Merhaba, ilk defa bir dizel araç ve Subaru sahibi oldum. Aracım 2018 Forester 2.0 TD. Araç ısındıktan sonra, örneğin ışıklardan kalkarken biraz fazla gaz verdiğimde, yada yolda giderken vites düşürüp gaz yüklenip devri yükselttiğim anda aynadan anlık beyaz-gri duman görüyorum. Bunu da her zaman yapmıyor. DPF rejenerasyon yaparken mi denk geliyor acaba? Araç 77500 km de. Bakımı hafta sonu yapıldı. Bakımdan önce de bunu görüyordum. Bakım sonrası da bugün yine aynı senaryoda aynı şeyi gördüm. Bunun sebebi ne olabilir? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Dpf’si iptal edilmiş araçlarda ani dip gazlarda siyah duman atma, sabahları soğukken ilk çalıştırmada beyaz duman atma görülmesi normaldir. Sizin araçta DPF aktif mi acep? Eski sahibine sorma imkanınız yoksa, ODB2 aparatı ve carscanner gibi uygun bir programla bakıp DPF sıcaklığını kontrol edin. İlk çalıştırmada dahi 600-700 derece gibi bir sıcaklık değeri gösteriyorsa aracın DPF’si iptal edilmiştir. Bir diğer olasılık, DPF içten kendisi çatlamış olabilir. Bu durumda filtre işlevini tam göremez ve aşırı durumlarda dışarı filtre edilemeyen gazı salabilir. Dpf regen sırasında, dediğini şekil duman atma olabilir evet, ama kısa süreli olması benim için şaşırtıcı doğrusu. Şehir içinde kısa sürede egzoz sıcaklığının o kadar çabuk 550 derece üstüne çıkması pek olası değil. Aracınızı kaç bin devirde kullanıyorsunuz? Dizel araçlarda motor ısınmadan önce 2000 deviri ve normal kullanımda 3000 deviri geçmemek motor ömrü için faydalıdır. Normal kullanım sırasın en faydalı devir 1900-2100 arasıdır. Sonuçtan haberdar ederseniz başkaları da o malumattan istifade edebilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(08-03-2024, Saat: 07:49)Nuri_Kongur demiş ki: Dpf’si iptal edilmiş araçlarda ani dip gazlarda siyah duman atma, sabahları soğukken ilk çalıştırmada beyaz duman atma görülmesi normaldir. Sizin araçta DPF aktif mi acep? Eski sahibine sorma imkanınız yoksa, ODB2 aparatı ve carscanner gibi uygun bir programla bakıp DPF sıcaklığını kontrol edin. İlk çalıştırmada dahi 600-700 derece gibi bir sıcaklık değeri gösteriyorsa aracın DPF’si iptal edilmiştir. Bir diğer olasılık, DPF içten kendisi çatlamış olabilir. Bu durumda filtre işlevini tam göremez ve aşırı durumlarda dışarı filtre edilemeyen gazı salabilir. Dpf regen sırasında, dediğini şekil duman atma olabilir evet, ama kısa süreli olması benim için şaşırtıcı doğrusu. Şehir içinde kısa sürede egzoz sıcaklığının o kadar çabuk 550 derece üstüne çıkması pek olası değil. Aracınızı kaç bin devirde kullanıyorsunuz? Dizel araçlarda motor ısınmadan önce 2000 deviri ve normal kullanımda 3000 deviri geçmemek motor ömrü için faydalıdır. Normal kullanım sırasın en faydalı devir 1900-2100 arasıdır. Sonuçtan haberdar ederseniz başkaları da o malumattan istifade edebilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cevabınız için teşekkürler. DPF iptal değil diye biliyorum. Yine de kontrol ettireceğim. Aracın bu beyaz dumanı attığı durum, yaklaşık 20 km yol yapıp ısındıktan sonra oluyor. Şehir içi değil. Devir olarak da araç 1700-1900 devir arasında gidiyor normal yolda kullanırken. Devri yükseltmek için manuel kullanmak gerekecek. Çünkü otomatik olarak vites yükseltip devri düşüyor.
Aracın motor sıcaklığının 60 derece üzerine çıkması aktif rejenerasyon başlaması için yeterlidir. DPF belirli bir doluluk seviyesine geldiğinde (subaru dizel için %65) ve şartlar uygun olduğunda araç bu kurumu yakmak için aktif rejenerasyon işlemini başlatır ve bu da sizin gördüğünüz gibi egzozdan beyaz/gri renkte duman atmasına sebebiyet verir.
Göstergede DPF lambası yanıp sönmüyorsa şimdilik sıkıntı edecek bir durum yok ancak sürekli şehir içinde kullanıyorsanız araç kurumları yakacak kadar süreyi/mesafeyi bulamıyor olabilir bu da şartlar oluştuğunda tekrar tekrar denemesine sebebiyet verir. Bu durum yağ seyrelmesi için olumsuz olabilir. Eğer Subaru dizeliniz varsa bir obd okuyucu cihaz (benim tasviyem vgate icar pro) ve ücretsiz carscanner programı ile ara ara dpf verilerini bakmanız elzemdir.
