Subaru Forester Model Uzantıları
İlk Çağ Forester
1998 Yılında çıktı. GL-GX- Sturbo olarak 2002 yılına kadar devam etti.
Özellik olarak
GL modeller atmosferik motorlu, kumaş koltuklu, sunrooflu ve 125 hp dir
GX modeller atmosferik motorlu, deri döşemeli, koltuk ısıtmalı, sunrooflu ve yine 125 hp dir
S-Turbo modeller Turbo beslemeli ve tüm GX özelliklerini taşıyor. Gücü 177 hp dir. Bu kasanın dizeli yoktur.
Orta Çağ Forester
2003 Yılında kasa değişimi sonucu ortaya çıktı. Donanım olarak x-xt olarak sunuldu. 2005 yılına kadar devam etti
2005 yılında ufak bir makyaj görsede çok fazla bir değişiklik olmadı.
Özellik olarak
X modeller opsiyonel tercihli sunulduğu için deri/yarıderi/kumaş koltuklu, atmosferik motorlu, hız sabitliyicili (opsiyonel),
Sunrooflu (opsiyonel), Isıtmalı koltuklu gücü ise 125 hp dir.
XT modeller ise standart turbo beslemeli, deri ısıtmalı koltuklu, sunrooflu, hız sabityicili ve gücü 177 hp dir.
2005 senesine gelindiğinde subaru firması kasada çok ufak bir makyaj yaptı. Bunlar yeni 3 kollu dreksiyon, teyp, gösterge kadranı, far kaşları,
jant, Klima tuşları kapak bölümü, Arka bagaj bölümü hoparlör, Arka bagaj çakmaklık, Stop lambaları dır.
2003 yılında çıkan bu kasaya teknolojik olarak 2004 ve 2005 modellerde AVCS ( değişken subap zamanlayıcısı) eklenmiştir. Bu kasanın dizeli yoktur.
Belirsiz Çağ Forester
Bu kasa 2006 çıkmış ve 2008 yılının ortalarına kadar devam etmiştir. 2.0 atmosferik ve 2.5 xt turbo secenekli olarak gelmistir. Bu modelin dizeli yoktur. Satışları esnasında donanım olarak çok fazla opsiyonel Paket kullanıldığı için piyasada biraz kafa karıştırır. Xlimited- ZL- xtrend gibi modelleri vardır. En full modelleri ZL olanlardır.
Ozellik olarak
Donanım paket konusunda yetkili servisinde bir bilgisi yoktur. Zamaninda satilirken Opsiyonel seçenek çok olduğu için alıcı kişinin zevkine kalmış diyorlar.
Ama kisaca deri ısıtmalı koltuk, hız sabitleyici, tuşlu dreksiyon, sunroof, far yıkama, xeonon far en ful modelini işaret eder. Bunun yanı sıra tuşsuz dreksiyon, kumaş koltuk olanlarda en boşlarıdır. Teknoloji olarak 2008 modellerde vdc denilen anti patinaj önleme sistemi getirilmiştir. Yine ayrıca bu kasalarda subaru severlerin baş belası sekonder hava pompası eklenmiştir. Yazılım ile iptali hem atmosferik hemde turbolu modeller için mümkündür.
2.0 atmosferik motora sahip olanlar 158 hp dir
2.5 xt olanlar ise 230 hp ile 241 hp arası değişkenlik gösterebilir.
Yakın Çağ Forester
2008 yılının ortasında çıkmış ve 2012 yılına kadar devam etmiştir. 2.0 atmosferik benzinli - 2.0 dizel - 2.5 xt turbo motorlu versiyonlar ile gelmiştir.
Özellik olarak
Xlimited - xpremium-xcomfort gibi donanım seçenekleri vardır. Yine en full modellerinde ısıtmalı elektrikli deri koltuk, sanroof, tuslu direksiyon, hız sabitleyici gibi özellikler bulunur.
2.0 benzinli olanlar 150 hp dir
2.0 dizel olanlar 150 hp dir
2.5 turbo motorlu olanlar 230 - 241 hp olarak yine değişkenlik gösterebilir.
2008 yılınin ortasında çıkan bu kasalar 2011 yılında çok ufak bir makyaj geçirmiştir. İç akşamdaki bir kaç ayrıntı yenilenmiş örneğin teyp değişmiştir. Aslında buna makyajda denilemez.
Son Çağ Forester
2013 yılında piyasaya çıkmıştir. Tamamen yeni bir kasa ve teknolojik olarak bazı modellerde dit motorlu ( direk enjeksiyon) bir versiyonla gelmiştir. 2.0 atmosferik - 2.0 dizel ve 2.0 xt turbo motorlu olarak üç modeli vardır.
