Herkese merhabalar,
Bu hikayede benim amiyane tabirle eşeklik silsilemi anlatacağım.
Aracımı aldığımda trigerin ne zaman değişmesi gerektiğini sorduğumda 300 binde değiştirirsin diye satıcıyla konuşmuştuk. Ben de 275 binde bakımını yaptırırken erkenden trigeri de değiştireyim diye düşünüyorum. Derken 273 binde trigerim seyir halindeyken koptu. Allahtan fazla hızlı gitmiyor tatlı tatlı 60-70 km hız arasında araçta arkadaşlarla Subaru şöyle iyi böyle iyi deyip diğer markaları gömerken triger koptu . Sonrasında Aracı sağ olsun Nurdoğan abi ile evin oraya çektik. Aracı ne yapacağız diye istişare ederken Nuri abi sağ olsun aradı ilgilendi ve Oto Tekniğe götürebilirsin dedi. Doğruda söylüyordu, her ne kadar olumsuz yorumda duymuş olsam sonuçta bir Subaru servisi ve grupta bu serviste hizmet alan bir çok kişi var ve bir çoğu da memnun. Bu yüzden aracı Oto Tekniğe götürmeye karar verdik. Buradan tekrar Nuri abiye teşekkür ediyorum, gece saat geç olmuş sabah erkenmiş demeden ilgilendi.
Araç Oto tekniğe gittikten sonra durumu anlattılar araç kapakları açılır ve ona göre fiyat verilecek dendi. Kapaklar açılınca doğal olarak supaplar eğilmişti. Allahtan pistona saplanmamış ve ucuz yırttık diye sevindik. Sonrasında yapılacak işlemler için herkesten fiyat alınmış bir şekilde Oto Teknik bana bir fiyat sundu nakit 36 Bin TL kartla 40 bin TL olarak. Nakit olarak anlaştık ve işlemlere başlandı.
Araç işlem sırasında aradığımızda beni bilgilendirdiler ilgilendiler sağ olsun. Konuşmalarımızda da hep zaten motor indirildi gerekiyorsa hortumları da değiştirelim sonuçta tamamen sökülmüş motor dedim ve onlarda sen merak etme sen değişsin diyorsan biz değiştiririz dediler.
Bir gün aradılar ve 18 Mart Cumartesi günü saat 11 gibi aracı alabileceğimizi bildirdiler. Cumartesi günü gittik 40 bin TL ödedik ve ayrıldık. Derken tam servisten çıkarken araç motor arıza ışığını yaktı. Tekrar içeri girdim ve araç LPG li olduğu için yakar dediler. Ben de bu zamana kadar hiç yakmıyordu bir bakalım dedim ve bakıldığında yanlış hatırlamıyorsam yağ basıç sensörü yada akış sensöründe temassızlık varmış ondan dolayı yapıyormuş. Bilgiyi aldık parçayı tarafımın aksatmasından dolayı 2 hafta geciktirerek arabayı evde yatırarak bekledik. Parça takıldıktan sonra Kocaeli'nde dedemin evine giderken Yenidoğan yokuşlarından çıktık evin önüne geldik ve arabayı buhar sardı. Hemen stop ettik ve kaputu açtık. Aşağıdaki videoyu çektik.
https://youtube.com/shorts/rXnFCeNKH3w
Hemen sıcağına servise gittik. Su attığını anlattık ama oraya gittiğimiz için su akmıyordu videoyu izlettik, servisteki ustada mavi hortumun hava hortumu olduğunu başka hortumdan geldiğini ve bunu olacağını hortumlar yeniden takıldığı için yerine alışana kadar böyle atabilir dedi ve bizde çıktık.
Bu arada ben trigeri kopardığımda iş değişikliği yapmıştım eğitim için 2-3 aylığına İstanbul'a gitmiştim ve arabayı Kocaeli'nde bırakıyor ve hafta sonları kullanabiliyordum.
Yine bu su kaçırma olayından sonra ki hafta sonu İzmit ana yolda trafikte birden araba buhar kapladı arabadakiler kadın olduğundan çığlık atmaya yanıyoruz demeye başladılar trafikte bir telaşe oldu Subaru yanıyor diye. Ama ben çok rahattım çünkü sebebini tahmin edebiliyordum. Arabayı bir şekilde sağa çektik kaputu açtım radyatör suyunu doldurduğumuz metal kabın altına bağlana su hortumu delinmiş ve delikte çok büyüdüğü için bayağı su atıyordu. Hemen bir şekilde deliği kapatıp su ekleyip eve çektik arabayı hafta içi tekrar babam arabayı götürüp hortumu yenilediler.