(13-03-2024, Saat: 22:50)bahcekapiliyavuz demiş ki: Aracın motor sıcaklığının 60 derece üzerine çıkması aktif rejenerasyon başlaması için yeterlidir. DPF belirli bir doluluk seviyesine geldiğinde (subaru dizel için %65) ve şartlar uygun olduğunda araç bu kurumu yakmak için aktif rejenerasyon işlemini başlatır ve bu da sizin gördüğünüz gibi egzozdan beyaz/gri renkte duman atmasına sebebiyet verir.
Göstergede DPF lambası yanıp sönmüyorsa şimdilik sıkıntı edecek bir durum yok ancak sürekli şehir içinde kullanıyorsanız araç kurumları yakacak kadar süreyi/mesafeyi bulamıyor olabilir bu da şartlar oluştuğunda tekrar tekrar denemesine sebebiyet verir. Bu durum yağ seyrelmesi için olumsuz olabilir. Eğer Subaru dizeliniz varsa bir obd okuyucu cihaz (benim tasviyem vgate icar pro) ve ücretsiz carscanner programı ile ara ara dpf verilerini bakmanız elzemdir.
Çok teşekkürler. Ben de hangi OBD cihazı almalıyım diye araştırıyordum. Bununla soğutma suyu sıcaklığını da anlık olarak takip edebiliyoruz sanırım değil mi?
(13-03-2024, Saat: 22:50)bahcekapiliyavuz demiş ki: Aracın motor sıcaklığının 60 derece üzerine çıkması aktif rejenerasyon başlaması için yeterlidir. DPF belirli bir doluluk seviyesine geldiğinde (subaru dizel için %65) ve şartlar uygun olduğunda araç bu kurumu yakmak için aktif rejenerasyon işlemini başlatır ve bu da sizin gördüğünüz gibi egzozdan beyaz/gri renkte duman atmasına sebebiyet verir.
Göstergede DPF lambası yanıp sönmüyorsa şimdilik sıkıntı edecek bir durum yok ancak sürekli şehir içinde kullanıyorsanız araç kurumları yakacak kadar süreyi/mesafeyi bulamıyor olabilir bu da şartlar oluştuğunda tekrar tekrar denemesine sebebiyet verir. Bu durum yağ seyrelmesi için olumsuz olabilir. Eğer Subaru dizeliniz varsa bir obd okuyucu cihaz (benim tasviyem vgate icar pro) ve ücretsiz carscanner programı ile ara ara dpf verilerini bakmanız elzemdir.
Çok teşekkürler. Ben de hangi OBD cihazı almalıyım diye araştırıyordum. Bununla soğutma suyu sıcaklığını da anlık olarak takip edebiliyoruz sanırım değil mi?
Tabi ki derece olarak görebilirsiniz malum subaru dizellerimizde hararet göstergesi yok. Soğukken mavi, hararet yaptığında kırmızı yanar sadece.
Merhaba öncelikle geçmiş olsun, yaşadığınız durumun aynısı Aralık ayında benim başıma geldi. @bahcekapiliyavuz beyin dediği gibi ben de OBD2 cihazı ile sürekli kontrol ediyorum. Aralık ayında yaptırdığım bakımdan yaklaşık 4 ay geçmesine ve OBD2 cihazla sürekli takip etmeme rağmen şu an yağ seyrelme oranı (oil dilution ratio) %8 oldu. Bir öncekinde beyaz dumandan dolayı servise gittiğimde bu oranın %14 olduğunu söylediler. Servis şehir içi kullanıldığında bu orana ulaşılabildiğini ve kısa mesafe kullanmayın demekle yetindi. Ayrıca yağ seyrelme oranı %8 i geçmemesi lazım demişlerdi, aracım 58bin km de olması rağmen ben en kısa sürede DPF iptal ettireceğim. Bu işten kurtulmanın tek yolu bu sanırım.
(18-03-2024, Saat: 09:44)cagataytuzemen demiş ki: Merhaba öncelikle geçmiş olsun, yaşadığınız durumun aynısı Aralık ayında benim başıma geldi. @bahcekapiliyavuz beyin dediği gibi ben de OBD2 cihazı ile sürekli kontrol ediyorum. Aralık ayında yaptırdığım bakımdan yaklaşık 4 ay geçmesine ve OBD2 cihazla sürekli takip etmeme rağmen şu an yağ seyrelme oranı (oil dilution ratio) %8 oldu. Bir öncekinde beyaz dumandan dolayı servise gittiğimde bu oranın %14 olduğunu söylediler. Servis şehir içi kullanıldığında bu orana ulaşılabildiğini ve kısa mesafe kullanmayın demekle yetindi. Ayrıca yağ seyrelme oranı %8 i geçmemesi lazım demişlerdi, aracım 58bin km de olması rağmen ben en kısa sürede DPF iptal ettireceğim. Bu işten kurtulmanın tek yolu bu sanırım.
Çok teşekkürler tecrübenizi paylaştığınız için. Bu güne kadar duyduklarımdan edindiğim izlenim, benim de DPF iptaline doğru evrileceğim şeklinde.