(31-03-2020, Saat: 18:11)sarpworks demiş ki: Otomatik sanzuman yag degisimi hakkinda bilgi birkac yil once bahsetmistim.
Yurt disinda ozel makine diye tabir edilen makine sisteme, yag cubugundan, sogutma kanallarindan ..vs. baglantilari mevcut. Ben 2009 legacy nin son yag degisiminde kullanmistim. yag dolum cubugundan iceriye boru uzatiliyor . bu boru, disarda 2 ye ayrilan adaptorle makineye bagli. bir taraf kirli bir taraf temiz yag olarak. makine once karter deki yagi cekiyor. sonra yerine temiz yag pompaliyor. Sonraki asamada, arac calistiriliyor ve sanzuman icerisinde sirkulasyon basliyor ve duzenli aralikla yag cekip temiz yag pompaliyor. ortalama 20dk suren bir islem diye hatirliyorum. sonrasinda ise park halindeyken butun viteslere geciriliyor.
baska bir metod ise, sanzuman sogutma borularindan islem yapmak. bunu tecrubesiz kisilerin yapmasi sanzumana zarar verecektir. yapilan islemde, sanzumandan cikip sogutmaya giden boru sokulup disarida bir kovanin icerisine uzatiliyor.
1. yontem: arac calistirilip, sanzuman basinciyla yagi disari aliyorsunuz.nezaman tukurmeye basliyor o zaman motoru kapatiyorsunuz. zaten ortalama 30sn ya surer ya surmez. sonra boru yerine takilip yeni yag dolduruluyor.
2.yontem: bu boru disarida kova icindeyken, arac calistiriliyor. P konumunda olsa bile yeterli sonucta sirkulasyon oluyor. tabi bu isleme baslamadan once yag cubugundan iceriye yag doldurmak icinboru bagliyorsunuz. sanzumandan yag disari cikarken temiz yag sanzumana giriyor ve cikan yag ne zaman rengi temiz yag rengine ulasirsa o zaman motoru kapatip, sanzumanin sogutma borusunu yerine takiyorsunuz. pesinden yag kontrol edilerek motor calistiriliyor ve motor calisir halde yag tekrar kontrol ediliyor. eger seviyesi eksik ise, o zaman yag ekleyerek seviyesi ayarlaniyor.
Baska bir secenek ise, fazla yag harcarsiniz fakat tamamen degisme sansiniz olabilir. tapadan yag bosaltilip, temiz yag eklersiniz. ekleyeceginiz yagi birazcik fazla koyarsiniz. yani atiyiyorum 4lt yag cikti sanzumandan(sanzuman yag seviyesi tam ise), siz araca 5lt eklersiniz. motoru calistirip, yagin karismasini saglarsiniz. sonrasinda tapayi acip tekrar bosaltirsiniz. yine ayni metodu yaparsiniz. ne zaman ki cikan yag temiz yag rengini alir o zaman yaginiz tamamen degismis olur.
Nekar yag lazim? kesin birsey diyemem.
Son islemi mecburiyetten mazdada denedim. sanzuman seviye cubugu yok. bosalttiktan sonra araca 5lt yag ekledim. fakat tapanin eski olmasi yuzunden anahtar siyirdi ve yeni tapa siparis gectim. o tapa gelene kadar 50 mil surdum araci. sonrasinda tapayi degistirmek icin yagi bosalttim. 5lt kadar. pesinden tapayi takip 5lt daha yag ekledim. araci birazcik surdum ve kanala cekip seviyesini ayarladim. o sirada cikan yaga baktigimda rengi kahve renginden kirmiziya donmustu.
NOT: paylasim bilgilendirme amaclidir. Sorumluluk, uygulayan veya uygulatana aittir.
Otomobil konusundaki bilgileriniz ve cesaret isteyen tamiratlarınız için sizi tebrik ederim. Sizin söylediğiniz bu yöntemleri ülkemizde işinin hakkını verebilenler müstesna ,yetkili servisler dahi bilmiyorlar ve de doğru şekliyle uygulayabilmekten acizler maalesef.
İnternet sayesinde sınırsız bilgi paylaşımı olmasaydı halimiz harap olurdu.