Araçta patınaj anında 4 çekere geçince yol bilgisayarında turuncu renkte yanıp sönen "Denge Dinamikleri Etkinleştirildi" uyarısı yanması lazım. Bunu görüyor musunuz ? Bir de yine bilgi ekranında 4 tekerlek için güç dağılımını gösteren bir ekran var. Oradan da kontrol edilebilir.
(16-07-2020, Saat: 19:33)Samet demiş ki: Çözüm odaklı fikir sunacak hiçbir teknik bilgiye sahip değilim ama bir yerlerde ya kablo kopuk ya başka bir temassızlık çıkacak, aha burda dursun bu Videoyu izleyincede arabayı pıçaklayasım geldi. Hazır yeri gelmişken ben arabayı alırken eski sahibi asıl gaza bak bakalım arkalar nasıl itiyor demişti sağolsun, sonrasında toprakta yine denedim sıkıntı yok, 2. el bakacak arkadaşların aklında olsun özellikle toprak zeminde dipgaz yapıp awd sistemini test etmiş olsunlar diye düşünüyorum.
Her türlüsünü denedim esp açık kapalı x-mode açık kapalı bu videoda değil ama başka yerlerde 40 dakika debelendiğim oşdu?
(16-07-2020, Saat: 22:19)Grencar demiş ki: Araçta patınaj anında 4 çekere geçince yol bilgisayarında turuncu renkte yanıp sönen "Denge Dinamikleri Etkinleştirildi" uyarısı yanması lazım. Bunu görüyor musunuz ? Bir de yine bilgi ekranında 4 tekerlek için güç dağılımını gösteren bir ekran var. Oradan da kontrol edilebilir.
Ekranda tüm lastiklerin döndüğü gözüküyor
(16-07-2020, Saat: 21:27)AR MOTORS SUBARU BURSA demiş ki: Herhangi bir arıza vermez şanzuman arka transfer selonoidi arızalı arkaları kilitlemez 2 çeker olur cvtlerde başımıza geliyor
Yarın ziyaretinize geliyorum inşallah
(16-07-2020, Saat: 20:00)Cherkess demiş ki: Subaru nun çok rahat zorlanmadan çıkacağı yerler buralar. Muhtemelen solenoid sıkıntısı. Bir de bu araçların şanzıman yağını ömürlük sanan kullanıcılar ve servisler var. Cvt şanzıman da yağ değişimi önemli ona bir baktırın. @ficasso nun başına gelmişti mudurnu buluşmasında.
Bazı araştırmalarımda bundan bahsediyolar haklı olabilirsiniz
(16-07-2020, Saat: 18:21)berque demiş ki: Levorgta baya arastirmistim bu diff olayini. Aksam bos vakitte bir daha bakarim ancak sti harici modellerde merkez diff diye birsey yok diye biliyorum. Diff yerine diffimsi, elektronik clutch benzeri bir aktarim organi var. Yazilimsal bir hata da olabilir bu durum.
Detayli yazarim aksama
Evet merkez diff yok, MPT var yani multi plate clutch.
Evet kendisi bir elektronik clutch, yag basinci ile aktive oluyor. Max yag basincinda arkaya %50 tork gonderiyor. X mode devredeyken de arkaya %50 tork gonderiyor (yani max yag basinci ve max MPT kilitlemesi)
Kalkis aninda %60 tork onde %40 arkada. Belirli bir hizdan sonra 90 onde 10 arkada.
Ama MPT basincini kontrol eden selenoidi kontrol eden elektronik beyin, bu basinci surekli (saniyede bilmemkac kere) kontrol ediyor ve surekli degistirip duruyor.
Yani park yerinden cikip yola giresiye kadar bile on arka tork dagilimi belki yuzlerce kez minik minik degisiyor. Buradaki algoritmayi Subaru aciklamiyor. Isin sirri burada iste tam olarak.
Arkadasimizin basina gelen yuksek ihtimal bir sebepten dolayi MPT basinci sifir. Ya basinc veren pompa calismiyor, ya selenoid bozuk, ya ona emir veren beyinde bir sey var.
