Aracım 284 binde. 250K’da satın aldım. Volan ve baskı balata en son 129K’da değişmiş. Ondan önce ise 83,5K’da
Son günlerde özellikle ilk kalkarken araçta bir silkeleme hissetmeğe başladım. Manuel viteste insan, balata mı bitmek üzere yoksa ayağını debriyajdan doğru düzgün çekemiyor mu emin olamıyor. Neyse Kocaeli Subaru yetkili servis Teknik Otoya uğrayıp fikirlerini alayım dedim. Vardığımda Servis sahibi ve Ustabaşı olan Sezer beyi görüp durumu anlattım. Sezer bey direksiyona geçip motoru çalıştırdı. Debriyaja basıp bıraktı ve sorun volant dedi. Debriyaj balatası iyiymiş ama volant değişmesi gerek dedi. Her manuel vites dizel Subaru sahibinin kalbini titretecek bir haberdir bu. Bir taraftan Volant’ın yüksek fiyatı, diğer taraftan ihmal ederse motora verebileceği maliyeti çok büyük zararı. Krank kırmasının maliyeti ile volant maliyeti kıyaslanmaz elbette, ama hele bugünlerde döviz kuru ve hammadde sıkıntısı ile artan fiyatlar herkesin cüzdanını acıtır. Tam hatırlamıyorum ama fiyatı kaç para diye sorduğumda setin 12 binlira gibi bir fiyatı olduğu kalmış aklımda. Bizim setlerin üreticisi Sachs adlı bir Alman firması. Sezer beye seti dışardan alsam takıp takmayacaklarını sordum, takarız ama parça garantisi olmaz dedi. Onu zaten biliyorum ama insan kimlerle karşılaşıyor, her şey açık açık söylenmeli her ihtimale karşı.
Eve döndüm hemen bildik sitelerden parça aramağa başladım. Subaru 12 bin ama, dışarısı da 8-9 binden aşağı değil. Neyse daha önce alışveriş yaptığım bir siteden 6100’e seti buldum. Siparişi verdim. Ödemeyi yaptım. Dizelci arkadaşlardan oluşan mini grupta olayı paylaştım. Laf arasında [mention]Burak H. [/mention] kaça aldığımı sordu, sonra baktı ve kendi tedarikçilerinden daha hesaplıya bana alabileceğini söyledi. Aradaki fark güzel bir fark olunca, hemen internet siparişimi iptal edip Burak beye sipariş geçtim. Sağolsun ilgilendi ve bir kaç günü volant ve debriyaj balatası elimdeydi.
Hemen servisi aradım, maalesef elleri çok dolu, geçen hafta benim aracı alamadılar. Pazar akşamı aracımı bıraktım. Pazartesi ses çıkmadı ve Salı yani bugün aracımı teslim aldım.
Aracın gidişi bile değişmiş. Vites geçişleri çok yumuşak, debriyaj pedalı hafiflemiş. Daha önceleri çok sertti ama ben onu , Subaru’nun normali sanıyordum.
Çıkan parçalar böyle
Volant üzerinde gözüken kara yer toprak, metalin rengi değil.
Bir de şöyle bir şey değişti.
Bu egzoz ile ilgli bir şeymiş.
Gitmişken, yağ değişimi yaklaşmakta, yağ filtresi de aldım. Bana maliyeti:
950 lira işçilik
210 lira egzoza takılan şey
140 lira yağ filtresi
Toplam 1300 lira.
Teknik Oto’nun işçiliğine zaten bir şey diyemem, ama işçilik ücretlerini derim. Aracımı ilk aldığımda, egzoz manifoldunu ve ilgili sensörleri temizletmiştim. Daha sonra viskoz denen naneyi yaptırdım. Bunlar hep işçilik esaslı maliyeti oldu bana. WV grubunun sanayideki işçilik fiyatları ile kıyasladığımda ne yalan söyleyeyim, seat marka aracın tamirini yapsalar o aracımı da oraya götürürüm.
