(07-12-2019, Saat: 16:08)ttopbas demiş ki: Bende emin olamadım. Dpf olup olmadığını öğrensem yeterli olacaktır motorun cinsi için. Servisler kişisel verilerin korunması kanununa göre Bilgi paylaşmıyor
Hangi servismiş bu? sanki kişi bu yaa. aracın geçmişini merak ediyoruz yani ne var bunda
Çekmeköy Bayraktar, araç Sahibiyle gitmek gerekiyor. Şase numarası alıp sorgulatma yapılmıyor
Bu nesil foresterlarda euro 5 motor 2011’yılının 2. Yarısında kullanıldı. Araç motor değişimine uğramadı ise euro 4 motordur. Euro 5’li foresterların yan aynalarında sinyal lambaları var. Bu dediklerim araç motor değişimine uğramadı ise. Uğradıysa resimde görülen manifold siyah plastikten olmalı. Euro 4 motorlardaki manifold alüminyumdan ve alüminyum renginde. Ayrıca Euro 4 motorlu foresterlarda da DPF var. Viteslerde 6 ileri. Bu satırların yazarı 1 ay önce kendisine sandık euro 5 motor takılmış, 2010 model forester aldı. Bana asıl tuhaf gelen şey araç sahibinin bunu bilmemesi. Araç sahibi ne zaman almış aracı?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(07-12-2019, Saat: 19:38)Nuri_Kongur demiş ki: Bu nesil foresterlarda euro 5 motor 2011’yılının 2. Yarısında kullanıldı. Araç motor değişimine uğramadı ise euro 4 motordur. Euro 5’li foresterların yan aynalarında sinyal lambaları var. Bu dediklerim araç motor değişimine uğramadı ise. Uğradıysa resimde görülen manifold siyah plastikten olmalı. Euro 4 motorlardaki manifold alüminyumdan ve alüminyum renginde. Ayrıca Euro 4 motorlu foresterlarda da DPF var. Viteslerde 6 ileri. Bu satırların yazarı 1 ay önce kendisine sandık euro 5 motor takılmış, 2010 model forester aldı. Bana asıl tuhaf gelen şey araç sahibinin bunu bilmemesi. Araç sahibi ne zaman almış aracı?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bir yıldır araç kendisindeymiş. Belkide biliyor aracı satmak İçin bilmiyorum diyordur. SAHİBİNDEN 67.000km. Dizel servis garantili İlan No: 764388044 https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-a...8044/detay Bu araç alınır mı?
Açıklama kısmında motor değiştirilmiştir yazıyor zaten. Bu halde euro 5 motordur. Açıkça yazmamış ama 67 bin onun yeni motor yaptıktan sonraki km’sidir. Yani arabanın gövdesi daha fazla km yapmıştır. Ağır hasar kaydı var demesiyle fiyat da ona göre daha kelepir gibi durmakta. Ağır hasar kaydı var olmasa idi isteyeceği fiyat 85-90 bin aralığında olacaktı pazarlıkla 80’e yakın bir fiyata alınırdı. Şu şeylere dikkat etmek lazım: 1 ) ağır hasardan kasıt ne? Mesela hava yastıkları çalışıyor mu? Şase de bir tadilat olmuş mu? Bunlardan hava yastıkları çalışmıyorsa fiyat kelepir değil, şasede tadilat olmuş ise alınmaz. 2) motor değişim iş evrakında yazılanlar nedir? Mesela sandık motor mu takılmış? Yeni motor takılmamış ise o motordan randıman ne kadar alınır şüpheli! 3) motor değişimi ile enjektörlerde işlem yapılmış mı? Servisin tavsiyesi motorla beraber enjektörlerin değişimi. Enjektör değişimi 8 ile 10 bin lira arası bir maliyet en kötü senaryoya göre. Şu an problem yok ise ve var olan bütçe kısıtlı ise ötelenen bir 8-10 bin liralık maliyet şimdi ödemekten iyidir. 4) baskı balata ne zaman değişmiş? Bunun da 5 ile 7 bin arası bir maliyeti var. Yine şimdi ödemektense sonra öderim diyorsan problem yok.
Arabanın şase numarasını iste, yetkili servisin malumat vermemesi saçma. Ben Kocaelideki servise kaç tane araç sordum. Ben utandım , sağolsunlar hiç yüksünmeden hepsinin bakım bilgilerini verdiler. Bir expertiz firmasında mutlaka arabayı kontrol ettir. Yetkili servis 500 liraya yapıyor bu işi. Kocaelide tarcanlar ekspertiz firması meşhur. Getir arabayı burada kontrol ettir istersen. Kocaeli İstanbul içindeki bir çok yerden daha yakın istanbula.