Tabii liftte arkalar doner, cunku her ne kadar MPT’nin icindeki yaga giden herhangi bir basinc olmasa da, MPT’nin kapali kutu kendi ic basinci (ve tabii plakalar arasi olagan temel yag kavramasi) bile cok ufak bir miktar torkun arka aksa iletilmesini saglar. O kadar minik tork da ancak liftte arkalari dondurur, gercek dunyada dondurmez.
Cok komplike bir ariza oldugunu dusunmuyorum, hallolur, sizin MPT’ye basinc gitmeye baslar ve arka aksa da tork iletilmis olur, simdiden gecmis olsun.
(16-07-2020, Saat: 18:21)berque demiş ki: Levorgta baya arastirmistim bu diff olayini. Aksam bos vakitte bir daha bakarim ancak sti harici modellerde merkez diff diye birsey yok diye biliyorum. Diff yerine diffimsi, elektronik clutch benzeri bir aktarim organi var. Yazilimsal bir hata da olabilir bu durum.
Detayli yazarim aksama
Evet merkez diff yok, MPT var yani multi plate clutch.
Evet kendisi bir elektronik clutch, yag basinci ile aktive oluyor. Max yag basincinda arkaya %50 tork gonderiyor. X mode devredeyken de arkaya %50 tork gonderiyor (yani max yag basinci ve max MPT kilitlemesi)
Kalkis aninda %60 tork onde %40 arkada. Belirli bir hizdan sonra 90 onde 10 arkada.
Ama MPT basincini kontrol eden selenoidi kontrol eden elektronik beyin, bu basinci surekli (saniyede bilmemkac kere) kontrol ediyor ve surekli degistirip duruyor.
Yani park yerinden cikip yola giresiye kadar bile on arka tork dagilimi belki yuzlerce kez minik minik degisiyor. Buradaki algoritmayi Subaru aciklamiyor. Isin sirri burada iste tam olarak.
Arkadasimizin basina gelen yuksek ihtimal bir sebepten dolayi MPT basinci sifir. Ya basinc veren pompa calismiyor, ya selenoid bozuk, ya ona emir veren beyinde bir sey var.
Tabii liftte arkalar doner, cunku her ne kadar MPT’nin icindeki yaga giden herhangi bir basinc olmasa da, MPT’nin kapali kutu kendi ic basinci (ve tabii plakalar arasi olagan temel yag kavramasi) bile cok ufak bir miktar torkun arka aksa iletilmesini saglar. O kadar minik tork da ancak liftte arkalari dondurur, gercek dunyada dondurmez.
Cok komplike bir ariza oldugunu dusunmuyorum, hallolur, sizin MPT’ye basinc gitmeye baslar ve arka aksa da tork iletilmis olur, simdiden gecmis olsun.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Çok faydalı bi paylaşım olmuş.Teşekkür ederim.emeğinize sağlık.Umarım sorun dediğiniz gibi çözülür
(16-07-2020, Saat: 18:21)berque demiş ki: Levorgta baya arastirmistim bu diff olayini. Aksam bos vakitte bir daha bakarim ancak sti harici modellerde merkez diff diye birsey yok diye biliyorum. Diff yerine diffimsi, elektronik clutch benzeri bir aktarim organi var. Yazilimsal bir hata da olabilir bu durum.
Detayli yazarim aksama
Evet merkez diff yok, MPT var yani multi plate clutch.
Evet kendisi bir elektronik clutch, yag basinci ile aktive oluyor. Max yag basincinda arkaya %50 tork gonderiyor. X mode devredeyken de arkaya %50 tork gonderiyor (yani max yag basinci ve max MPT kilitlemesi)
Kalkis aninda %60 tork onde %40 arkada. Belirli bir hizdan sonra 90 onde 10 arkada.
Ama MPT basincini kontrol eden selenoidi kontrol eden elektronik beyin, bu basinci surekli (saniyede bilmemkac kere) kontrol ediyor ve surekli degistirip duruyor.
Yani park yerinden cikip yola giresiye kadar bile on arka tork dagilimi belki yuzlerce kez minik minik degisiyor. Buradaki algoritmayi Subaru aciklamiyor. Isin sirri burada iste tam olarak.
Arkadasimizin basina gelen yuksek ihtimal bir sebepten dolayi MPT basinci sifir. Ya basinc veren pompa calismiyor, ya selenoid bozuk, ya ona emir veren beyinde bir sey var.
Tabii liftte arkalar doner, cunku her ne kadar MPT’nin icindeki yaga giden herhangi bir basinc olmasa da, MPT’nin kapali kutu kendi ic basinci (ve tabii plakalar arasi olagan temel yag kavramasi) bile cok ufak bir miktar torkun arka aksa iletilmesini saglar. O kadar minik tork da ancak liftte arkalari dondurur, gercek dunyada dondurmez.
Cok komplike bir ariza oldugunu dusunmuyorum, hallolur, sizin MPT’ye basinc gitmeye baslar ve arka aksa da tork iletilmis olur, simdiden gecmis olsun.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aslında problem tam olarakta anlattığın gibi liftte arka çekerler dönünce teorik olarak çalışıyor gözüküyor. Çok faydalı ve açıklayıcı paylaşım olmuş emeğine sağlık teşekkür ederim.Umarım dediğiniz gibi basit yoldan çözülür
(16-07-2020, Saat: 18:05)Barış Çağlar demiş ki: Mudurnu buluşmasında kimin başına gelmişti bu durum? O üyemizde orada aracının patinaja düştüğünü farketmişti.
ficasso rumuzlu Fikri arkadaşımızın başına gelmişti. Sorunun aracın şanzıman beyninden kaynaklandığı ortaya çıkmıştı.
(16-07-2020, Saat: 18:21)berque demiş ki: Levorgta baya arastirmistim bu diff olayini. Aksam bos vakitte bir daha bakarim ancak sti harici modellerde merkez diff diye birsey yok diye biliyorum. Diff yerine diffimsi, elektronik clutch benzeri bir aktarim organi var. Yazilimsal bir hata da olabilir bu durum.
Detayli yazarim aksama
Evet merkez diff yok, MPT var yani multi plate clutch.
Evet kendisi bir elektronik clutch, yag basinci ile aktive oluyor. Max yag basincinda arkaya %50 tork gonderiyor. X mode devredeyken de arkaya %50 tork gonderiyor (yani max yag basinci ve max MPT kilitlemesi)
Kalkis aninda %60 tork onde %40 arkada. Belirli bir hizdan sonra 90 onde 10 arkada.
Ama MPT basincini kontrol eden selenoidi kontrol eden elektronik beyin, bu basinci surekli (saniyede bilmemkac kere) kontrol ediyor ve surekli degistirip duruyor.
Yani park yerinden cikip yola giresiye kadar bile on arka tork dagilimi belki yuzlerce kez minik minik degisiyor. Buradaki algoritmayi Subaru aciklamiyor. Isin sirri burada iste tam olarak.
Arkadasimizin basina gelen yuksek ihtimal bir sebepten dolayi MPT basinci sifir. Ya basinc veren pompa calismiyor, ya selenoid bozuk, ya ona emir veren beyinde bir sey var.
Tabii liftte arkalar doner, cunku her ne kadar MPT’nin icindeki yaga giden herhangi bir basinc olmasa da, MPT’nin kapali kutu kendi ic basinci (ve tabii plakalar arasi olagan temel yag kavramasi) bile cok ufak bir miktar torkun arka aksa iletilmesini saglar. O kadar minik tork da ancak liftte arkalari dondurur, gercek dunyada dondurmez.
Cok komplike bir ariza oldugunu dusunmuyorum, hallolur, sizin MPT’ye basinc gitmeye baslar ve arka aksa da tork iletilmis olur, simdiden gecmis olsun.
Sent from my iPhone using Tapatalk
10 numara açıklama olmuş. Daha üzerine söylenenecek bir şey yok dağılın sorun çözülmüştür. Eline sağlık