Donanım olarak xpremium-xcomfort - sport gibi seçenekleri olan bu modelde yine opsiyon fazlaca kullanılmış.
Özellik olarak
En full modellerinde neredeyse yok yok.
Bu kasanın en belirgin özelliği xmode eklentisidir. Bir önceki nesil de var olan vdc sistemi bu kasada geliştirilerek adına xmode denmiştir. Kisaca xmode icin Anti patinaj ve güç kontrol ünitesi diyebiliriz.
2013 de çıkan bu kasa 2015 yılında ufak bir makyaja uğramıştır. Bu makyajda iç konsolda teyp direksiyon değişmiş ve ufak dokunuşlar yapılmıştır.
2.0 atmosferik motor 150 hp dir
2.0 dizel motor 150 hp dir
2.0 xt turbo beslemeli dit motor ise 240 hp dir.
Bu kadar çok seçenek var iken peki hangisini almalıyız?
Öncelikle turbo beslemeli motorlardan hoşlananlar mutlaka 2003-2005 2.0 xt nin tadına bakmalıdır. 2.5 xt ler bana göre 2.0 xt nin tadına bakıldıktan sonra alınmalıdır. Çünkü direk 2.5 xt alırsanız doyuma ulaştığınızda sizi tatmin edecek o bütçelerde başka subaru bulamazsınız.
Turboya gerek yok atmosferik olsun ama hantal da olmasın diyorsanız, adres 2006 - 2008 model arası olan 158 hp lik modellerdir. Biraz daha bütçeniz var ise 2008 - 2012 arası atmosferik 150 hp ve daha yeni olan bu kasalarida önerebilirim.
Forester gerçekten çok özel bir araçtır. Sattığınız anda onun yerine geçebilecek suv olarak tek araba yine başka bir forester dir. Bu nedenle forester sahibi olurken kademe kademe ilerlemek önce atmosferik 150 -158 hp sonra 2.0 xt 177 hp ardından 2.5 xt ve bütçe varsa son kasa 2.0 xt 240 hp almak daha güzel ve keyifli olucakdir.
Ayrica forester xt modellerde ufak bir kaç değişiklik ile çok güzel güçler alınacak olmasıda bir avantajdır. Hızı seven arkadaşlar xt modellerde küçük bütçelerle büyük arabaları keyifle ezebilirler.
İlk Çağ Forester
1998 Yılında çıktı. GL-GX- Sturbo olarak 2002 yılına kadar devam etti.
Özellik olarak
GL modeller atmosferik motorlu, kumaş koltuklu, sunrooflu ve 125 hp dir
GX modeller atmosferik motorlu, deri döşemeli, koltuk ısıtmalı, sunrooflu ve yine 125 hp dir
S-Turbo modeller Turbo beslemeli ve tüm GX özelliklerini taşıyor. Gücü 177 hp dir. Bu kasanın dizeli yoktur.
Orta Çağ Forester
2003 Yılında kasa değişimi sonucu ortaya çıktı. Donanım olarak x-xt olarak sunuldu. 2005 yılına kadar devam etti
2005 yılında ufak bir makyaj görsede çok fazla bir değişiklik olmadı.
Özellik olarak
X modeller opsiyonel tercihli sunulduğu için deri/yarıderi/kumaş koltuklu, atmosferik motorlu, hız sabitliyicili (opsiyonel),
Sunrooflu (opsiyonel), Isıtmalı koltuklu gücü ise 125 hp dir.
XT modeller ise standart turbo beslemeli, deri ısıtmalı koltuklu, sunrooflu, hız sabityicili ve gücü 177 hp dir.
2005 senesine gelindiğinde subaru firması kasada çok ufak bir makyaj yaptı. Bunlar yeni 3 kollu dreksiyon, teyp, gösterge kadranı, far kaşları,
jant, Klima tuşları kapak bölümü, Arka bagaj bölümü hoparlör, Arka bagaj çakmaklık, Stop lambaları dır.
2003 yılında çıkan bu kasaya teknolojik olarak 2004 ve 2005 modellerde AVCS ( değişken subap zamanlayıcısı) eklenmiştir. Bu kasanın dizeli yoktur.
Belirsiz Çağ Forester
Bu kasa 2006 çıkmış ve 2008 yılının ortalarına kadar devam etmiştir. 2.0 atmosferik ve 2.5 xt turbo secenekli olarak gelmistir. Bu modelin dizeli yoktur. Satışları esnasında donanım olarak çok fazla opsiyonel Paket kullanıldığı için piyasada biraz kafa karıştırır. Xlimited- ZL- xtrend gibi modelleri vardır. En full modelleri ZL olanlardır.
Ozellik olarak
Donanım paket konusunda yetkili servisinde bir bilgisi yoktur. Zamaninda satilirken Opsiyonel seçenek çok olduğu için alıcı kişinin zevkine kalmış diyorlar.
Ama kisaca deri ısıtmalı koltuk, hız sabitleyici, tuşlu dreksiyon, sunroof, far yıkama, xeonon far en ful modelini işaret eder. Bunun yanı sıra tuşsuz dreksiyon, kumaş koltuk olanlarda en boşlarıdır. Teknoloji olarak 2008 modellerde vdc denilen anti patinaj önleme sistemi getirilmiştir. Yine ayrıca bu kasalarda subaru severlerin baş belası sekonder hava pompası eklenmiştir. Yazılım ile iptali hem atmosferik hemde turbolu modeller için mümkündür.
2.0 atmosferik motora sahip olanlar 158 hp dir
2.5 xt olanlar ise 230 hp ile 241 hp arası değişkenlik gösterebilir.
Yakın Çağ Forester
2008 yılının ortasında çıkmış ve 2012 yılına kadar devam etmiştir. 2.0 atmosferik benzinli - 2.0 dizel - 2.5 xt turbo motorlu versiyonlar ile gelmiştir.
Özellik olarak
Xlimited - xpremium-xcomfort gibi donanım seçenekleri vardır. Yine en full modellerinde ısıtmalı elektrikli deri koltuk, sanroof, tuslu direksiyon, hız sabitleyici gibi özellikler bulunur.
2.0 benzinli olanlar 150 hp dir
2.0 dizel olanlar 150 hp dir
2.5 turbo motorlu olanlar 230 - 241 hp olarak yine değişkenlik gösterebilir.
2008 yılınin ortasında çıkan bu kasalar 2011 yılında çok ufak bir makyaj geçirmiştir. İç akşamdaki bir kaç ayrıntı yenilenmiş örneğin teyp değişmiştir. Aslında buna makyajda denilemez.
Son Çağ Forester
2013 yılında piyasaya çıkmıştir. Tamamen yeni bir kasa ve teknolojik olarak bazı modellerde dit motorlu ( direk enjeksiyon) bir versiyonla gelmiştir. 2.0 atmosferik - 2.0 dizel ve 2.0 xt turbo motorlu olarak üç modeli vardır.
Donanım olarak xpremium-xcomfort - sport gibi seçenekleri olan bu modelde yine opsiyon fazlaca kullanılmış.
Özellik olarak
En full modellerinde neredeyse yok yok.
Bu kasanın en belirgin özelliği xmode eklentisidir. Bir önceki nesil de var olan vdc sistemi bu kasada geliştirilerek adına xmode denmiştir. Kisaca xmode icin Anti patinaj ve güç kontrol ünitesi diyebiliriz.
2013 de çıkan bu kasa 2015 yılında ufak bir makyaja uğramıştır. Bu makyajda iç konsolda teyp direksiyon değişmiş ve ufak dokunuşlar yapılmıştır.
2.0 atmosferik motor 150 hp dir
2.0 dizel motor 150 hp dir
2.0 xt turbo beslemeli dit motor ise 240 hp dir.
Bu kadar çok seçenek var iken peki hangisini almalıyız?
Öncelikle turbo beslemeli motorlardan hoşlananlar mutlaka 2003-2005 2.0 xt nin tadına bakmalıdır. 2.5 xt ler bana göre 2.0 xt nin tadına bakıldıktan sonra alınmalıdır. Çünkü direk 2.5 xt alırsanız doyuma ulaştığınızda sizi tatmin edecek o bütçelerde başka subaru bulamazsınız.
Turboya gerek yok atmosferik olsun ama hantal da olmasın diyorsanız, adres 2006 - 2008 model arası olan 158 hp lik modellerdir. Biraz daha bütçeniz var ise 2008 - 2012 arası atmosferik 150 hp ve daha yeni olan bu kasalarida önerebilirim.
Forester gerçekten çok özel bir araçtır. Sattığınız anda onun yerine geçebilecek suv olarak tek araba yine başka bir forester dir. Bu nedenle forester sahibi olurken kademe kademe ilerlemek önce atmosferik 150 -158 hp sonra 2.0 xt 177 hp ardından 2.5 xt ve bütçe varsa son kasa 2.0 xt 240 hp almak daha güzel ve keyifli olucakdir.
Ayrica forester xt modellerde ufak bir kaç değişiklik ile çok güzel güçler alınacak olmasıda bir avantajdır. Hızı seven arkadaşlar xt modellerde küçük bütçelerle büyük arabaları keyifle ezebilirler.