Cümleten merhaba. Aracımı yeni bir subaru için satmayı düşünüyorum. Aklımda öncelik olarak forester var ama yeni kasa legacy de olabilir bilmiyorum. Tek bildiğim subarudan başka araca araba diye binmem artık
Satılır ise bir süre babamın veya kardeşimin aracı ile idare etmeyi düşünüyorum. Maddi olarak bir beklentim var ama biraz zaman alacak bu yüzden. Aracı günlük aktif olarak kullanıyorum.
Aracı 6-7 ay kadar önce büyük bir hevesle aldım. Alışmam bir kaç ay aldı. Geçenlerde @forester78 arkadaşımız için 2010 model bir forester a bakmıştım. Aracın durumu dışında genel olarak forester çok hoşuma gitti diyebilirim. Yerden yüksek olması arazide altı vuracakmı diye düşünmeden gezebilmek, yeri geldiğinde kaldırımdan atlayıp gitmek vb. gibi durumlar beni etkiledi diyebilirim. Bir sedan gibi yol tutuşu veya performansı (2.0 motor için) olmayabilir fakat her an her yerde zorlu şartların üstesinden gelebilme durumu aracımı değiştirme isteğimin başında geliyor.
Aracı 49 bine aldım ve 10 bin lira kadar masraf yaptım bu güne kadar. Yine aynı rakamlara vermeyi düşünüyorum ama forum için gereği ne ise tabii ki yapılır.
Yaptıklarımı, yapılacakları veya eksiklerini, bildiğim kadarı ile geçmişini anlatmaya çalışacağım.
Aracı aldığımda helezonlar benden önce ki sahibi tarafından basılmış ve araç yere yakındı. Bu durum uzun yolda ve otobanda avantaj iken şehir içinde beni çok rahatsız etti. Çıkma veya başka türlü helezon bulamadığım için yetkili servisten sipraiş ettim ve yaklaşık bir ay içinde geldi. Bunları yapmadan önce tamirci de incelerken arka amortisörlerden birinde de yağ kaçağı gördüm ve amortisörleri de değiştirmeye karar verdim. Yetkili servisten aldığım fiyat bana fazla geldiği için dışardan KYB marka amortisörleri aldım ve yine dışarda kendi tamircimde değiştirdim. Bunlara rağmen araçta bir titreme vardı konulardan bilindiği üzere. Aracın jantları orjinal değildi. Meğerse daha önce biri kaynak ve diğer ikiside işlem görmüş. Konyada bir arkadaşımdan orjinal ikinci el jant temin edip onları taktırdım ve kurtuldum. Tabi bu sırada jant lastik değişimi esnasında bir kaç bijonun diş sıyırdığını, ön tabla burçlarının ve viraj demir lastiklerinin eskidiğini gördüm. Burçlar ve demir lastiklerini değiştirdim. Bijonların bir kaçı yeni bir kaçı eski olmasın diye de hepsini bir (tüm bijonlar ve somunlar) değiştirdim. Bunları da lastik değişim esnasında yaptığımdan aceleye geldi ve direk yetkili servisten aldım aramamak için. Alt tarafı vida somun gibi görünen şeyin tanesi 12-15 lira olunca sadece bijon ve somun değişimi bile bin liraya yakın tuttu.
Yine aracı aldığımda alt devirler kötüydü ve aracın sesi biraz fazlaydı. Egsozda bir delik varmış ona baktırırken katalizöre de baktırdık ve içinin boşaltıldığını gördüm. Motor aksamı olunca dışarda egsozcuda katalizör taktırmaktan çekindiğim için yetkili serviste yeni egsoz manifoldu ile komple değişim yapılıp katalizörüde halletmiş oldum. Bu esnada rutin yağ filtre vs. bakımınıda yetkili serviste yaptırdım. Bilindiği üzere 2007 de sekonder sıkıntısı var. Bu sıkıntı bendede vardı. Sekonder rölesi değişti ama olmadı. Kendim geçenlerde sekonder ve egr yi söküp temizledim. Şu an için sekonder ile ilgili arıza kaydı yapmıyor ama ben bunu havaların iyi olmasına bağlıyorum. 1. oksijen sensörü arızası var. Serviste katalizör değişiminde oksijen sensörünün ısıtıcı devresinin arızalı olduğunu ama ölçümü doğru yaptığını gördüm. Yinede arıza kaydı yapıyor.
