(22-04-2024, Saat: 10:04)cagataytuzemen demiş ki: Merhaba, DPF iptali sonrasında araçın etrafında daha önce olmayan bir koku oluyor, beni çok rahatsız etmedi ama eşim çok rahatsız oldu. Özellikle kapalı garajda ve klima açıksa koku arabaya geliyor. Yakıt tüketimi açısından şehir içi kullanımda çok fark etmedi ama şehir dışı kullanımda 0.7-0.5 litre daha az yaktı. Performans açısından ben farkı anlayamadım. Arabayı alır almaz OBD2 cihazını taktım, tüm DPF rejenerasyon değerleri sıfırlanmıştı, katalitik ve DPF sıcaklık sensörleri araç giderken sürekli 600-700 dereceleri gösteriyor. Şehir dışından gelince tekrar taktım OBD2 cihazını, 1 kez DPF rejenerasyonu yapmış, DPF iptal edilmesine rağmen neden böyle bir şey oldu anlamadım. Benim için önemli olan değer oil dilution hala %0. DPF iptal ettirmeden önce bu kadar km yapsaydım %2 olurdu. Bakım olarak 15bin km yerine 10bin km de gel dediler Arıcan subarudan. Motor yağını Motül marka 0-30 değil 5-30 koymuşlar.
Şu ana kadar olan tecrübelerim bu kadar .
Hayırlı olsun. Katalitik konvertörde muhtemelen kırılıp çıkarıldığı için o koku olacak alışmanızda fayda var. Sıcaklık sensör değerlerinin 600-700 göstermesi normal bu yazılımla alakalı ve tümünde mantık aynı. Araç bu şekilde hiç rejenerasyon ihtiyacı olmadığını düşünüyor. Rejenerasyon yapmaması gerekir siz oil dilution değerini takip edin. %3.lere çıkarsa yazılımla ilgili aksiyon almak gerekebilir. Performans farkı hissetmemeniz de gayet normal hatta alt devirler eskiye nazaran biraz yavaşta kalabilir. Motor yağı tercihi de gayet doğru. Motul değil ama Total.in bir yağ bülteni vardı bulabilirsem eklerim ülkemizi iklim şartları açısından en zor olan Avustralya ve Afrika ülkeleri ile aynı kategoriye koymuşlar ve 0w30 kullanılan tüm araçlara 5w30 önermişler. Biraz yakıt tüketiminden feragat ederek (zaten bizim anlamamız çok mümkün değil) çok daha iyi koruma sağlayan 5w30 gayet mantıklı. Bakım aralığının 10.000 km.ye çekilmesi konusuna tamamen katılıyorum hatta abartıp şunu ifade edeyim her 5.000 km.de bir hava filtrenizi değiştirmenizi (sıklıkla şehir içi ve stabilize yollara çıkıyorsanız) öneririm. Zaten 5 dk bile tutmaz değişmesi.
Özetle keyfini çıkarın.
Teşekkürler Yavuz bey, sorunsuz kullanıyorum. Henüz oli dilution rate yükselmedi %0 olarak gösteriyor. Kokuya da alıştık mecburen. Yağ seçimini Arıcan subaru yaptı, ben 0-30 olarak koyacaklarını düşünmüştüm.
(01-05-2024, Saat: 23:20)Nuri_Kongur demiş ki: [mention]cagataytuzemen [/mention] bey, ani gazda siyah duman atma sorunu çözüldü mü?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ne Ani gazlanmada ne de her hangi bir durumda siyah ya da beyaz duman geliyor. Sorun yaşamadım şu ana kadar.
Merhaba, Öncelikle aydınlatıcı cevaplar için teşekkür ederim.
Dün 150bindeki Forester dizel'in DPF'ini artık temizlenmesi işe yaramayacağı için değiştirdim. DPF'i, Maslak DPF'de değiştirdik. Hemen sonrasında ise Tuzla'da İsmail Usta'da periyodik bakım yaptırıp değerleri restlendi. İleriki dönemlerde sonucunu size ileteceğim.
Ne kadar tuttu? İçerdeki seramiğe benzer disk mi değişti yoksa metal aksamı ile beraber mi değişti? Markası nedir? Beniminin değişim zamanı geldiğinde Yunanistan'a gidip orjinali ile orda değiştirme veya parçayı alıp kendim değiştirme hayallerim var. Filtrenizin nasıl performans göstereceğini merakla bekliyorum.
Merhaba, Kazanı ile birlikte filtreyi değiştirdim. Filtre kazana monteli ve eksoz kazanıda pasif bir parça o yüzden eskisine yeni filtreyi taktırmakla uğraşmadım. İşçilik ile birlikte 35bin lira tuttu. Gördüğüm kadarıyla elinizde alet edavat olunca ve aracın altına servisteki gibi girebilirseniz değiştirebilirsiniz gibi geldi, çok komplike değil (en azından bana öyle geldi). Daha sonra hem aracımdaki filtre sorunundan ötürü yağ seviyesi yükseldiği için hem de bakıma zaten az kaldığı için periyodik bakım ile birlikte kül seviyesini resetledik. Kablosuz ODB2 aldım, soot değerini izleyeceğim. Bir kaç ay sonra buradan güncelleme yaparım. Bu arada Yunanistan'da bu ve benzeri işi yapabileceğimiz bir yer varsa, paylaşırsanız sevinrim. Bir kaç defa karadan Yunanistan'a gittim ama çok az Subaru gördüm. Çok yaygın değil gibi geldi bana. Selanik ve Atina haricinde, özellikle sınıra yakın bir yer varsa ve paylaşırsanız sevinirim. Saygılarımla,
(23-02-2025, Saat: 00:39)serhaterkan demiş ki: Merhaba, Kazanı ile birlikte filtreyi değiştirdim. Filtre kazana monteli ve eksoz kazanıda pasif bir parça o yüzden eskisine yeni filtreyi taktırmakla uğraşmadım. İşçilik ile birlikte 35bin lira tuttu. Gördüğüm kadarıyla elinizde alet edavat olunca ve aracın altına servisteki gibi girebilirseniz değiştirebilirsiniz gibi geldi, çok komplike değil (en azından bana öyle geldi). Daha sonra hem aracımdaki filtre sorunundan ötürü yağ seviyesi yükseldiği için hem de bakıma zaten az kaldığı için periyodik bakım ile birlikte kül seviyesini resetledik. Kablosuz ODB2 aldım, soot değerini izleyeceğim. Bir kaç ay sonra buradan güncelleme yaparım. Bu arada Yunanistan'da bu ve benzeri işi yapabileceğimiz bir yer varsa, paylaşırsanız sevinrim. Bir kaç defa karadan Yunanistan'a gittim ama çok az Subaru gördüm. Çok yaygın değil gibi geldi bana. Selanik ve Atina haricinde, özellikle sınıra yakın bir yer varsa ve paylaşırsanız sevinirim. Saygılarımla,
Hayırlı olsun hocam. Değişim sonrası oil dilution, soot ve ash değerlerini sıfırlamışsınızdır. Özellikle aktif rejenerasyon aralıklarına (mesafe) olarak dikkat edin (last regeneration before). Takmış olduğunuz partikül filtresi umarım uzun ömürlü olur ve tekrar sıkıntı yaşatmaz size.
Bu arada partikül filtresinin uzun ömrü için muhakkak ACEA C2 sınıfı (5w30) yağ kullanmaya özen gösterin. (Bulabilirsen en düşük kül içerikli ve HTHS değeri diğerlerine göre yüksek olan yağ RAVENOL FEL 5w30 sonra tercihen Liqui Moly Toptec 4300 / Motul Eco Clean 5w30 / Mobil1 ESP Formula P 5w30 / Shell Helix Ultra AP-L 5w30)
Bunlarda önemli tabi. Carscanner.da bildiğim kadarıyla oil dilution parametresi var. Soot accumulation son rejenerasyondan sonraki doluluk oranını belirtiyor. Sizde %35.te şu an. %65 seviyesine ulaştığında aktif rejenerasyon tetikleniyor. %65 değerine geldiğinde yapmış olduğunuz mesafe filtrenin sağlığı, sürüş biçiminiz bakımından fikir verir.
