Sensör olmayaydı iyiydi ?? sensörler ve bobinler en pahalı parçaları. Bujiler platin. İridyum takmamıştır. Takımı 700 tl civarı. 7000 km oldu takılalı. Bakımmkartına ngk takıldı olarak yazılmış.
sensör derken sensörün kendiside olmayabilir. Atıyorum oksijen sensörünün kablosu egsoz manifolduna çok yakındır yada hasarlıdır çabuk ısınır buda sensörü düzensiz çalıştırır ama arıza lambası yakmaz. Bunu gibi düşün nebi. Tüm sensörler hem gözle kablo soket vs kontrol edilmeli hemde bilgisayara bağlanıp yolda giderken verilerine bakılmalı
Aynen. Bujilerin Normalde 20 bin km, iridyumlarda 100 bin km ömrü var diye biliyorum bende. Arkadaşlar aklıma takılan bi durum daha var. Kayışla hareket eden parçalardan birisinin rulmanları arızalanmış olup ( şarj dinamosu, gergi bilyası vb.) motoru zorluyo ve bu nedenle motor rolantide düzensizleşip salınım yapıyo olma ihtimali varmıdır.
Alternator yeterli güç üretemezse bu şanzimanı düzensiz çalıştırır. Buda rolantiye etki edebilir evet. Ama yüksek devirde seyrederken de yapması lazım tekleme silkeleme vs gibi
Yok yüksek devirde sorun yok. ama bazen ayağımı gaz dan çekince irkilme yapıyo. Arada bir hissediyorum. yani manuel araçta düşük vites yüksek devirdeyken ayağınız gazdan çekince araç hızla silkeler, ona benzer ama tabi çok daha yumuşak benim araçta. bu durum bişey ifade edermi ?