Aracın geçmişi ile ilgili bildiklerimi aktarayım. Aracı almadan önce şasi no ile yine buradaki yetkili servis aracılığıyla sorgulama yaptım. 158 bin civarında yetkili serviste motor rektefiye edilmiş. Aracı almaya gittiğimde aracın eski sahibi dışarda beklerken servis elemanı ile test sürüşüne çıktık. Eleman araç sahibinin yanında anlatamayacağını belirttiği bir şey vardı. Bahsettiğim servis zonguldak ereğli gençler servisi. Biz bu aracın motorunu dağıttıktan sonra içinden çıkamadık ve istanbul servisinden birileri gelip yaptı dedi. Zaten subaru bayiliği ve servisliğini kısa süre önce almışlar. Konyada ki yetkili servisten edindiğim bilgilerden sonra karar vermiştim zaten. Bu km de motor yapılmasının sebebi de bildiğim kadarıyla şöyle. Aracın bundan önce önden bir kazası oluyor ve farlar, sisler, ön ızgara, radyatör hortumu gibi parçalar değişiyor. Çamurluk ve kaput boyanıyor. Yine buna bağlı 9500 civarında sadece bu kazaya ait kaydı var. Bu kazadan bir süre sonra radyatörün plastik aksamından su boşalmaya başlıyor. Bundan dolayı araç hararet yapıp motor kilitliyor. Motor yapılması hususunda bildiklerim bunlar.
Aracın kaporta durumunda ise sağ ön kapı değişik ve 8 parça boya görünüyor. Aracı alırken yaptırdığım expertizde değişen görünmüyordu. Bu gün burda yaptırdığım expertiz ise tam emin olamadığı için değişen olarak yazmak durumunda olduğunu belirtti. Sol yanda ki boyalarında yüzeysel yapıldığını söyledi. Yine kaporta durumda ön arka tamponda boya atıkları mevcut ve boyanması gerekir. Sol ön sis farı da kırık. Bir kaç yerde de belli belirsiz gamzeler var. Ön camda küçük bir taş atığı vardı. Çatlayıp yürümemesi için tamir ettirdim aldığımda.Sağ ön koltukta yırtık var. Mekanik aksamında ise eksikler şöyle. Sol ön teker bilyası değişmesi gerekiyor. Direksiyon kutusunda yağ kaçağı var. Bu kaçak şu kadar. 6-7 ayda toplamda yarım çay bardağı kadar yağ ekledim. Aracı aldığımdan beri 12 bin km yaptım yaklaşık. Aldığımda 159 bindeydi. 160900 civarı yağ bakımı yapıldı. Şu an 170xxx de. İki hafta içinde yine 10 bin bakımına gireceğim.
Hasar kaydı olarak 15 bin civarı bir kaydı var. Bunun yaklaşık 10 bini yukarıda bahsettiğim önden kazadan. Farlar sisler ızgara radyatör hortumu görünüyor detay sorguda.
Şu an için bahsettiğim eksikleri yaptıramıyorum maddi durumda önceliklerim değiştiği için. Bildiğim ve aklıma gelen ne varsa yazdım biraz uzun oldu ama kusura bakmayın.
Satılır ise bir süre babamın veya kardeşimin aracı ile idare etmeyi düşünüyorum. Maddi olarak bir beklentim var ama biraz zaman alacak bu yüzden. Aracı günlük aktif olarak kullanıyorum.
Aracı 6-7 ay kadar önce büyük bir hevesle aldım. Alışmam bir kaç ay aldı. Geçenlerde @forester78 arkadaşımız için 2010 model bir forester a bakmıştım. Aracın durumu dışında genel olarak forester çok hoşuma gitti diyebilirim. Yerden yüksek olması arazide altı vuracakmı diye düşünmeden gezebilmek, yeri geldiğinde kaldırımdan atlayıp gitmek vb. gibi durumlar beni etkiledi diyebilirim. Bir sedan gibi yol tutuşu veya performansı (2.0 motor için) olmayabilir fakat her an her yerde zorlu şartların üstesinden gelebilme durumu aracımı değiştirme isteğimin başında geliyor.
Aracı 49 bine aldım ve 10 bin lira kadar masraf yaptım bu güne kadar. Yine aynı rakamlara vermeyi düşünüyorum ama forum için gereği ne ise tabii ki yapılır.
Yaptıklarımı, yapılacakları veya eksiklerini, bildiğim kadarı ile geçmişini anlatmaya çalışacağım.
Aracı aldığımda helezonlar benden önce ki sahibi tarafından basılmış ve araç yere yakındı. Bu durum uzun yolda ve otobanda avantaj iken şehir içinde beni çok rahatsız etti. Çıkma veya başka türlü helezon bulamadığım için yetkili servisten sipraiş ettim ve yaklaşık bir ay içinde geldi. Bunları yapmadan önce tamirci de incelerken arka amortisörlerden birinde de yağ kaçağı gördüm ve amortisörleri de değiştirmeye karar verdim. Yetkili servisten aldığım fiyat bana fazla geldiği için dışardan KYB marka amortisörleri aldım ve yine dışarda kendi tamircimde değiştirdim. Bunlara rağmen araçta bir titreme vardı konulardan bilindiği üzere. Aracın jantları orjinal değildi. Meğerse daha önce biri kaynak ve diğer ikiside işlem görmüş. Konyada bir arkadaşımdan orjinal ikinci el jant temin edip onları taktırdım ve kurtuldum. Tabi bu sırada jant lastik değişimi esnasında bir kaç bijonun diş sıyırdığını, ön tabla burçlarının ve viraj demir lastiklerinin eskidiğini gördüm. Burçlar ve demir lastiklerini değiştirdim. Bijonların bir kaçı yeni bir kaçı eski olmasın diye de hepsini bir (tüm bijonlar ve somunlar) değiştirdim. Bunları da lastik değişim esnasında yaptığımdan aceleye geldi ve direk yetkili servisten aldım aramamak için. Alt tarafı vida somun gibi görünen şeyin tanesi 12-15 lira olunca sadece bijon ve somun değişimi bile bin liraya yakın tuttu.
Yine aracı aldığımda alt devirler kötüydü ve aracın sesi biraz fazlaydı. Egsozda bir delik varmış ona baktırırken katalizöre de baktırdık ve içinin boşaltıldığını gördüm. Motor aksamı olunca dışarda egsozcuda katalizör taktırmaktan çekindiğim için yetkili serviste yeni egsoz manifoldu ile komple değişim yapılıp katalizörüde halletmiş oldum. Bu esnada rutin yağ filtre vs. bakımınıda yetkili serviste yaptırdım. Bilindiği üzere 2007 de sekonder sıkıntısı var. Bu sıkıntı bendede vardı. Sekonder rölesi değişti ama olmadı. Kendim geçenlerde sekonder ve egr yi söküp temizledim. Şu an için sekonder ile ilgili arıza kaydı yapmıyor ama ben bunu havaların iyi olmasına bağlıyorum. 1. oksijen sensörü arızası var. Serviste katalizör değişiminde oksijen sensörünün ısıtıcı devresinin arızalı olduğunu ama ölçümü doğru yaptığını gördüm. Yinede arıza kaydı yapıyor.
Aracın geçmişi ile ilgili bildiklerimi aktarayım. Aracı almadan önce şasi no ile yine buradaki yetkili servis aracılığıyla sorgulama yaptım. 158 bin civarında yetkili serviste motor rektefiye edilmiş. Aracı almaya gittiğimde aracın eski sahibi dışarda beklerken servis elemanı ile test sürüşüne çıktık. Eleman araç sahibinin yanında anlatamayacağını belirttiği bir şey vardı. Bahsettiğim servis zonguldak ereğli gençler servisi. Biz bu aracın motorunu dağıttıktan sonra içinden çıkamadık ve istanbul servisinden birileri gelip yaptı dedi. Zaten subaru bayiliği ve servisliğini kısa süre önce almışlar. Konyada ki yetkili servisten edindiğim bilgilerden sonra karar vermiştim zaten. Bu km de motor yapılmasının sebebi de bildiğim kadarıyla şöyle. Aracın bundan önce önden bir kazası oluyor ve farlar, sisler, ön ızgara, radyatör hortumu gibi parçalar değişiyor. Çamurluk ve kaput boyanıyor. Yine buna bağlı 9500 civarında sadece bu kazaya ait kaydı var. Bu kazadan bir süre sonra radyatörün plastik aksamından su boşalmaya başlıyor. Bundan dolayı araç hararet yapıp motor kilitliyor. Motor yapılması hususunda bildiklerim bunlar.
Aracın kaporta durumunda ise sağ ön kapı değişik ve 8 parça boya görünüyor. Aracı alırken yaptırdığım expertizde değişen görünmüyordu. Bu gün burda yaptırdığım expertiz ise tam emin olamadığı için değişen olarak yazmak durumunda olduğunu belirtti. Sol yanda ki boyalarında yüzeysel yapıldığını söyledi. Yine kaporta durumda ön arka tamponda boya atıkları mevcut ve boyanması gerekir. Sol ön sis farı da kırık. Bir kaç yerde de belli belirsiz gamzeler var. Ön camda küçük bir taş atığı vardı. Çatlayıp yürümemesi için tamir ettirdim aldığımda.Sağ ön koltukta yırtık var. Mekanik aksamında ise eksikler şöyle. Sol ön teker bilyası değişmesi gerekiyor. Direksiyon kutusunda yağ kaçağı var. Bu kaçak şu kadar. 6-7 ayda toplamda yarım çay bardağı kadar yağ ekledim. Aracı aldığımdan beri 12 bin km yaptım yaklaşık. Aldığımda 159 bindeydi. 160900 civarı yağ bakımı yapıldı. Şu an 170xxx de. İki hafta içinde yine 10 bin bakımına gireceğim.
Hasar kaydı olarak 15 bin civarı bir kaydı var. Bunun yaklaşık 10 bini yukarıda bahsettiğim önden kazadan. Farlar sisler ızgara radyatör hortumu görünüyor detay sorguda.
Şu an için bahsettiğim eksikleri yaptıramıyorum maddi durumda önceliklerim değiştiği için. Bildiğim ve aklıma gelen ne varsa yazdım biraz uzun oldu ama kusura bakmayın.