Ramazan bayramında Bursa'ya gittik. Bursa'da araba biraz isteksizdi ben de yakıttandır dedim fazla kullanmadık zaten. Bursa'dan dönüşte 110 - 120 km arası giderken araç birden güç kesti. Baktım araçta bir şey yok. Sonra biraz gaza bastım blowoff'u devreye sokayım dedim ama çuf lamadı. Çuf lamayınca turbo basmıyor dedim ve yavaş yavaş 2 bin devri geçmeden Kocaeli'ne geldik. Durumu babama anlatıp aracı servise götürmesini söyleyip ben yine İstanbul'a gittim. Serviste downpipe patlamış ondan dolayı turbo devrede değil haftaya gelin bakalım dediler. Bizde artık yeter içimizde şüphe var dedik en iyisi Raci abiye götürmek dedik ve Raci abi arayıp hafta sonu müsaitsen geleceğim dedim.
Olayın şatafatlı kısmı burada başlıyor. Raci abinin yanına gittim sohbet muhabbet derken arabayı çalıştır bakayım dedi kaputu açtı ve Alper arabanın sesi hiç hoşuma gitmedi dedi sanki yatak sesi alıyorum inceden dedi. Derken gaz veriyor turbodan birden ses gelmeye ve egzozdan beyaz duman atmaya başladı. Dedi ki arabanda yağ var mı dedim var dur bir bakalım dedi biraz bekletti ve sonrasında baktığında yağ normal seviyelerdeydi ve yağ var sıkıntı yok turbon gitmiş dedi. arabayı lifte aldık güzelim TD04 turbomuzu aşağıdaki gibi gördük. Dedik tamam olabilir, orijinal turbosunu takalım ve bakımlarını da yapalım dedik, ben Arıcan'dan ayrıldım. Sonrasında Raci abi beni aradı ve bakımları yaptığını ama taktığımız turbonun da sıkıştığını turboya yağın gelmediğini söyledi. Arıcan'a tekrar gittiğimde durumu değerlendirdik ve Oto Teknik servisini arayıp durumu anlattık. Oranın yetkilisi Sezer Bey yaptıkları işlemden dolayı olmayacağını benim bir şey yapma ihtimalimin olduğunu ve yağ karterine hasar verdiysemde olabilceğini söyledi. Raci abi de karterde herhangi bir darbe yok acaba yağ kanalı tıkanmış olabilir mi diye sordu. Olabilir ama olamaz dedi Raci abi ye direktif vererek parça söktürüp yağ gelip gelmemesini kontrol ettiriyordu ama yağ gelmiyordu. Raci abi de bunun yağ kanalları tıkanmış ve turbo yağlaıyor bu yüzden 1 turbo mil kırdı bir turbo da kitledi dedik yani 1 günde 2 turbo yedik .
Sonuçta bizlik olmayan bir şey bunu nasıl çözebiliriz diye konuşuyoruz bana Sezer Bey'in söylediği sen buradan arabayı çalıştı da aldın di mi bizlik bir şey yok dedi. Daha sonrasında babam devreye girip Sezer Bey ile konuştu, Sezer Bey de babama siz buradan arabayı yürüterek götürdünüz bizim sorumluluğumuzda değil dedi. Babam da sen yaptığın arabaya 1 ay bile garanti veremiyor musun gibi konuşmalar geçince Sezer Bey tamam aracı getirin sorun bizdeyse işçilik almayız sorun sizdeyse zaten siz ödersiniz dedi ve konu kapandı. Bir çok konuşma yaparak istişare yaparak Oto tekniğe bu saatten sonra güvenilmeyeceğini yapacağı tespit ve işleminde meşruluğunu yitirdiğinden ötürü aracı Arıcan servisine bırakarak Raci abi teslim ettik. Burada da Nitro Mehmet abi ve Raci abinin haklarını ödeyemem derdimizi çektiler dinlediler ve yardımcı oldular buradan onlara da tekrar tekrar teşekkürlerimi bildiriyorum.
