Arkadaşlar gerçekten yüksek model bir Forester için LPG gerekli mi sizce? Ya da şöyle sorayım; örneğin benim tanıdığım bazı ustalar dizel araçlar için yılda 30000 km.den az yapıyorsanız dizel almak mantıklı değil derler. İlk alım ve idame maliyetlerinden dolayı. Benzer şey LPG için de söz konusu değil midir? Bugün Forester'a uygun iyi bir LPG kiti 4-5bin TL'den aşağı değil. Bunun AFR ayarı var, subap ayarı var, subaplara ve subap yuvalarına verdiği zarar var. Muayenesi ayrı dert. Ayrıca bagajdan kaybediyorsunuz ve birçok kapalı otoparka giremiyorsunuz. Şimdi soruyorum, sizce yılda kaç km üzeri yapmalıyız ki LPG taktırdığımıza değsin? Bu konuda bir çalışma yapan var mı? Diğer bir husus da aracın kullanıldığı yerin rakımıdır. Malumunuz olduğu üzere deniz seviyesinden yukarı doğru çıktıkça oksijen azalır. Bu da yakışı arttırır. Yozgat'ın rakımı 1400 m civarında diye biliyorum ki bu Ankara'nın yaklaşık 1.5 katı. Yani Yozgatlılar her zaman Ankaralılardan fazla yakıt yakar. Ankaralılar da İstanbullulardan. (Aynı trafik şartlarında)
(07-03-2019, Saat: 15:41)furtherquiterdeeper demiş ki: Arkadaşlar gerçekten yüksek model bir Forester için LPG gerekli mi sizce? Ya da şöyle sorayım; örneğin benim tanıdığım bazı ustalar dizel araçlar için yılda 30000 km.den az yapıyorsanız dizel almak mantıklı değil derler. İlk alım ve idame maliyetlerinden dolayı. Benzer şey LPG için de söz konusu değil midir? Bugün Forester'a uygun iyi bir LPG kiti 4-5bin TL'den aşağı değil. Bunun AFR ayarı var, subap ayarı var, subaplara ve subap yuvalarına verdiği zarar var. Muayenesi ayrı dert. Ayrıca bagajdan kaybediyorsunuz ve birçok kapalı otoparka giremiyorsunuz. Şimdi soruyorum, sizce yılda kaç km üzeri yapmalıyız ki LPG taktırdığımıza değsin? Bu konuda bir çalışma yapan var mı? Diğer bir husus da aracın kullanıldığı yerin rakımıdır. Malumunuz olduğu üzere deniz seviyesinden yukarı doğru çıktıkça oksijen azalır. Bu da yakışı arttırır. Yozgat'ın rakımı 1400 m civarında diye biliyorum ki bu Ankara'nın yaklaşık 1.5 katı. Yani Yozgatlılar her zaman Ankaralılardan fazla yakıt yakar. Ankaralılar da İstanbullulardan. (Aynı trafik şartlarında)
Enver abi haklısın ama zaten sıfır araç LPG li olacağı için ortalama en az 80 bn km sorunsuz gider. Bilemedin ilk 5 yıl sorunsuz kullanır . Artık onun ceremesini ikinci elde alan düşünecek sıfır alan LPG de zarar etmez sadece montaj maliyeti olur ki Yozgat gibi bir yerde LPG nin avantajını daha fazla görulur.
Söylediğim maliyet hesabını yapan var mı? Bende 230E Mercedes varken LPG çok da ekonomik gelmemişti bana. Belki de araç karbüratörlü olduğu için olabilir.
(07-03-2019, Saat: 16:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Söylediğim maliyet hesabını yapan var mı? Bende 230E Mercedes varken LPG çok da ekonomik gelmemişti bana. Belki de araç karbüratörlü olduğu için olabilir.
Abi ikinci elde o hesap tutuyor. Bugün 100 bn km devirmiş ama LPG hiç takılmamis bir aracı aldığımızda ona LPG bağlatmak ile sıfır araç alıp LPG bağlatmak maliyet açısından farklı . İkinci el alınan benzinli araclara LPG takıldıği an km bağlı olarak benzinde iken sorun olmayan parçalar LPG ile beraber sorun olmaya başlıyor .Örneğin benzinli bir XT 120 bn km de olsun. Buna LPG takım cok geçmeden oksijen sensoru bozulur. LPG bazı parçaların aşınma süresini hızlandırıyor dolayısı ile maliyet sadece montaj maliyeti olmaktan çıkıyor extra maliyetler hesaba giriyor. Sıfır araçta yıllık 10bm km yapılacak ise LPG tabiki gereksiz ama geleceği biz nereden bilebiliriz belki seneye 20 BM km yapacağım belki tayinim çıkacak yada iş degisikligi yapacagim. Durumlar sürekli değişken oldugu için insanlar direk kafadan LPG ile başlıyor bazen
(07-03-2019, Saat: 16:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Söylediğim maliyet hesabını yapan var mı? Bende 230E Mercedes varken LPG çok da ekonomik gelmemişti bana. Belki de araç karbüratörlü olduğu için olabilir.
