Her gün foruma girsem de Subaru konusunda buradaki arkadaşlara yardım edecek kadar yetkinlikte olmadığımdan pasif kalmış gibi görünmüş olabilirim ama son bir kaç durum daha başıma geldi onu da belirtmek isterim bu sorun yaşayan arkadaşlar fikir sahibi olsun en azından.
Aracımda bu başlıkta yazdığım işlemleri yaptırdıktan sonra da sorunlar maalesef ki bitmek bilmedi. Rolantide düzensizlik, LPG'ye geçişte inanılmaz bir zorlanma ve bir kaç sefer benzine geçip tekrar LPG'ye geçme derdi oldukça fazlaydı. Hakeza 80-90km gibi hızlarda aracın gidişinde aniden bir ileri silkelenme derdim de vardı. Tekrar SETA Subaru Namıs Usta'ya gittim ve sağolsun ilgilendi. Motor yağını yeni değiştirsem de Namık Usta geçen yağ değiştirdiğimde ''1000km sonra bir daha değiştirelim çok uzun seneler yatmış bir sefer yağ değiştirmeyle motordaki pisliği tam temizleyemeyiz.'' demişti ve filtre ile birlikte bir daha motor yağını değiştirdim. Bujiye baktık yeni değişen 4 bujinin bir tanesi patlamış o değişti ve Benzin Enjektör kontrolleri yapıldı. Enjektörlerin birinde pas görüldü bu sorun halledilip Buji kabloları tamamen değişti.
Keşke sorun geçseydi ama sorun geçmedi ama üzülmedim iyi de oldu
En azından artık değişmesi gereken tüm motor ve yürüyen aksam parçaları değiştiğinden aracın motorunda ve yürüründe en ufak sorun olmadığından emindim ve LPG sisteminde sorun olduğuna ben %100 emin oldum.
Bir tanıdığımın ve güvendiğim birinin tavsiyesiyle Maslak Sanayii'de bulunan Şafak Otogaz firmasına gittim. LPG sistemine bakım ve çok ufak rolanti ayarı düzenlendi ve yağlama sistemine yağ konuldu, enjektörlerin 2 tanesinde güç kaybı görüldü yazılımsal olarak onlara çeki düzen verildi ve aracımdaki sorun geçmeyeceğinden emin olsam da döndüm eve.
Aracımdaki esas sorun motor uzun saatler yatıp soğuduğunda çalıştırmada oluşan saçmalamaydı. Motor sıcakken hiç bir sorun yoktu ve bunun görülmesi için ustanın da motoru soğukken çalıştırması lazımdı ki beklediğim oldu sabah çalıştırdığımda sorun tekrar etti.
Şafak otogazı aradım durumu anlattım ve aracımı dün bıraktım. Bugün ise sabahtan usta motor soğukken çalıştırmış sorunu teşhis etmiş. 1 Mayıs sabahı da teşhiste son noktayı koyup bizi arayacak ama sanırım bu sefer sorunlarım çözülecek gibi çünkü en başından beri bildiğim LPG sorununa anca sıra gelebildi. LPG Enjektörlerinin değişmesiyle bu sorunların kökü kazınacak herhalde.