Raci abi motoru açtı ve Oto Tekniğin yaptığı işlem sonrasında silikon fazla kullanmasından dolayı içinde hep silikon parçaları çıkmıştı. Bu silikon parçaları yağ kanallarını tıkamış parçalara zarar vermiş ve tam yağlama yapamadığı için motorda inceden yatak sesi ondan gelmeye başlamış, yani yapmış olduğu işlemlerin hepsi boşa oldu kaş yaparken gözü çıkarmayı geçtim adamın kalbini söktüler. Sonuç olarak Oto teknik triger yaparken bir motor sahibi yaptı bizi. Ayrıca bir yetkili servis olarak yaptığı işlemin arkasında duramayan bir servistir benim için. Buradan söylemek istediğim, bu durumun tam tersi de yaşana bilinir. Sizin duygularınız kiminle uyuşuyorsa o ustaya götürmeniz ve kafanızın rahat olması. Servis deyip güvenip gidince problemle de karşılaşıyor ve arkasında da durmuyorlar maalesef. Keşke İstanbul Park İsmail ustaya götürseydim fiyat yine servis fiyatı gibi yüksek olabilirdi belki ama hiç değilse yaptığı işin arkasında durur ona göre aksiyon alırdı.
Şimdi işçiliği almayacağını belirtmiş daha ne yapsın diye bilirsiniz, işçiliğini ben ödeyebilirim motoru komple onlar yapabilir işçilik ücreti burada en kolaylarından biri
Sonuç olarak acı bir tecrübe yaşadım, burada Oto Tekniğin aldığı ücreti de HAK ETTİĞİNİ kesinlikle DÜŞÜNMÜYOR ve gönlüm verdiğim ücret ve aldığım hizmet olarak kesinlikle rahat değil.
Onlar aldığı ücretle zengin olamazlar ben de fakir olmam, ama bir kaç sene planlarıma balta vurmuş oldular.
Bu arada duygusal olarak sert yazmış olabilirim, sürçü lisan eylediysek af ola.
Değerli zamanınızı ayırıp derdimi okuduğunuz için teşekkür ederim. Uzun yıllar boyunca doğru ustalarla karşılaşmanız ve doğru işlemler yapılmış Subaru'nuzla sıkıntısız gezmeniz dileğiyle.
Bu hikayede benim amiyane tabirle eşeklik silsilemi anlatacağım.
Aracımı aldığımda trigerin ne zaman değişmesi gerektiğini sorduğumda 300 binde değiştirirsin diye satıcıyla konuşmuştuk. Ben de 275 binde bakımını yaptırırken erkenden trigeri de değiştireyim diye düşünüyorum. Derken 273 binde trigerim seyir halindeyken koptu. Allahtan fazla hızlı gitmiyor tatlı tatlı 60-70 km hız arasında araçta arkadaşlarla Subaru şöyle iyi böyle iyi deyip diğer markaları gömerken triger koptu . Sonrasında Aracı sağ olsun Nurdoğan abi ile evin oraya çektik. Aracı ne yapacağız diye istişare ederken Nuri abi sağ olsun aradı ilgilendi ve Oto Tekniğe götürebilirsin dedi. Doğruda söylüyordu, her ne kadar olumsuz yorumda duymuş olsam sonuçta bir Subaru servisi ve grupta bu serviste hizmet alan bir çok kişi var ve bir çoğu da memnun. Bu yüzden aracı Oto Tekniğe götürmeye karar verdik. Buradan tekrar Nuri abiye teşekkür ediyorum, gece saat geç olmuş sabah erkenmiş demeden ilgilendi.
Araç Oto tekniğe gittikten sonra durumu anlattılar araç kapakları açılır ve ona göre fiyat verilecek dendi. Kapaklar açılınca doğal olarak supaplar eğilmişti. Allahtan pistona saplanmamış ve ucuz yırttık diye sevindik. Sonrasında yapılacak işlemler için herkesten fiyat alınmış bir şekilde Oto Teknik bana bir fiyat sundu nakit 36 Bin TL kartla 40 bin TL olarak. Nakit olarak anlaştık ve işlemlere başlandı.
Araç işlem sırasında aradığımızda beni bilgilendirdiler ilgilendiler sağ olsun. Konuşmalarımızda da hep zaten motor indirildi gerekiyorsa hortumları da değiştirelim sonuçta tamamen sökülmüş motor dedim ve onlarda sen merak etme sen değişsin diyorsan biz değiştiririz dediler.
