Merhabalar dostlar. Aracımın şanzıman yağı değişimi vakti gelmekte. Fren hidroliği daha önce değiştirildi mi bilmem ama genel olarak okuduklarımdan hidroliğin 2 yıl ömrü var. Araç 2010 TD forester . 3,7 lt şanzıman ve 0,8 lt diferansiyel yağ kapasitesi var. Farklı markalar farklı fiyatlar var kafam karıştı doğrusu.
Hele fren hidroliği ayrı bir dünya. Kuru kaynama , ıslak kaynama noktaları var. Kaynama noktası ne kadar yukarı çıkarsa fiyatlar ona göre artıyor. Var mı daha önce bu değişimleri yaptıran. Hangi yağlar bizim için iyidir. Motulun bir çok yağı var misal ama hepsi fiyatca farklı ve öyle az uz bir fark da değil.
Fren hidroliğini haseten önemsiyorum, bizim klasik sanayi ustaları fren hidroliğini ancak eksikse tamamlar. Hiç değiştirmezler. Arkadaşın 2004 kango aracı var. Bir gün dağlık bölgeden ailesiyle gelirken bir yerde ihtiyaç molası veriyorlar. Mola sonunda araca bindiklerinde arkadaş frenlerin tutmadığını fark ediyor. Bu sebepten eve başka bir araçla dönüp aracı doğruca servise götürüyor. Dağda tutmayan frenler serviste tutuyor. Ustanın yorumu dağlık bölgede çok fren yaptığından fren hidroliği kaynamış, bu sebepten frenleme yapamamış araç; Servise gelesiye soğuduğu için frenler yeniden çalışmaya başlamış şeklinde oluyor.
Seat aracımın fren hidroliğinin hiç değişmediğini biliyorum. Ustam hakim olan anlayışla eksiltme yoksa elleşme düsturunu benimsemiş birisi. Seatın fren hidroliği değişimini ben yapacağım. Onda becerirsem ve gözüm keserse foresterınkini de değiştiririm. İşler yolunda gitmezse serviste yaptırırım.
Şanzıman yağının değişimi foresterda seata kıyasla daha kolay duruyor. Ama ilk önce hangi yağ karar vermeliyim.
Arabayı sakin kullanırım. Sürüş karakteristiğim bu. Drift falan hiç atmam. Hal böyle iken hangi marka ve seriden yağlar sizin için idealdir. Akıl verirseniz sevinirim.
Aracım manuel şanzımanlıdır.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hele fren hidroliği ayrı bir dünya. Kuru kaynama , ıslak kaynama noktaları var. Kaynama noktası ne kadar yukarı çıkarsa fiyatlar ona göre artıyor. Var mı daha önce bu değişimleri yaptıran. Hangi yağlar bizim için iyidir. Motulun bir çok yağı var misal ama hepsi fiyatca farklı ve öyle az uz bir fark da değil.
Fren hidroliğini haseten önemsiyorum, bizim klasik sanayi ustaları fren hidroliğini ancak eksikse tamamlar. Hiç değiştirmezler. Arkadaşın 2004 kango aracı var. Bir gün dağlık bölgeden ailesiyle gelirken bir yerde ihtiyaç molası veriyorlar. Mola sonunda araca bindiklerinde arkadaş frenlerin tutmadığını fark ediyor. Bu sebepten eve başka bir araçla dönüp aracı doğruca servise götürüyor. Dağda tutmayan frenler serviste tutuyor. Ustanın yorumu dağlık bölgede çok fren yaptığından fren hidroliği kaynamış, bu sebepten frenleme yapamamış araç; Servise gelesiye soğuduğu için frenler yeniden çalışmaya başlamış şeklinde oluyor.
Seat aracımın fren hidroliğinin hiç değişmediğini biliyorum. Ustam hakim olan anlayışla eksiltme yoksa elleşme düsturunu benimsemiş birisi. Seatın fren hidroliği değişimini ben yapacağım. Onda becerirsem ve gözüm keserse foresterınkini de değiştiririm. İşler yolunda gitmezse serviste yaptırırım.
Şanzıman yağının değişimi foresterda seata kıyasla daha kolay duruyor. Ama ilk önce hangi yağ karar vermeliyim.
Arabayı sakin kullanırım. Sürüş karakteristiğim bu. Drift falan hiç atmam. Hal böyle iken hangi marka ve seriden yağlar sizin için idealdir. Akıl verirseniz sevinirim.
Aracım manuel şanzımanlıdır.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi