOK.
Defalarca afr yapıldı,buji değişti,bobinler değişti(NGK) sonuç yine aynı.
Gazcıda regülatör den tutun,enjektörlere herşey değişti/kontrol edildi yine sonuç yok.
Firma derki binlerce araca gaz taktık böyle sorun görmedik sorun elektrik sisteminde, ustam derki abi aracında elektriksel sorun yok,olanı değiştirdik zaten
--------------------------------------------------------------------------------
06 şubat güncel bilgi;
Konu bir türlü çözülemeyince Atiker merkezden yetkili arkadaş geldi,sağolsun tam 8 saat başka bir lpg bayisindeki ustalarla uğraştı,nozul çapından,uzunluguna herşey değişti,ne kablolama,ne elektrik tesisat ne de montajla ilgili sorun var,herşey doğru.
Ta ki yola 3.kez çıkıp,bilgisayar değerlerde aracın ilk gaz vermede normalin birkaç katı gaz istemesinden şüphelenene kadar.
Manifoldun sol kısımda üzerine su dökünce sadece 1 bölgede araç saçmalamaya,resmen sarsılmaya başladı.
Tespit :Araç manifolddan ya da oralarda hava hortumların birinden hava alıyor,bu yüzden de ilk gazda çok fazla hava aldıgı(hem hava akışmetre,hem kaçaktan) için gaz yetmiyor ve araç ivme kazanana kadar sanki stop edecekmiş gibi titriyor,rölanti düşüp tekrar düzeliyor.
Pazartesi servise de su olayını gösterip,manifold çevresinden havayı nerden alıyor tespiti istenecek. NOT: LPG TAKILIRKEN MANİFOLT SÖKÜLMEMİŞ,DOLAYISIYLA CONTALARDAN OLDUGUNU DÜŞÜNMÜYORUZ.
Gözünüz aydın. İnşallah hava alan bölgeyide bulup sorununuz en kısa zamanda çözülür. Problem varken insanın gözüne uyku bile girmiyor, insan düşünürken kafasının içinde sökmediği vida kalmıyor Konu açmakla iyi yapmışsınız, mutlaka birine lazım olur ve hayır dua alırsınız. Sizin çektiğiniz eziyeti çekmemiş olur.
Geçmiş olsun. Ben de geçen haftalarda lpg montajı yaptırdım. Belirtiler sizinki kadar can sıkıcı değildi bende ama benzer bir problem vardı.(manifoldun sağ tarafından hava alıyordu.üstelik manifold sökülerek montaj yapıldı ve manifold contaları her ihtimale karşı yenilenmişti)
Sağolsun Raci usta teşhisi koydu benzin enjektör oringlerini değiştirerek sıkıntıyı giderdik.
Bu da benzer şikayeti olanların aklında bulunsun diye yazayım dedim.
bu sabah yapılan su dökme denemesinde motor sogukken hem lpg de hemde benzinde sorun çıkartmadı.
Ne zamanki motor ısındı aşağılarda birşeyler genleşti/ya da gevşedi başladı su dökünce sallamaya,komple manifold bölgesi sökülüp borular,girişler kontrol edilecek.
araca tekrar su dökme testi yapıldı,önden bakınca sol tarafta MOTOR SOĞUKKEN hiçbirşey olmamasına karşın,MOTOR ISININCA hem benzimdeyken,hem de LPG de su dökmeye bağlı sarsıntı başladı.
Ustam o bölgeyi komple söktü,deneme için taktıgımız bobinleri çıkarıp,tekrar orjinalleri taktı ancak ne bir boruda çatlak,ne de hava alacak bir yer yine bulunmamadı.
Ne yazıkki Manifold söküldü,bu arada LPG montajının da nasıl yapıldıgını görmüş olduk.Nozullardan 2 tanesi içeri, 2 tanesi dışarı bakacak şekilde yerleştirilmiş,bu montaj şeklinin ilk gazdaki titremeye sebebiyet verip vermediğini bilemiyoruz.Nozullar kısaydı ancak atiker merkezden gelen usta,acaba gazı yetiştiremiyor mu diye kısaları sökerek,bu uzunları takmıştı,yine de birşey değişmemişti.
Servisin yanındaki LPG ci usta delikleri kapatıp,aşağıdaki gibi tekrar yerleşim yaptı ve nozulları tekrar kısa hale çevirdi. Ek olarak manifold contaları da yenilendi.
Şu an aracı vaktisizlikten çalıştıramadık,pazartesi dananın kuyrugu kopacak,bakılacak başka hiçbir yer kalmadı çünkü...
2 ay önce yüklenen bu video işte tam da benim sorunum ve çözümü,inşallah öyle oldugu sevinciyle videoyu da ekliyorum,birebir aynı sorun,ve bu zamana kadar 10 defa yaptıkları afr ayarı bilmem ne de bu ekranı hiç açıp bakmadılar eminim,belki haberleri bile yok,ya da akıllarına gelmedi.
2 ay önce yüklenen bu video işte tam da benim sorunum ve çözümü,inşallah öyle oldugu sevinciyle videoyu da ekliyorum,birebir aynı sorun,ve bu zamana kadar 10 defa yaptıkları afr ayarı bilmem ne de bu ekranı hiç açıp bakmadılar eminim,belki haberleri bile yok,ya da akıllarına gelmedi.
üstteki videodaki gibi bir durum yokmuş,yani düşük devirde benzine geç ayarı kapalı.
Hava alıyormuş araç sol kısımdan onu da çözdük,benzin enjektörlerindeki contalar değişti (turbo tarafındaki 2 tanesi)
Ancak ilk kalkıştaki mevzu hala çözülemedi,gazcılar da ben de bıktım
(03-03-2021, Saat: 00:19)sea Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Düşük devirlerde enjektörlerinizden biri yeterince yakıt enjekte edemiyor olabilir mi? Enjektörlerin sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edildi mi?
gaz enjektörlerde soru yok yukarıda a yazmıştım aslında "Gazcıda regülatör den tutun,enjektörlere herşey değişti/kontrol edildi yine sonuç yok."