Bir gün aradılar ve 18 Mart Cumartesi günü saat 11 gibi aracı alabileceğimizi bildirdiler. Cumartesi günü gittik 40 bin TL ödedik ve ayrıldık. Derken tam servisten çıkarken araç motor arıza ışığını yaktı. Tekrar içeri girdim ve araç LPG li olduğu için yakar dediler. Ben de bu zamana kadar hiç yakmıyordu bir bakalım dedim ve bakıldığında yanlış hatırlamıyorsam yağ basıç sensörü yada akış sensöründe temassızlık varmış ondan dolayı yapıyormuş. Bilgiyi aldık parçayı tarafımın aksatmasından dolayı 2 hafta geciktirerek arabayı evde yatırarak bekledik. Parça takıldıktan sonra Kocaeli'nde dedemin evine giderken Yenidoğan yokuşlarından çıktık evin önüne geldik ve arabayı buhar sardı. Hemen stop ettik ve kaputu açtık. Aşağıdaki videoyu çektik.
https://youtube.com/shorts/rXnFCeNKH3w
Hemen sıcağına servise gittik. Su attığını anlattık ama oraya gittiğimiz için su akmıyordu videoyu izlettik, servisteki ustada mavi hortumun hava hortumu olduğunu başka hortumdan geldiğini ve bunu olacağını hortumlar yeniden takıldığı için yerine alışana kadar böyle atabilir dedi ve bizde çıktık.
Bu arada ben trigeri kopardığımda iş değişikliği yapmıştım eğitim için 2-3 aylığına İstanbul'a gitmiştim ve arabayı Kocaeli'nde bırakıyor ve hafta sonları kullanabiliyordum.
Yine bu su kaçırma olayından sonra ki hafta sonu İzmit ana yolda trafikte birden araba buhar kapladı arabadakiler kadın olduğundan çığlık atmaya yanıyoruz demeye başladılar trafikte bir telaşe oldu Subaru yanıyor diye. Ama ben çok rahattım çünkü sebebini tahmin edebiliyordum. Arabayı bir şekilde sağa çektik kaputu açtım radyatör suyunu doldurduğumuz metal kabın altına bağlana su hortumu delinmiş ve delikte çok büyüdüğü için bayağı su atıyordu. Hemen bir şekilde deliği kapatıp su ekleyip eve çektik arabayı hafta içi tekrar babam arabayı götürüp hortumu yenilediler.
Ramazan bayramında Bursa'ya gittik. Bursa'da araba biraz isteksizdi ben de yakıttandır dedim fazla kullanmadık zaten. Bursa'dan dönüşte 110 - 120 km arası giderken araç birden güç kesti. Baktım araçta bir şey yok. Sonra biraz gaza bastım blowoff'u devreye sokayım dedim ama çuf lamadı. Çuf lamayınca turbo basmıyor dedim ve yavaş yavaş 2 bin devri geçmeden Kocaeli'ne geldik. Durumu babama anlatıp aracı servise götürmesini söyleyip ben yine İstanbul'a gittim. Serviste downpipe patlamış ondan dolayı turbo devrede değil haftaya gelin bakalım dediler. Bizde artık yeter içimizde şüphe var dedik en iyisi Raci abiye götürmek dedik ve Raci abi arayıp hafta sonu müsaitsen geleceğim dedim.
Olayın şatafatlı kısmı burada başlıyor. Raci abinin yanına gittim sohbet muhabbet derken arabayı çalıştır bakayım dedi kaputu açtı ve Alper arabanın sesi hiç hoşuma gitmedi dedi sanki yatak sesi alıyorum inceden dedi. Derken gaz veriyor turbodan birden ses gelmeye ve egzozdan beyaz duman atmaya başladı. Dedi ki arabanda yağ var mı dedim var dur bir bakalım dedi biraz bekletti ve sonrasında baktığında yağ normal seviyelerdeydi ve yağ var sıkıntı yok turbon gitmiş dedi. arabayı lifte aldık güzelim TD04 turbomuzu aşağıdaki gibi gördük. Dedik tamam olabilir, orijinal turbosunu takalım ve bakımlarını da yapalım dedik, ben Arıcan'dan ayrıldım. Sonrasında Raci abi beni aradı ve bakımları yaptığını ama taktığımız turbonun da sıkıştığını turboya yağın gelmediğini söyledi. Arıcan'a tekrar gittiğimde durumu değerlendirdik ve Oto Teknik servisini arayıp durumu anlattık. Oranın yetkilisi Sezer Bey yaptıkları işlemden dolayı olmayacağını benim bir şey yapma ihtimalimin olduğunu ve yağ karterine hasar verdiysemde olabilceğini söyledi. Raci abi de karterde herhangi bir darbe yok acaba yağ kanalı tıkanmış olabilir mi diye sordu. Olabilir ama olamaz dedi Raci abi ye direktif vererek parça söktürüp yağ gelip gelmemesini kontrol ettiriyordu ama yağ gelmiyordu. Raci abi de bunun yağ kanalları tıkanmış ve turbo yağlaıyor bu yüzden 1 turbo mil kırdı bir turbo da kitledi dedik yani 1 günde 2 turbo yedik .
Sonuçta bizlik olmayan bir şey bunu nasıl çözebiliriz diye konuşuyoruz bana Sezer Bey'in söylediği sen buradan arabayı çalıştı da aldın di mi bizlik bir şey yok dedi. Daha sonrasında babam devreye girip Sezer Bey ile konuştu, Sezer Bey de babama siz buradan arabayı yürüterek götürdünüz bizim sorumluluğumuzda değil dedi. Babam da sen yaptığın arabaya 1 ay bile garanti veremiyor musun gibi konuşmalar geçince Sezer Bey tamam aracı getirin sorun bizdeyse işçilik almayız sorun sizdeyse zaten siz ödersiniz dedi ve konu kapandı. Bir çok konuşma yaparak istişare yaparak Oto tekniğe bu saatten sonra güvenilmeyeceğini yapacağı tespit ve işleminde meşruluğunu yitirdiğinden ötürü aracı Arıcan servisine bırakarak Raci abi teslim ettik. Burada da Nitro Mehmet abi ve Raci abinin haklarını ödeyemem derdimizi çektiler dinlediler ve yardımcı oldular buradan onlara da tekrar tekrar teşekkürlerimi bildiriyorum.
Raci abi motoru açtı ve Oto Tekniğin yaptığı işlem sonrasında silikon fazla kullanmasından dolayı içinde hep silikon parçaları çıkmıştı. Bu silikon parçaları yağ kanallarını tıkamış parçalara zarar vermiş ve tam yağlama yapamadığı için motorda inceden yatak sesi ondan gelmeye başlamış, yani yapmış olduğu işlemlerin hepsi boşa oldu kaş yaparken gözü çıkarmayı geçtim adamın kalbini söktüler. Sonuç olarak Oto teknik triger yaparken bir motor sahibi yaptı bizi. Ayrıca bir yetkili servis olarak yaptığı işlemin arkasında duramayan bir servistir benim için. Buradan söylemek istediğim, bu durumun tam tersi de yaşana bilinir. Sizin duygularınız kiminle uyuşuyorsa o ustaya götürmeniz ve kafanızın rahat olması. Servis deyip güvenip gidince problemle de karşılaşıyor ve arkasında da durmuyorlar maalesef. Keşke İstanbul Park İsmail ustaya götürseydim fiyat yine servis fiyatı gibi yüksek olabilirdi belki ama hiç değilse yaptığı işin arkasında durur ona göre aksiyon alırdı.
Şimdi işçiliği almayacağını belirtmiş daha ne yapsın diye bilirsiniz, işçiliğini ben ödeyebilirim motoru komple onlar yapabilir işçilik ücreti burada en kolaylarından biri
Sonuç olarak acı bir tecrübe yaşadım, burada Oto Tekniğin aldığı ücreti de HAK ETTİĞİNİ kesinlikle DÜŞÜNMÜYOR ve gönlüm verdiğim ücret ve aldığım hizmet olarak kesinlikle rahat değil.
Onlar aldığı ücretle zengin olamazlar ben de fakir olmam, ama bir kaç sene planlarıma balta vurmuş oldular.
Bu arada duygusal olarak sert yazmış olabilirim, sürçü lisan eylediysek af ola.
Değerli zamanınızı ayırıp derdimi okuduğunuz için teşekkür ederim. Uzun yıllar boyunca doğru ustalarla karşılaşmanız ve doğru işlemler yapılmış Subaru'nuzla sıkıntısız gezmeniz dileğiyle.