Bu süreçte her türlü desteği veren forum arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Burak bey ekstradan benim için hiç üşenmedi ve gereken parçaları tedarik etti ve yolladı. Forumdan hep kral adamları tanıdım. İnşallah da böyle gider. Elbette bize bu nezih ortamı sağlayan sayın @nitro37 kardeşim ve sevgili moderatör arkadaşlarımın da hakları ödenmez. Hepinize çok teşekkür ederim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Son günlerde özellikle ilk kalkarken araçta bir silkeleme hissetmeğe başladım. Manuel viteste insan, balata mı bitmek üzere yoksa ayağını debriyajdan doğru düzgün çekemiyor mu emin olamıyor. Neyse Kocaeli Subaru yetkili servis Teknik Otoya uğrayıp fikirlerini alayım dedim. Vardığımda Servis sahibi ve Ustabaşı olan Sezer beyi görüp durumu anlattım. Sezer bey direksiyona geçip motoru çalıştırdı. Debriyaja basıp bıraktı ve sorun volant dedi. Debriyaj balatası iyiymiş ama volant değişmesi gerek dedi. Her manuel vites dizel Subaru sahibinin kalbini titretecek bir haberdir bu. Bir taraftan Volant’ın yüksek fiyatı, diğer taraftan ihmal ederse motora verebileceği maliyeti çok büyük zararı. Krank kırmasının maliyeti ile volant maliyeti kıyaslanmaz elbette, ama hele bugünlerde döviz kuru ve hammadde sıkıntısı ile artan fiyatlar herkesin cüzdanını acıtır. Tam hatırlamıyorum ama fiyatı kaç para diye sorduğumda setin 12 binlira gibi bir fiyatı olduğu kalmış aklımda. Bizim setlerin üreticisi Sachs adlı bir Alman firması. Sezer beye seti dışardan alsam takıp takmayacaklarını sordum, takarız ama parça garantisi olmaz dedi. Onu zaten biliyorum ama insan kimlerle karşılaşıyor, her şey açık açık söylenmeli her ihtimale karşı.
Eve döndüm hemen bildik sitelerden parça aramağa başladım. Subaru 12 bin ama, dışarısı da 8-9 binden aşağı değil. Neyse daha önce alışveriş yaptığım bir siteden 6100’e seti buldum. Siparişi verdim. Ödemeyi yaptım. Dizelci arkadaşlardan oluşan mini grupta olayı paylaştım. Laf arasında [mention]Burak H. [/mention] kaça aldığımı sordu, sonra baktı ve kendi tedarikçilerinden daha hesaplıya bana alabileceğini söyledi. Aradaki fark güzel bir fark olunca, hemen internet siparişimi iptal edip Burak beye sipariş geçtim. Sağolsun ilgilendi ve bir kaç günü volant ve debriyaj balatası elimdeydi.
Hemen servisi aradım, maalesef elleri çok dolu, geçen hafta benim aracı alamadılar. Pazar akşamı aracımı bıraktım. Pazartesi ses çıkmadı ve Salı yani bugün aracımı teslim aldım.
Aracın gidişi bile değişmiş. Vites geçişleri çok yumuşak, debriyaj pedalı hafiflemiş. Daha önceleri çok sertti ama ben onu , Subaru’nun normali sanıyordum.
Çıkan parçalar böyle
Volant üzerinde gözüken kara yer toprak, metalin rengi değil.
Bir de şöyle bir şey değişti.
Bu egzoz ile ilgli bir şeymiş.
Gitmişken, yağ değişimi yaklaşmakta, yağ filtresi de aldım. Bana maliyeti:
950 lira işçilik
210 lira egzoza takılan şey
140 lira yağ filtresi
Toplam 1300 lira.
Teknik Oto’nun işçiliğine zaten bir şey diyemem, ama işçilik ücretlerini derim. Aracımı ilk aldığımda, egzoz manifoldunu ve ilgili sensörleri temizletmiştim. Daha sonra viskoz denen naneyi yaptırdım. Bunlar hep işçilik esaslı maliyeti oldu bana. WV grubunun sanayideki işçilik fiyatları ile kıyasladığımda ne yalan söyleyeyim, seat marka aracın tamirini yapsalar o aracımı da oraya götürürüm.
Bu süreçte her türlü desteği veren forum arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Burak bey ekstradan benim için hiç üşenmedi ve gereken parçaları tedarik etti ve yolladı. Forumdan hep kral adamları tanıdım. İnşallah da böyle gider. Elbette bize bu nezih ortamı sağlayan sayın @nitro37 kardeşim ve sevgili moderatör arkadaşlarımın da hakları ödenmez. Hepinize çok teşekkür ederim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi