(23-04-2025, Saat: 18:04)bahcekapiliyavuz demiş ki:(21-04-2025, Saat: 23:20)serhaterkan demiş ki: Selamlar,
Yaklaşık 2 aydan fazladır durumu izliyorum.
Şehir içinde Soot 70-80km mesafeye varmadan %65'e erişiyor ve rejenarasyon başlıyor. Rejeneasyon başladığında eksoz sıcaklığı 500 derece ve üstüne çıkıyor, yaklaşık 10-15 dk içerisinde gittiğniz mesafeyede bağlı olarak %35'e inene kadar duman atıyor ve bir süre sonra %0-1'e iniyor.
Şehir dışında ortalama hızım 130-140 civarında iken eksoz sıcaklığı 300 derece civarında olmasından gerek soot artmıyor aksine yavaşda olsa düşüyor. İst-Ank 500 km yaptım, %5 civarı düştü. Ama şehir içerisinde özellikle kısa mesafe gidiyorsanız maalesef hızla %65'e çıkıyor.
Kümültatif ash ratio yaklaşık 3bin km'de %2 ulaştı, bununda anlamı %100'e eğer doğrusal sürede ulaşacaksa yaklaşık 150bin kmlik ömrü var demek ki yabancı sitelerde DPF filtresi için 100bin mil ömür biçiyorlar. Ekte İst-Ank seyahati sonrası rejenasyon yaparken CarScanner SS'ini yükledim. Full şehiriçi kullandığımda max 70-80 km'de rejen yaparken, araya ş.arası yol girince 700km sonra rejen yaptığını gördüm.
Şehir içinde 70-80 km.de rejenerasyon biraz sık ancak şehir dışında 700 km.lere çıkıyorsa her şey yolunda demektir. Şehir içindeki mesafeyi arttırmak için daha önce tavsiye ettiğim dpf koruyucu (dpf regenerator) ürünleri deneyebilirsiniz. Düşük ısıda pasif rejenerasyon yapmaya ya da aktif rejenerasyonun daha kısa sürede sonlanmasına yardımcı olur.
(22-04-2025, Saat: 11:15)sereze demiş ki: Benim tecrübelerim de neredeyse aynı. Aksine benim hız 130-140'a pek çıkmadığı için şehir dışı yolculukta da düştüğünü hiç görmedim. Eksozu temizlettikten sonra şehirlerarası yolda rejen sıklığı 700'den 1000 km'ye çıktı, şehir içinde ise anlamlı bir değişiklik olmadı. Benim araç için soot'u en çok artıran motor soğuk iken gidilen mesafe, kontak açıp kapatmak ve kısa mesafe şehir içi kullanımı.
Egzoz temizliğinden kastınız sanırım komple katalizörden itibaren yapılan kimyasal destekli servis rejenerasyonu. Bunun faydası olmuştur kesinlikle çünkü dpf.in kurum tutma kapasitesi artmıştır. Daha uzun süre ve mesafede fark basınç sensörü rejenerasyonu tetiklediğinden rejenerasyon mesafesi artmıştır.
DPF'i söküp bir makinenin içine koydular, kimyasal sıcak su vs.. ile içini temizlediler, sonra geri taktılar. İzlediğim dpf temizlik videolarına kıyasla içinden pek fazla birşey çıkmadı. Temizleyen adam da çok tıkalı değilmiş pek birşey çıkmadı dedi. Araç 100.000 km'de.