Anlaşılan şuanki sahibi ya bu işten anlamıyor ya da kendisince başka bir gerekçesi var . Arabası hakkında bu kadar az şey biliyor olması insanda alarm zillerinin çalmasına yol açıyor. Fiyat güzel . Rakam o ise 3-4 bin daha iner 60 bine kapatılır. Adamın dediği değil, sizin seçeceğiniz bir yetkili servis ya da en iyisi tarcanlar veya bir başka ekspertiz firmasından alacağınız rapor içinize sinerse fiyat gayet güzel.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(08-12-2019, Saat: 00:14)Nuri_Kongur demiş ki: Açıklama kısmında motor değiştirilmiştir yazıyor zaten. Bu halde euro 5 motordur. Açıkça yazmamış ama 67 bin onun yeni motor yaptıktan sonraki km’sidir. Yani arabanın gövdesi daha fazla km yapmıştır. Ağır hasar kaydı var demesiyle fiyat da ona göre daha kelepir gibi durmakta. Ağır hasar kaydı var olmasa idi isteyeceği fiyat 85-90 bin aralığında olacaktı pazarlıkla 80’e yakın bir fiyata alınırdı. Şu şeylere dikkat etmek lazım: 1 ) ağır hasardan kasıt ne? Mesela hava yastıkları çalışıyor mu? Şase de bir tadilat olmuş mu? Bunlardan hava yastıkları çalışmıyorsa fiyat kelepir değil, şasede tadilat olmuş ise alınmaz. 2) motor değişim iş evrakında yazılanlar nedir? Mesela sandık motor mu takılmış? Yeni motor takılmamış ise o motordan randıman ne kadar alınır şüpheli! 3) motor değişimi ile enjektörlerde işlem yapılmış mı? Servisin tavsiyesi motorla beraber enjektörlerin değişimi. Enjektör değişimi 8 ile 10 bin lira arası bir maliyet en kötü senaryoya göre. Şu an problem yok ise ve var olan bütçe kısıtlı ise ötelenen bir 8-10 bin liralık maliyet şimdi ödemekten iyidir. 4) baskı balata ne zaman değişmiş? Bunun da 5 ile 7 bin arası bir maliyeti var. Yine şimdi ödemektense sonra öderim diyorsan problem yok.
Arabanın şase numarasını iste, yetkili servisin malumat vermemesi saçma. Ben Kocaelideki servise kaç tane araç sordum. Ben utandım , sağolsunlar hiç yüksünmeden hepsinin bakım bilgilerini verdiler. Bir expertiz firmasında mutlaka arabayı kontrol ettir. Yetkili servis 500 liraya yapıyor bu işi. Kocaelide tarcanlar ekspertiz firması meşhur. Getir arabayı burada kontrol ettir istersen. Kocaeli İstanbul içindeki bir çok yerden daha yakın istanbula.
Anlaşılan şuanki sahibi ya bu işten anlamıyor ya da kendisince başka bir gerekçesi var . Arabası hakkında bu kadar az şey biliyor olması insanda alarm zillerinin çalmasına yol açıyor. Fiyat güzel . Rakam o ise 3-4 bin daha iner 60 bine kapatılır. Adamın dediği değil, sizin seçeceğiniz bir yetkili servis ya da en iyisi tarcanlar veya bir başka ekspertiz firmasından alacağınız rapor içinize sinerse fiyat gayet güzel.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(07-12-2019, Saat: 19:38)Nuri_Kongur demiş ki: Ayrıca Euro 4 motorlu foresterlarda da DPF var. Viteslerde 6 ileri.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam bu bilgiden kesin emin misiniz? Euro4 - Euro5 normu arasındaki en belirgin farklar bunlar çünkü.
Benim edindiğim bilgiler şu yönde. (Euro4 - Euro5)
1. Emisyon seviyesini arttırmak için katalitik konvertöre ilateveden kazan içine DPF konuldu. 2. Motor krankı yenilendi. Buna ilaveten volant ve baskı balata seti değişti ve 6 ileri şanzumana geçildi. 3. Emme manifoldunda siyah renkli sert plastik malzeme kullanıldı.
(07-12-2019, Saat: 19:38)Nuri_Kongur demiş ki: Ayrıca Euro 4 motorlu foresterlarda da DPF var. Viteslerde 6 ileri.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam bu bilgiden kesin emin misiniz? Euro4 - Euro5 normu arasındaki en belirgin farklar bunlar çünkü.
Benim edindiğim bilgiler şu yönde. (Euro4 - Euro5)
1. Emisyon seviyesini arttırmak için katalitik konvertöre ilateveden kazan içine DPF konuldu. 2. Motor krankı yenilendi. Buna ilaveten volant ve baskı balata seti değişti ve 6 ileri şanzumana geçildi. 3. Emme manifoldunda siyah renkli sert plastik malzeme kullanıldı.
Valla, teknik verileri okumuş değilim. Ama araba ararken bir çok forestera baktım. Hepsinde DPF ve 6 vites vardı. Hepsinde euro 5 motor yoktu. Km’si 150 binde 2010 foresterı sırf motoru euro 5 değil diye almadım. Onda da DPF ve 6vites vardı. Hatta sahibi DPF yi zırt pırt lamba yaktığı için söktürdüğünü ama lambanın hala yandığını söyledi. Aracını servise götürdü. Servisten sadece kablo ile bir problem olduğunu ve hemen düzelttiklerini söyledi. Km’si daha yüksek ama euro 5 motor ve bakımlı 2010 model forester satın aldım. Ankarada Raci ustanın tanıdığı ve kefil olduğu bir araçtı. Ek olarak bunun da DPF’si söktürülmüş ve eski sahibi söktürdükten sonra, ben satın almadan bir ay önce TÜV’de muayenesini yaptırmış. Her hangi bir sıkıntı çıkmamış. DPF söktürmenin bir belirtisi araç sabah ilk çalıştırıldığında arada bir duman atıyor. Normalde o dumanı DPF süzmesi lazım. Ama olmayınca böyle oluyor. Euro 5 motorun kesin belirtisi, yeni motor faturası, siyah plastikten manifold ve 2011 ikinci yarısında üretilen foresterlarda bulunan sinyal ışıklı yan aynalar. Hepsinde DPF ve 6 vites var.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi