(20-11-2018, Saat: 11:55)Endolut demiş ki: Merhaba
Başta Dizel araç sahipleri olmak üzere bir soru sormak istiyorum.
Araçlarına enjektör temizliği yaptıran var mı ?
Varsa Sonucu nasıl etkiledi?
Konunun Özeti :
Aracım, durup dururken egsozdan siyah duman attı ama mangal yanığı gibi ortalık görünmez oluyor, o derece feci oldu.
Usta test sonucunda enjektörler değişecek dedi ve deli bir maliyet çıkardı. Şu anda maddi olarak bu parayı verebilecek bir durumum olmadığı için temizletmeyi düşünüyorum.
Ustaya sorduğumda, yine problem çıkarır değiştirmek en iyi yol dedi.
Konu hakkında tecrübesi bilgisi olan varsa ve yardımcı olursa sevinirim.
İyi günler
Öncelikle şunu belirteyim ki Subaru dizel araçlarımızda enjektör sıkıntısı çok ama çok nadir görülür. O bahsettiğiniz sorun çok büyük ihtimalle patlak, yarık, yırtık bir turbo basınç hortumundan kaynaklanıyor. Yine de şunu söyleyeyim dizel enjektör fiyatları sandığınız kadar uçuk değil. Yetkili servislerin anormal yüksek fiyat çekmelerini fırsat bilenler de yok değil. Yani fiyat ayarlamasını ona göre yapıyorlar. Enjektör ihtiyacınız olursa Jaspa Subaru İbrahim Beyi arayın. Takımı 8,000 TL enjektörlerin daha 3 gün önce sohbet ettik. Öyle bahsedildiği gibi 20,000 + fiyat değil ama yine de söylüyorum bence o bahsettiğiniz belirtiler turbo basınç hortumlarından birinde yırtık, patlak olduğunu gösterir. Hatta tam adres vereyim intercoolerdan çıkıp emme manifolduna giren hortuma iyice bakın çünkü tam bir sabıkalıdır kendisi.
Birde aracınız kaç model? Özelden şase numarası verirseniz enjektör konusunda daha detaylı yardımcı olabilirim isterseniz.
Enjektör temizliği için yapmanız gereken öncelikle
1- Asla çeyrek deponun altında araç sürmeyin. Bu özellikle mazot pompası ve enjektörler için çok önemli.
2- Kaliteli istasyonlardan yakıt alın. Bence riske gerek yok bende subaru dizel kullanıcısıyım. Uzak ara Shell hepsinden iyi sonra Total ve BP
3- Her 3 depoda bir Berner ya da Würth yakıt katkısını tam depo depoya döküp o depo boyunca aracı biraz devirli kullanın, sıkıştırın. Tabi bunu motor iyice ısındıktan sonra yapın. Örneğin rampa yukarı 3-5 dk. 3. vites 3000 - 3500 devir kullanın. Kompresyon, dekompresyon yaptırın yani basın 3500 devire çıkartın sonra kendi haline bırakın 3,000 devire düşsün tekrar basın kompresyona binsin gibi.
4- Yakıt filtrenizi 30,000 km.de bir yenileyin. Özgür hocamızın da yönlendirmesiyle birçok alternatif bulur olduk artık. Denso biliyorsunuz yetkili serviste 400 TL üstü fiyat etiketine sahipken Mann, Bosch, Blueprint gibi kaliteli filtreleri 100 TL altında kullanabiliyorsunuz. Örneğin bende Mann kullanıyorum şu anda.
Ekleme :
Aracımızda kullanılan Denso enjektörlerin tamir takımı yok ayrıca işçiliği çok zor. Enjektör sökmek için motor indiriliyor. Yani yerinden söküldü mü oraya takılacak enjektörün çalışacağından emin olmak gerekir. Kısacası yenisi takılması gerekir. Makine ile enjektör temizliği işine girişmeyin. Sorunun net olarak enjektörden kaynaklı olup olmadığı iyi araştırılmalıdır.