Arkadaşlar merhaba, 2015 outback sahibiyim, 2 yıla yakın bir sürede bir kez (ilk aldığım zaman dpf konusundan haberdar değildim) servise forced regeneration için gittim ve müteakiben bu dpf illeti hakkında araştırmalar ile bilgi sahibi olabildim. Gelgelelim bu süreçte uzun yolda hiç bir problem yaşatmayan aracım, Ankara'nın sabah ve akşam trafiklerinde yalnızca aktif rejenerasyon yapar oldu, şuanda oil dilution oranım 8 ve ne hikmetse obd ash doluluk oranını 0 gösteriyor, daha önceden değişti mi ya da müdahaleli mi bilgim yok. Önceki zamanlarda soot oranım 65'e gelince manuel yüksek devirlerde kendini temizlerken, son 1 aydır o da başarısız oluyor, tahminim dpf artık yolun sonuna geldi, tabii kontrol ettirmedim henüz. Buradaki yorumlardan ya yeni bir dpf taktırmam ya da boşaltım işlemi gerçekleştirmem gerekli onu biliyorum. Sorunum ise aracın orjinal ve içi dolu dpfli aksamını elimde tutarak boşaltılmış hurda bir dpfli aksam bulsam (yedek kalsa orjinal aksam yani) bu mümkün mü? Yoksa tek çözüm kendi üzerindekini boşaltmak mı? İleride bir sorun yaşarsam orjinale geri dönerim diye böyle bir şey aklıma geldi ve fikirlerinizi almak istedim. Ankaradayım, araç 175.000 de ve tamamen yetkili servis bakımlı.
Merhabalar öncelikle her ne kadar elinizdeki orjinal partikül filtresini söküp saklama fikrinize katılıyor ve desteklesem de bunu yaparken şuna dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Eğer çıkma bir partikül filtresi bulacaksanız bile katalitik konvertörü içinde olan bir tane bulmanızı tavsiye ederim. Biliyorsunuz filtre kazanı içinde turbonun hemen çıkışında önce katailtik konvertör sonrasında dizel partikül filtresi yer alır. Kazanın içinin tamamen boş olması aracın sesini arttırıyor, egzozdan ani gaz yüklenmelerinde yoğun siyah duman çıkmasına sebep oluyor, egzoz geri basıncının bir kısmının kaybolmasına neden oluyor böylece turbo ani gaz yüklenmelerinde pervanelerinin spool (aşırı devirlenmesi) sorununa sebep oluyor bu da turbo sağlığını olumsuz etkiliyor. Ayrıca katalitik konvertör zararlı nitrit oksit gazlarının kansorejen etkisinin azaltılmasında EGR.den sonra önemli bir fonksiyon üstleniyor. Zaten değerli olan taşlar partikül filtresinin değil katalitik konvertörün. Bu yüzden eğer çıkma bir partikül filtresi bulamazsanız bile iptal ederken işin başında durun ve katalitik konvertörün kırılmasına müsade etmeyin. Zaten sorunlu olan, tıkanan katalitik konvertör değil partikül filtresi çünkü odacıklı bir yapısı var. Giren kurum katalitik konvertörde olduğu gibi aynı kanaldan/odacıktan dışarı çıkmıyor. Labirent gibi dolaşıp partikül filtresini terk ediyor ve ayrıca rejenerasyon işlemi başlangıcı katalitik konvertör burada yanmaya başlayan kurumlar egzoz basıncıyla partikül filtresine itiliyor ve yanma sonucu oluşan kül katalitik konvertörde değil partikül filtresi içinde kalıyor. Cihazın verdiği ash miktarına aldanmayın çünkü yazılımla sıfırlanabiliyor (yeni partikül filtresi takılmış gibi yanıltmak mümkün böylece hem toplam kurum hem de toplam kül miktarı direkt 0 oluyor sayaç yeniden başlıyor.
Uzun yazdım özetle mümkünse dolu çıkma bir partikül filtresi bulun ve sadece partikül filtresi kısmını kırdırın katalitik konvertör içinde kalsın ancak bunlardan da önemli doğru düzgün bir yazılım yaptırmak bu anlamda da kurumsal firmaları tercih etmek bence önemli.
Subaru dizeller narin ve nazik makinelerdir. Aşırı stres altında çalışmak diğer dizellerden farklı daha büyük sorun ve sonuçlara sebep olabilir özellikle yağ seyreltme sebebiyle motor kıran birçok örnek var. Zaman kaybetmeden aksiyon almanızda fayda var.
Yavuz bey, değerli vaktinizi ayırarak bunca bilgi ve yönlendirme yaptığınız için çok teşekkür ederim, dediklerinizi uygulayarak ilerleyeceğim, süreçle ilgili buradan da paylaşımda bulunurum, belki başkalarına da faydası olur. Selamlar
<p>Yavuz bey merhaba, Raci usta ile randevulaştım, yarın bir aksilik olmaz ise dpf iptali gerçekleştireceğiz, kendisine katalizörün kalmasını istediğimi de özel olarak belirttim yani yalnızca dpf kısmı kırılacak diye umut ediyorum. Oil dil. halen 8 ve daha üzerine çıkmadan bu işi bitirmiş olacağım inşallah. Umarım sonrasında pişman olmam. Bu arada ilk niyetim olan yedek kazan olayında o kadar çok isteyen varmış ki zaten piyasada o kadar kazan yok dedi Raci usta </p>
(26-11-2024, Saat: 09:45)ozangurkok demiş ki: <p>Yavuz bey merhaba, Raci usta ile randevulaştım, yarın bir aksilik olmaz ise dpf iptali gerçekleştireceğiz, kendisine katalizörün kalmasını istediğimi de özel olarak belirttim yani yalnızca dpf kısmı kırılacak diye umut ediyorum. Oil dil. halen 8 ve daha üzerine çıkmadan bu işi bitirmiş olacağım inşallah. Umarım sonrasında pişman olmam. Bu arada ilk niyetim olan yedek kazan olayında o kadar çok isteyen varmış ki zaten piyasada o kadar kazan yok dedi Raci usta </p>
Ozan Bey, Raci Usta kazanı açtıktan sonra sadece DPF kısmını alır, katalizörü bırakır. Benim aracın DPF iptalinde öyle yapmıştı. Çıkan DPF'in ortası erimişti. İptalin mekanik kısmı tamamlanınca da yazılım kısmını hallederler.
Furtherquiterdeeper bunu duyduğuma sevindim, araç özel olunca hiç kurcalatmak istemiyorum aslında ama gel gör ki ya ben ondan soğuyacağım ya o benden bu işi yaptırmaz isem. Çoğu forum üyesi de Raci ustayı çok beğeniyor gördüğüm kadarıyla. 175.000e kadar yetkili servis bakımı yeter zaten, kısmetse Raci usta ile devam ederim ben de. Bu arada daha önce hiç dizel kullanmadım, önceki araçlarım hep suzuki idi, ilk kez subaruya geçtim ve inanın bu kadar birbirini kollayan başka bir forum daha görmedim. O kadar içimi rahatlattınız ki, sağolun. Umarım forumda bir araya gelme imkanı da doğar. Gelişmelerden yine haberdar etmek isterim başka kullanıcılara da yol gösteriyor bu iletişimler.
Hayırlı olsun öncelikle.İptal akabinde motor yağı ve yağ filtrenizi hemen değiştirin hava filtrenizin durumuna göre onu da değiştirebilirsiniz ancak bir milat olması bakımından çok yeni değilse onu da değiştirmenizi önerir zaten Raci ustam.
2017 yılında 2011 Outback aracımı alır almaz Marmaristen Ankaraya dahi gelemeyecek vaziyete getirmişti DPF aracı. Ankaraya gelir gelmez DPF iptali yaptırmıştım ancak bu DPF.nin sebep olduğu başka bir sorunu atladık o zaman aşırı geri basınç yüzünden turbo hortumu yırtılmış ve ben yine Trabzona varamadan Orduda yetkili serviste hortumun yırtık olduğunu tespit ettirip sonrasında hortumu değişmiştim. Sonrasında satana kadar 5 yıl ve 100 bin km boyunca tek bir arıza lambası yakmadı araç. Sizin de öyle olacaktır umarım. Bunları yazma sebebim şu sizin de başınızdan birkaç defa bu dpf tıkanıklığı geçmiş. Özellikle intercoolerdan çıkıp emme manifolduna giren (cold side) turbo hortumunu kontrol ettirin.
Ek olarak emme manifoldu üzerindeki MAP sensörünü de söktürüp temizletin eminim bugüne kadar hiç temizlenmemiştir ve balçık içindedir. Zaten bu sensörün doğru okuma yapmaması da partikül filtresi arızalarının sebeplerinden biri aslında. Hava / yakıt karışımının ayarlanmasında bu sensörde önemli bir parametre.
Yavuz bey, Enver bey, partikül filtresi kırıldı, katalizör kaldı, Raci usta sağolsun hızlıca halletti, yağ ve yağ filtresi de değişti, diğer yerler de kontrol edildi. Biraz önce yazılımcıya götürdü aracı ben de dört gözle bekliyorum artık şuanda. Güzel sonuçları paylaşmayı umut ediyorum.
Bununla geçmiş olsun Ozan Bey. Artık partikül filtresi olmadığından motor soğukken ilk çalıştırmada yoğun beyaz duman göreceksiniz, şaşırmayın. Ancak aracın çekişinin ve ekonomisinin iyileştiğini de hemen fark edeceksiniz.
Merhaba tekrar işlemler tamamlandı, henüz ben kendi sürüşüm açısından bir fark hissetmedim, herhangi bir koku da duymadım henüz yaklaşık 50 km yol yaptım denemek üzere. Bir problem çıkmadı, umarım bir problem çıkarmaz ise 1000 km sonucunu yazarım iptal ettirmek isteyenler için de bir başka örnek olur böylece.