Selamlar, Yaklaşık 2 aydan fazladır durumu izliyorum. Şehir içinde Soot 70-80km mesafeye varmadan %65'e erişiyor ve rejenarasyon başlıyor. Rejeneasyon başladığında eksoz sıcaklığı 500 derece ve üstüne çıkıyor, yaklaşık 10-15 dk içerisinde gittiğniz mesafeyede bağlı olarak %35'e inene kadar duman atıyor ve bir süre sonra %0-1'e iniyor. Şehir dışında ortalama hızım 130-140 civarında iken eksoz sıcaklığı 300 derece civarında olmasından gerek soot artmıyor aksine yavaşda olsa düşüyor. İst-Ank 500 km yaptım, %5 civarı düştü. Ama şehir içerisinde özellikle kısa mesafe gidiyorsanız maalesef hızla %65'e çıkıyor. Kümültatif ash ratio yaklaşık 3bin km'de %2 ulaştı, bununda anlamı %100'e eğer doğrusal sürede ulaşacaksa yaklaşık 150bin kmlik ömrü var demek ki yabancı sitelerde DPF filtresi için 100bin mil ömür biçiyorlar. Ekte İst-Ank seyahati sonrası rejenasyon yaparken CarScanner SS'ini yükledim. Full şehiriçi kullandığımda max 70-80 km'de rejen yaparken, araya ş.arası yol girince 700km sonra rejen yaptığını gördüm.
Benim tecrübelerim de neredeyse aynı. Aksine benim hız 130-140'a pek çıkmadığı için şehir dışı yolculukta da düştüğünü hiç görmedim. Eksozu temizlettikten sonra şehirlerarası yolda rejen sıklığı 700'den 1000 km'ye çıktı, şehir içinde ise anlamlı bir değişiklik olmadı. Benim araç için soot'u en çok artıran motor soğuk iken gidilen mesafe, kontak açıp kapatmak ve kısa mesafe şehir içi kullanımı.
(21-04-2025, Saat: 23:20)serhaterkan demiş ki: Selamlar, Yaklaşık 2 aydan fazladır durumu izliyorum. Şehir içinde Soot 70-80km mesafeye varmadan %65'e erişiyor ve rejenarasyon başlıyor. Rejeneasyon başladığında eksoz sıcaklığı 500 derece ve üstüne çıkıyor, yaklaşık 10-15 dk içerisinde gittiğniz mesafeyede bağlı olarak %35'e inene kadar duman atıyor ve bir süre sonra %0-1'e iniyor. Şehir dışında ortalama hızım 130-140 civarında iken eksoz sıcaklığı 300 derece civarında olmasından gerek soot artmıyor aksine yavaşda olsa düşüyor. İst-Ank 500 km yaptım, %5 civarı düştü. Ama şehir içerisinde özellikle kısa mesafe gidiyorsanız maalesef hızla %65'e çıkıyor. Kümültatif ash ratio yaklaşık 3bin km'de %2 ulaştı, bununda anlamı %100'e eğer doğrusal sürede ulaşacaksa yaklaşık 150bin kmlik ömrü var demek ki yabancı sitelerde DPF filtresi için 100bin mil ömür biçiyorlar. Ekte İst-Ank seyahati sonrası rejenasyon yaparken CarScanner SS'ini yükledim. Full şehiriçi kullandığımda max 70-80 km'de rejen yaparken, araya ş.arası yol girince 700km sonra rejen yaptığını gördüm.
Şehir içinde 70-80 km.de rejenerasyon biraz sık ancak şehir dışında 700 km.lere çıkıyorsa her şey yolunda demektir. Şehir içindeki mesafeyi arttırmak için daha önce tavsiye ettiğim dpf koruyucu (dpf regenerator) ürünleri deneyebilirsiniz. Düşük ısıda pasif rejenerasyon yapmaya ya da aktif rejenerasyonun daha kısa sürede sonlanmasına yardımcı olur.
(22-04-2025, Saat: 11:15)sereze demiş ki: Benim tecrübelerim de neredeyse aynı. Aksine benim hız 130-140'a pek çıkmadığı için şehir dışı yolculukta da düştüğünü hiç görmedim. Eksozu temizlettikten sonra şehirlerarası yolda rejen sıklığı 700'den 1000 km'ye çıktı, şehir içinde ise anlamlı bir değişiklik olmadı. Benim araç için soot'u en çok artıran motor soğuk iken gidilen mesafe, kontak açıp kapatmak ve kısa mesafe şehir içi kullanımı.
Egzoz temizliğinden kastınız sanırım komple katalizörden itibaren yapılan kimyasal destekli servis rejenerasyonu. Bunun faydası olmuştur kesinlikle çünkü dpf.in kurum tutma kapasitesi artmıştır. Daha uzun süre ve mesafede fark basınç sensörü rejenerasyonu tetiklediğinden rejenerasyon mesafesi artmıştır.