Abi ikinci elde o hesap tutuyor. Bugün 100 bn km devirmiş ama LPG hiç takılmamis bir aracı aldığımızda ona LPG bağlatmak ile sıfır araç alıp LPG bağlatmak maliyet açısından farklı . İkinci el alınan benzinli araclara LPG takıldıği an km bağlı olarak benzinde iken sorun olmayan parçalar LPG ile beraber sorun olmaya başlıyor .Örneğin benzinli bir XT 120 bn km de olsun. Buna LPG takım cok geçmeden oksijen sensoru bozulur. LPG bazı parçaların aşınma süresini hızlandırıyor dolayısı ile maliyet sadece montaj maliyeti olmaktan çıkıyor extra maliyetler hesaba giriyor. Sıfır araçta yıllık 10bm km yapılacak ise LPG tabiki gereksiz ama geleceği biz nereden bilebiliriz belki seneye 20 BM km yapacağım belki tayinim çıkacak yada iş degisikligi yapacagim. Durumlar sürekli değişken oldugu için insanlar direk kafadan LPG ile başlıyor bazen
(07-03-2019, Saat: 16:14)nitro37 demiş ki: Abi ikinci elde o hesap tutuyor. Bugün 100 bn km devirmiş ama LPG hiç takılmamis bir aracı aldığımızda ona LPG bağlatmak ile sıfır araç alıp LPG bağlatmak maliyet açısından farklı . İkinci el alınan benzinli araclara LPG takıldıği an km bağlı olarak benzinde iken sorun olmayan parçalar LPG ile beraber sorun olmaya başlıyor .Örneğin benzinli bir XT 120 bn km de olsun. Buna LPG takım cok geçmeden oksijen sensoru bozulur. LPG bazı parçaların aşınma süresini hızlandırıyor dolayısı ile maliyet sadece montaj maliyeti olmaktan çıkıyor extra maliyetler hesaba giriyor. Sıfır araçta yıllık 10bm km yapılacak ise LPG tabiki gereksiz ama geleceği biz nereden bilebiliriz belki seneye 20 BM km yapacağım belki tayinim çıkacak yada iş degisikligi yapacagim. Durumlar sürekli değişken oldugu için insanlar direk kafadan LPG ile başlıyor bazen
Herkesin kendine göre bir bildiği var demek ki.
Yani Ertuğrul bey belliki Yozgat'ta pek durmuyor ana bağlantı şehri İstanbul dolayısı ile onu ilgilendiren kısım bu aracın LPG de ne kadar süre sorunsuz dayanacagi ve uzun yol yakıt verisi. Bunlar mali hesabina uygun geliyor ise gerisini düşünmek ona göre gereksiz. Ben olsam bende aynısını dusunurum
(07-03-2019, Saat: 16:21)furtherquiterdeeper demiş ki: Herkesin kendine göre bir bildiği var demek ki.
Yani Ertuğrul bey belliki Yozgat'ta pek durmuyor ana bağlantı şehri İstanbul dolayısı ile onu ilgilendiren kısım bu aracın LPG de ne kadar süre sorunsuz dayanacagi ve uzun yol yakıt verisi. Bunlar mali hesabina uygun geliyor ise gerisini düşünmek ona göre gereksiz. Ben olsam bende aynısını dusunurum
Durum tam da anlattığınız gibi aslında. Yozgat'ta sadece işe gidip geliyorum onun dışında genel olarak uzun şehirler arası giderim. Biraz gezenti biriyim. Yorumları okudukça araç kafama biraz daha yatar gibi oluyor ama hayırlısı bakalım.
O modellerin yakıt tüketimi oldukça düşüktür. Standart 1.6 araçlar kadar yakıtı var onların. Belki LPG bile düşünmesiniz. 10lt şehiriçi yakıtı olur en fazla.