Önceki aracımı vw servisinde bu şekilde motor temizliği yapılıyordu ; ilk günkü görünümlü oluyor . Toz toplama göreceli olarak normal seviyede diyebilirim . Çoğu serviste ve yıkamacıda da kullanıldığını duymuştum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(31-01-2020, Saat: 20:22)adm6671 demiş ki:
(31-01-2020, Saat: 20:02)Snae demiş ki: Söylendi mi bilmiyorum ama wd40 kullanabilirsiniz sadece sıkın başka bir işleme gerek kalmıyor bütün kir akıp gidiyor
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
wd40 hiç kullanmadım. Açıkcası wd40 kullandıktan sonra kalıntı olup ta toz toplamasından endişeliyim. Zira aracın sevis kayıtlarında motor temizliğide fatura edilmişti ama motorun içi inanılmaz derecede kirliydi. sonradan öğrendimki servisteki temizleyici ürünlerden sonra daha çok toz topluyormuş. Benzer durum abiimin arabasında da mevcut.
Çoğu servis kullanıyor , fiyatları bir ara çok arttığı için bulunamıyordu muadil temizleyici kullanıyor şu an çoğu yerde . Benim kullandığım araçlarda tozlu toprak yollar (yedigöller Mengen yolu gibi) dışında aşırı tozlanma gözlemlemedim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
İki kere yetkili servis motor koruma şeklinde işlem yaptı. Gerekli ve de koruycu deniyor göze güzel geldiği kesin de. Önceki 13 yıl kullandığım aracı iki kere yıkattım birinde arıza ışığı yandı servis üf püf diyerek yıkattın mı ani aracı diyerek arıza ışığını kapattı. Zaten daha altı aylık bile değildi. İkinci yıkatmam da araba 12 yaşındaydı. Yıkayan abi bu arabaya bu kadar zaman bir şey yapılmamış gibisinden şeyler demişti. Yıkandıktan sonra motora açıp bakası geliyor insanın. 12 yıl sonra araba yıkanıp motorun orjinalini görünce çok şaşırmıştım sanki aracın tüm motor parçaları siyahmış gibiydi.
(31-01-2020, Saat: 21:52)Bougoss demiş ki: Ben zamanında böyle bi şeye kalkıştım da sonra tobe ettim. Zira bana lpg ecusu ve muhtelif (çok şükür ki geçici) arızalara sebep oldu. En guzeli el yettiği yere kadar temizlemek bence.
Sent from my SM-A320F using Tapatalk
Raci ustaya yolumuz düşerse yaptırırız artık yoksa dediğiniz gibi yapmak mantıklı duruyor
(31-01-2020, Saat: 21:52)Bougoss demiş ki: Ben zamanında böyle bi şeye kalkıştım da sonra tobe ettim. Zira bana lpg ecusu ve muhtelif (çok şükür ki geçici) arızalara sebep oldu. En guzeli el yettiği yere kadar temizlemek bence.
Sent from my SM-A320F using Tapatalk
Raci ustaya yolumuz düşerse yaptırırız artık yoksa dediğiniz gibi yapmak mantıklı duruyor
Outback ve şimdiki Legacy de dahil kendim yıkadım önce köpük sonra hortumu uzaktan püskürtme yöntemi ile tertemiz oldu daha sonra hava ile her yerini kuruladim,kapattigim yerler sigorta kutusu ve LPG enjektör leri idi.
(31-01-2020, Saat: 22:57)Salim demiş ki: Outback ve şimdiki Legacy de dahil kendim yıkadım önce köpük sonra hortumu uzaktan püskürtme yöntemi ile tertemiz oldu daha sonra hava ile her yerini kuruladim,kapattigim yerler sigorta kutusu ve LPG enjektör leri idi.
Deneyiminizi paylaşıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
Merhaba ben senede bir veya iki defa yıkarım basınçlı su ile daha birşey olduğunu görmedim.Ancak Yıkamadan önce poşet ile beyin soket girişi ve boğaz kelebeğinin olduğu yeri sararım.İkisininde su alması sıkıntı yaşatır.Daha sonra hava ile bütün soket vs yerleri daha detaylı olmak üzere suyunu atar güzelce kurular.Plastik aksamlarına da parlatıcımı uygularım sonuç on numara görüntü ve sıkıntıda yaşamadım hiç.
(01-02-2020, Saat: 10:24)JoKeReN demiş ki: Merhaba ben senede bir veya iki defa yıkarım basınçlı su ile daha birşey olduğunu görmedim.Ancak Yıkamadan önce poşet ile beyin soket girişi ve boğaz kelebeğinin olduğu yeri sararım.İkisininde su alması sıkıntı yaşatır.Daha sonra hava ile bütün soket vs yerleri daha detaylı olmak üzere suyunu atar güzelce kurular.Plastik aksamlarına da parlatıcımı uygularım sonuç on numara görüntü ve sıkıntıda yaşamadım hiç.
Ben şimdilik askıya aldım açıkçası. Beceremeyeceğimi düşünür oldum. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. İleride denerim artık
Bu konudaki tecrübelerimi bende paylaşmak istedim. Aracım 2000 Model Legacy, LPG (Prins) takılı. Bu bilgiyi şundan dolayı verdim, araçtaki elektronik ekipmanların miktarı hakkında fikir oluşsun diye. Aracımda çok miktara sensör donanımı yok malum, yenilerden daha az elbet ancak külliyen de mekanik değil...
Motor yıkamanın riskleri olduğunu unutmadan;
Araca yaklaşık 10 aydır sahibim. Aracı ilk aldığımda, 5-6.000₺ lik ilk bakım onarım işleminde, gittiğim servis yıkamacıya gönderdi aracı. Ben de yanında gittim gördüm. Motora, alttan üstten yağ çözücü kimyasal sıkıp beklediler, üstüne araç yıkamada kullanılan köpük sıktılar. Sonra da basınçlı sıcak su ile Allah ne verdiyse yıkadılar. Elbette göz göre LPG beynine su tutmadılar ama çok da sakınmadılar....
Sorun çıkmadı... Bir defasında, mutfaklarda kullanılan yağ sökücü ile ben motoru iyice bezedim. Alttan üstten, ulaşabildiğim her yere, şanzıman etrafı, amörtisör ve alttakım bölgeleri, motorun arka dipleri dahil... Bekleyip bir süre ev tipi basınçlı yıkama cihazı ile alabildiğine suyla duruladım. Sonrasında motoru çalıştırıp ısınmasını bekledim. Hatta gaz verip motoru iyice ısıttım, belki 10-15 dk. Motorun çoğu yeri kurudu doğal olarak..
Sorun olmadı... Dün; Bulaşık deterjanı ve araba yıkama fırçası ile üstten üstten, ulaşabildiğim yerlere kadar köpüklü bir bezle tekrar yıkadım motoru. Sonrasında yine ev tipi (küçük boy) basınçlı yıkama ile duruladım. Peşinden motoru çalıştırıp kuruması için ısıttım. Bu işi Bursa da yapmıştım, bugün de Ankara ya döndüm.
Sorum olmadı...
ANCAK; Motor yıkama ile ilgili bir çok olumsuz tecrübeyi kesinlikle göz ardı etmemek lazım. Motor yıkamanın riskli olduğu kesin. Ama bu işinde abartılıp, “Motor Yıkanmaz..!” diyenlere de katılmıyorum zira motoru oluşturan tüm ekipmanlar, ekler, soketler, bağlantılar vs. çevre şartlarına karşı mukavemetli olarak imal ediliyor. Olaya cinayet süsü vermeye gerek yok bence, ama “Hiç bişey olmaz..!! da DENMEZ ... Biraz da fotoğraf;