UMerhaba arkadaşlar. Biraz tuhaf olacak bu konuyu/markayı burada açmam ama bilgisi tecrübesi olan arkadaşların olacağını düşündüm.
Honda city 2007 model otomatik. Araçta rolanti düzensizliği var. Benzin ve lpg li bu arada araç. LPG sorunları var ama ben benzinde denemek amaçlı kullanıyorum. lpg şu an devre dışı.
Sorunum; Frene basılıp araç durdurulduktan sonra rolanti 400 ile 1000 devir arası bir kaç defa dalgalandıktan sonra sabitliyo ve özellikle motor ısındıktan sonra bu sorunu yapmakta. kalkış yaparkende yine araç harekete başladığı an devir 400 lere kadar düşüp titreyerek ( stop edecekmiş gibi oluyor) kalkış yapıyo. Araç genel bakımı yapılalı 7 bin km olmuş. subap ayarı da yine bu bakım sırasında yapıldığı bakım kartında yazmakta. ancak bakımları özel bir serviste ( standart bir çok araca bakan ) yapılmış.
bu arada yakıtının da yüksek olduğunu düşünüyorum. impreza ile city arasında aynı koşullarda ( mesafe, trafik ve hava sıcaklığı ) 1 lt benzin farkı var 100 km de.
Sormak istediğim: 1)Bu sorunların kaynağı sizce nedir? 2) Ankarada ( Hondacı Kadir Hariç ) bildiğiniz işinde tecrübeli özel bir honda servisi varmı. ( Seçenek çok ama honda forumlarından baktığımda hepsi için çok olumsuz yorumlar var)
Bu sorunlar araç benzinde iken de devam ediyorsa, boğaz kelebeği tıkalı olabilir, yada daha önce söküldü ise adaptasyon sorunu olabilir. Her iki olasılıktada araç ısınınca sorunlar başlar ve arıza lambasıni pek yakmaz. Honda ci pek tanıdığım yok. Ama global olarak tanıdık usta var.
(16-01-2018, Saat: 10:26)nitro37 demiş ki: Bu sorunlar araç benzinde iken de devam ediyorsa, boğaz kelebeği tıkalı olabilir, yada daha önce söküldü ise adaptasyon sorunu olabilir. Her iki olasılıktada araç ısınınca sorunlar başlar ve arıza lambasıni pek yakmaz. Honda ci pek tanıdığım yok. Ama global olarak tanıdık usta var.
Teşekkürler @nitro37. Bana sen sor dedi. Bende kendin sor dedim.Bakıma da götürmedi. Sinirimi bozuyor o titreme. Karışık kullanıyoruz biraderle.
Honda larin genelinde zatwn sorun subap değilse boğaz kelebeği oluyor. Isınınca yapıyor ve durma esnasında fren yaparken yada boşta gaz verip bıraktigin zaman rolanti kendini toparlayamıyor stop edecekmiş gibi oluyor. Eğerki önceki bakımında subap ayarı tam olarak yapılmış ise sorun boğaz kelebeğinde zatwn 7bn km de kelebeğin tıkanması için yeterli bir mesafe.
Teşekkürler. boğaz kelebeği evet öncelik. aklıma takılmasının sebebi; kullanıcılar çok farklı sorunlardan bahsetmişler. supap ayarının düzgün yapılmaması, bobinler, bujiler ( bunlarda 8 adet var bilindiği üzere ve orjinal nsk olmalı gibi). honda özel servislerinden çok şikayetciler birde. herkes illahlah etmiş ankarada ki özel honda servislerinden.
Hondanın yetkili servisi istanbulda bikaçtanesine gitttim çok memnun kaldım akkort crv 2 sene boyunca özel servislere bişey diyemem km çok yüksek deyilse boğaz kelebeği bencede adaptasyon yaptırmazsan temizlemek bi işe yaramaz kelebek bitikse fiyatı yüksektir
Sorun buji bobin vs ateşleme de olsa idi bu sefer sorun sadece rolanti duzensizligi olmazdı kanımca. Dediğim gibi boğazda sıkıntı var. Rolantiyı tutamıyor yoksa her devirde yapardı bu sorunu.
Ateşleme sorunları her devirde ve cekis esnasında daha çok hissedilen bir durumdur. Sadece rölantide olmaz yani . Bu aracın sorunu kalkış esnasında gerekli karışımı gonderememesi ve yine rolanti devrine yakın aracın kendini toplayamamasi. Bunun sebebide hava emiş De yatıyor. Boğaz kelebegi temizliği ve adaptasyonu, hava akış metre temizliği ve kontrolü başlıca yapılması gereken işler. Eğer tüm bunlar yapıldıktan sonra sorun hala benzinde devam ediyorsa işte o zaman belirtiler de hata var demektir. Yani nebi arkadaşımızın bize aktardığı belirtilerin dışında başka belirtilerde olduğu anlaşılır. Mesela yüksek devirde tutukluk, devir takılması, aracın yine üst devirlerde belli bir süre sıkışıp sonradan açılmasi gibi vs belirtiler. Ama şuana kadarki söylediği belirtiler direk bahsettiğin emiş kısmını işaret ediyor.