(16-07-2020, Saat: 18:21)berque demiş ki: Levorgta baya arastirmistim bu diff olayini. Aksam bos vakitte bir daha bakarim ancak sti harici modellerde merkez diff diye birsey yok diye biliyorum. Diff yerine diffimsi, elektronik clutch benzeri bir aktarim organi var. Yazilimsal bir hata da olabilir bu durum.
Detayli yazarim aksama
Evet merkez diff yok, MPT var yani multi plate clutch.
Evet kendisi bir elektronik clutch, yag basinci ile aktive oluyor. Max yag basincinda arkaya %50 tork gonderiyor. X mode devredeyken de arkaya %50 tork gonderiyor (yani max yag basinci ve max MPT kilitlemesi)
Kalkis aninda %60 tork onde %40 arkada. Belirli bir hizdan sonra 90 onde 10 arkada.
Ama MPT basincini kontrol eden selenoidi kontrol eden elektronik beyin, bu basinci surekli (saniyede bilmemkac kere) kontrol ediyor ve surekli degistirip duruyor.
Yani park yerinden cikip yola giresiye kadar bile on arka tork dagilimi belki yuzlerce kez minik minik degisiyor. Buradaki algoritmayi Subaru aciklamiyor. Isin sirri burada iste tam olarak.
Arkadasimizin basina gelen yuksek ihtimal bir sebepten dolayi MPT basinci sifir. Ya basinc veren pompa calismiyor, ya selenoid bozuk, ya ona emir veren beyinde bir sey var.
Tabii liftte arkalar doner, cunku her ne kadar MPT’nin icindeki yaga giden herhangi bir basinc olmasa da, MPT’nin kapali kutu kendi ic basinci (ve tabii plakalar arasi olagan temel yag kavramasi) bile cok ufak bir miktar torkun arka aksa iletilmesini saglar. O kadar minik tork da ancak liftte arkalari dondurur, gercek dunyada dondurmez.
Cok komplike bir ariza oldugunu dusunmuyorum, hallolur, sizin MPT’ye basinc gitmeye baslar ve arka aksa da tork iletilmis olur, simdiden gecmis olsun.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Süper açıklama. Sistem aslında STi'larda ortada bulunan DCCD mantığı ile çalışıyor, ama mekanik kilitlemesi %50ye kadar, ve DCCD çok daha fazla tork kaldırıyor. PWM olarak yağ basınç solenoidini sürerek kilitlenme oranını maksimum mekanik ne ise 0-ile misal 50 arasında değiştirebiliyorsunuz.
STi sahibi iken DCCD'yi açıp, ek plaka ve şimlerle modifiye etmiş, sonra da DCCD dontroller yazılımına müdahale edip TPS, motor Tork ve G-sensöründen gelen bilgiye göre haritasını değiştirmiştim, bu sayede gerektiğinde %80'e kadar RWD tarzı arkadan itiş yapabiliyordum, %50ye kadar de kilit olabiliyordu. (standart olarak %33-%67 olabiliyor) ben %20-%80 yapmıştım, araç M3 gibi yanlayabiliyordu : Ama dezavantajı, çok uzun süre kullanmaya kalkarsanız plakalar ısınıyor, meneviş alıyor.. Auto modda kullanınca sıkıntı yok, günlükte çoğu zaman autoda oluyordu, acil durumda manuele alıp RWD bias gazlayabiliyordum..
Neyse, konuya dönersek, orta diff plakalarına kadarki yolu harika açıklamışsınız, ayrıca liftteki parazitik drag ile dönme olayını benim anlatıp tahayyül ettiremediğim ustalar var, siz gayet net anlatmışsınız, bravo.
bugün ar motors arif ustaya gittim.Tahmin ettiğimiz gibi benim araba 2 çekermiş Selenoidde arıza olduğunu söyledi.Önümüzdeki hafta çözücez inşallah. Sonuçları yazarım. Burdan önce Arif usta olmak üzere hepinize teşekkür ediyorum ilgileriniz için
Nedim Bey, Özgür abi, Enver abi ve diğer arkadaşların bahsettiği üzere benzer bir problemi ben yaşadım. araç liftte 4 çeker, hatta muayeneden bile geçtim. selenoidlere ölçüm yapınca sorun yok fakat yük altındaki ölçüme bakılması gerekiyor. biz difransiyel ve şanzıman yağını değiştirdiğimizde resmen çamur aktı (bu arada bu hadiseler yaşandığında ben de aracı alalı çok olmamıştı ) fiyatlar gözünüzü korkutabilir ama sadece şanzıman yağını değiştirerek bile arıza giderilebilir. benim aracımda kocaeli oto teknik yetkili serviste şanzıman beyni ve selenoidler değiştirilerek arıza giderildi. size de geçmiş olsun, inşallah en küçük masrafla sonu çözersiniz.
(18-07-2020, Saat: 12:35)ficasso demiş ki: Nedim Bey, Özgür abi, Enver abi ve diğer arkadaşların bahsettiği üzere benzer bir problemi ben yaşadım. araç liftte 4 çeker, hatta muayeneden bile geçtim. selenoidlere ölçüm yapınca sorun yok fakat yük altındaki ölçüme bakılması gerekiyor. biz difransiyel ve şanzıman yağını değiştirdiğimizde resmen çamur aktı (bu arada bu hadiseler yaşandığında ben de aracı alalı çok olmamıştı ) fiyatlar gözünüzü korkutabilir ama sadece şanzıman yağını değiştirerek bile arıza giderilebilir. benim aracımda kocaeli oto teknik yetkili serviste şanzıman beyni ve selenoidler değiştirilerek arıza giderildi. size de geçmiş olsun, inşallah en küçük masrafla sonu çözersiniz.
teşekkürler Fikri bey. Perşembe günü nihai sonuç belli olacak inşallah.Arif ustanın ellerine emanet artık...
2003 xt ile h.sonu şile plajda deneme yaptım,1 deneme de kuma saplansamda 2.denemede yavaş yavaş giderek plaj girişine kadar gittim ancak araç sorunsuz 4x4 mü emin değilim,arkadalarda hiç patinaj görmedim çünkü.İstanbul'da nerede gösterebilirim bu işten anlayan birine? Model eski oldugundan belki de forumda paylaşılan Rusça video gibi aracın normal hali budur bilemiyorum
(18-07-2020, Saat: 12:35)ficasso demiş ki: Nedim Bey, Özgür abi, Enver abi ve diğer arkadaşların bahsettiği üzere benzer bir problemi ben yaşadım. araç liftte 4 çeker, hatta muayeneden bile geçtim. selenoidlere ölçüm yapınca sorun yok fakat yük altındaki ölçüme bakılması gerekiyor. biz difransiyel ve şanzıman yağını değiştirdiğimizde resmen çamur aktı (bu arada bu hadiseler yaşandığında ben de aracı alalı çok olmamıştı ) fiyatlar gözünüzü korkutabilir ama sadece şanzıman yağını değiştirerek bile arıza giderilebilir. benim aracımda kocaeli oto teknik yetkili serviste şanzıman beyni ve selenoidler değiştirilerek arıza giderildi. size de geçmiş olsun, inşallah en küçük masrafla sonu çözersiniz.
teşekkürler Fikri bey. Perşembe günü nihai sonuç belli olacak inşallah.Arif ustanın ellerine emanet artık...