Yakın zamanda sübaplardan gelen ses mevcuttu LPG kullanan subaruların kronik sorunu malum ama daha önce gösterdiğim işinin ehli bir ustam motorda vuruntu sesi olduğunu da söylemişti. Subapları maalesef biraz zorladım servise gittiğinde araçta titreme fazlaydı ve ESP , Motor sarı arıza ve Cruise ışıkları da yakmıştı. Sübaplarda Se - Ta subaruda ayar yapıldı sonrasında araçla dolaşıldı normal denilip teslim edildi fakat sonrası zaman içersinde motorda vuruntu sesi daha fazla arttı. Sinyaller de yanmaya devam etti en son oksijen sensörünü değiştirmemiz gerekiyor dendi fakat yüksek devirde artan motor vuruntusunun son halini Se-Ta subaru görmedi fakat bu şekilde teslim ettikleri için aracı bana onlardan soğudum açıkçası.
Otomatik vites geçişlerinde bir sorun olmadığı halde Se-Ta vites selenoidlerinin bozuk olduğunu vites beyninin değişmesi gerektiğini söyledi. Bu arada otomatik vites sisteminin bakımını yaptılar yağ ve filtresini değiştirdiler vites geçişleri çok iyileşti.
Motor sesini zipleyerek mesajıma ekliyorum değerli düşüncelerinizi yorumlarınızı rica ederim.
Hoşgeldiniz keyifli forumlar dilerim. 10 yılı geçmiş Tek sahipli Subaru modelleri piyasa da nadir bulunur. Model ne kadar eski ise araç o kadar kıymetlidir. Al satcıların, özel servislerin iştahıni kabartir. Bu nedenle şimdi yazacaklarım dikkate almanızı öneririm.
Tek sahipli uzun yıllar kullanılmış Km sinden kazasindan kesin bilgisi olunan subarular, günü gelip büyük arıza açtığında ilk yapilan iş araç sahibini araçtan sogutmaktir. Arızanin kesin ve net olarak ortaya konamamasi, tespitin veya testin günler sürmesi, araçta tespit edilen sorunun maliyetinin belirsizliği araç sahibinde "ya herşeyi göze al yaptır yada bu şekilde sat " Fikri oluşturur. Bu fikir ilk önce araç sahibi tarafından kendisine yakın hissettiği usta yada servise aktarılır. Zaten amaç da ilk önce o kişinin teklif verip aracı piyasaya girmeden kapatmaya çalışilmasıdır. Usta yada servislerin abartı fiyat politikası araç sahibinde göze alamayacagi bir maliyet olacağından, aracın düşük fiyata elden çıkması satıcı için " zararın neresinden dönersem kar ederim " anlamı taşırken alıcı için ekmeklik olarak görülür. Dolayısı ile aracınızı iyi bir servise yada servislere gösterip en düşük ve en yüksek ortalama fiyat almanızı, aldığınız fiyatları forumda paylaşmanızı, Forum içinde tecrübeli arkadaşlar ile bu fiyatları değerlendirmenizi öneriyorum. Sesin kaynağı yatak boşluğu, piston sesi, subap sesi her ne olursa olsun sonuç olarak motor açılınca belli olacağı kesin. Aracınızı yaptırmaya karar verip motoru actirdiginizda gelişmeleri buradan paylaşırsaniz gereken teknik desteği veririz.
Haklısınız çok teşekkürler genelde hep yaklaşım bu şekilde oldu belirsiz süreç inanılmaz bin liralarla dolu masraflarla kabaran faturalar. Aracımın ciddi bir kazası yok çok şükür expere de girdi hatta bagaj kapağı değişmiş demişler ama ona da inanmadım çıkarıp belki düzeltme yapıp takmışlardır onu galerici arkadaşa da anlatamadım boya derinlği farketmiş diyor ee boya yapılıyor sonuçta düzeltmeden sonra derinlik tabii yeni boya atılılınca değişiyor çünkü elimde tüm kazaların fotoğrafları var. Dediğiniz gibi yapacağım desteğiniz için tekrar çok teşekkür ederim bu forum sayesinde Türkiye Subaru ailesi geleceğe güvenle bakabiliyor emeğinize sağlık sayın admin.
Süreçleri hatırladıkça bazı eksikler olmuş yazımda onları eklemek istedim. Sübap ayarım bozulduğu için motor çok yağ yakmaya başladı ve ben de çok yağ eklemeye başladım bir seferinde daha ince uygunsuz bir yağ kullanmış olabilirim veya yağ miktarı normale göre daha çok düşmüş olabilir. Sübap ayarının bozulması + yağ problemi nedeniyle motor normalden fazla ısıya maruz kalmış olabilir. Bu süreçte aslında Subaru Park İsmail Usta gördü ve kol yataklarında boşluk oluşmuş olabileceğini söyledi ses özellikle yüksek rpmlerde ortaya çıkıyor. Acaba merak ettiğim motor inince sadece problemli kısım mı değiştiriliyor ? ( Motor yatakları çok pahalı değil ... ) Yoksa biz motoru indirdik hazır revize edelim denip blok dışındaki tüm parçalar mı değiştiriliyor ? Motor işçiliği çok özel tabii ki fazla olacağını saygı duyuyor tahmin ediyorum. Bu arada Jaspa'ya sordum motor deyince 10 bin YTL den kapıyı açıyor ... Subaru Boss Türker Usta ile görüştüm kendisi çok güzel ilgilendi teşekkürlerimi sunarım sesi ilettim ama yakından test etmek istedi. Ama nokta atışı tespit İsmail Bedişkan ustamdan gelmiş gibi gözüküyor çünkü aracı o bizzat test etmişti. Saygılarımla