Aranıza yeni katildim. Başta grup kurucusu ve yöneticileri olmak üzre tüm subaru ailesine izmir gaziemir den selâmlar.
2000 model S Turbo sahibiyim. Araç aslında babamın aracı ve ilk sahibiyiz. Km miz 100 bin kazasız hatasız bir forester mız var.
Fakat birazda sorunumuz var. Bu araç daha önce de söylediğim gibi babamın aracı, fakat ilerleyen yaşı ve sağlık durumları sonucu artık araç kullanmasını istemediğimiz için araç biz evlâtları tarafından bakılmakta ve kullanılmakta.
Yakın zaman da otoyol da seyr halinde iken aracımızin ustamız tarafından soylenen debi metresinin ariza yapmasi sonucu fakir karisimi yaptığından 2. Pistonun erimesine yol açmış olup bu durum bize yaklaşık 17 bin tl ye mal olmuş olup, pistonlar segmanlar ana yatak kol yatak yağ pompası krang bütün contalar şu pompasi devirdaim kayışlar bujiler subap lar vs daha birçok parca kullanılarak motor komple yeni revizyon edilmiş olup FORGET diye bilinen çelik mazemeler ve üstün performans sağlayan parçalar kullanılarak revize tamamlanmıştır. Şimdi bunu sizlerle paylaşmamın nedeni şöyle.
Bütün bakımları zamanında önce ve yetkili serviste yapılan bu aracın böyle bir arıza yapması normal mi ve neden bu durum gerçekleşmiş olabilir.
Uğur Bey merhaba.Hoş geldiniz. Bu bölüm yeni üyelerimizin tanışma mesajlarının yer aldığı bölüm.Hatta da başka bir üyemizin tanışma konusu.Tanışma bölümüne yeni konu deyip tanışma mesajınızı yazarsanız sizide selamlar arkadaşlar. Sorunuzla ilgilii bölümün altına yeni konu deyip oraya yazarsanız yarın arkadaşlar size yardımcı olurlar.Örneğin forester motor mekanik şanzıman alt başlığını seçip sağ üst tarafta yeni konu deyip oraya yazın.Yarın konuşuruz.İyi geceler.
Dizel bi araçta başıma geldi enjektörleri değiştim serviste biri hatalıymış mazot kaçırdığı için bi gözü eritmişti enjek törlere bakılmıştır motor yapılınca heralde lpg varmıydı ozaman araçta başka bi fikrim yok daha tecrübeli arkadaşların fikirleri ve tavsiyeleri olacaktır size
Uğur bey Aracınızda oluşan sorun sonucu motor yapılması normal. Bu birazda aracın doğru ellerde bakim yapilmamasindan kaynaklanıyor. Bakim demek aslında değişim zamanı gelmiş parçaların daha bozulmadan değişimi demektir. Ama bizde ancak bozulduktan sonra değişimi yapılıyor. Bazı motor parçaları da arıza verdiği anda motora zararı dokunuyor. Örnek vermek gerekirse kimse durup dururken yağ pompasinin değişimini yapmaz. Halbuki motorun can damarı olan yağ pompasi belli bir km den sonra değişmesi gerekir. Cunku Arıza verdiği anda motorada zarar verebilir.
Motoru forged yaptırmanız iyi olmuş. Uzun süre size hizmet eder.