Değerli Arkadaşlar
Bildiğiniz gibi bazı arkadaşlarımızın araçlarında rölantide sallanma, silkelenme gibi bazı problemler var. Benim araçta çok şükür kafaya takacak kadar kalmadı ama o zamandan aklımda olan motor ve şasi üzerindeki elektrik akımının daha sağlıklı aktarımı için şasi güçlendirme işine bir el atayım dedim. Yabancı forumlarda faydasının olduğu veya psikolojik olarak etkisi olduğu söyleniyor. Maliyeti çok olmadığı ve aslında faydası olmasa da kayıp da olmayacağı için denemeye karar verdim.
Maliyet 50 tl
Süre yaklaşık 1 saat
- İlk önce ek kablo yapacağımız yerlerin kabaca uzunluğunu ölçüyoruz. Bir yere not alıyoruz.
- Gidip bobin veya kablo işi yapan bir yerden 6g veya daha kolay akılda kalması açısından kurşun kalem kalınlığında bakır kablo alıyoruz. Ben 4 metre aldım fazla bile geldi.
- Kabloların ucuna bakır terminal alıyoruz. kaç kablo çekeceksek iki katı kadar. 20 tane hayli hayli yetiyor.
- Kablolarımızı ölçtüğümüz kadar kesip uçlarına bakır terminalleri sıkıştırarak hazırlıyoruz. Lehim yapma imkanı varsa oksitlenmenin önüne geçer daha iyi olur.
- Montaj yapacağımız yerlerin vidası yoksa vidaları da hazırlıyoruz.
- Zımpara ile montaj yapacağımız yerleri hazırlayıp montajı yapıyoruz.
- Ben eski kabloları çıkarmadan sadece ek çekmiş oldum.
- Sigorta kutusu arkasına taktığımı ve karşısındakini daha sonra amortisör kulesinin üzerine çektim. Ama onun fotoğrafı şimdilik yok malesef.
- Motor kulağı civarında hava girişini kaldırınca görünen bir takviye daha var.
- Bu işlemleri herhangi bir kısa devreden sakınmak için motorun (-) eksi kutup başı çıkmış haldeyken yapmanız önerilir.
Kolay gelsin.
Bildiğiniz gibi bazı arkadaşlarımızın araçlarında rölantide sallanma, silkelenme gibi bazı problemler var. Benim araçta çok şükür kafaya takacak kadar kalmadı ama o zamandan aklımda olan motor ve şasi üzerindeki elektrik akımının daha sağlıklı aktarımı için şasi güçlendirme işine bir el atayım dedim. Yabancı forumlarda faydasının olduğu veya psikolojik olarak etkisi olduğu söyleniyor. Maliyeti çok olmadığı ve aslında faydası olmasa da kayıp da olmayacağı için denemeye karar verdim.
Maliyet 50 tl
Süre yaklaşık 1 saat
- İlk önce ek kablo yapacağımız yerlerin kabaca uzunluğunu ölçüyoruz. Bir yere not alıyoruz.
- Gidip bobin veya kablo işi yapan bir yerden 6g veya daha kolay akılda kalması açısından kurşun kalem kalınlığında bakır kablo alıyoruz. Ben 4 metre aldım fazla bile geldi.
- Kabloların ucuna bakır terminal alıyoruz. kaç kablo çekeceksek iki katı kadar. 20 tane hayli hayli yetiyor.
- Kablolarımızı ölçtüğümüz kadar kesip uçlarına bakır terminalleri sıkıştırarak hazırlıyoruz. Lehim yapma imkanı varsa oksitlenmenin önüne geçer daha iyi olur.
- Montaj yapacağımız yerlerin vidası yoksa vidaları da hazırlıyoruz.
- Zımpara ile montaj yapacağımız yerleri hazırlayıp montajı yapıyoruz.
- Ben eski kabloları çıkarmadan sadece ek çekmiş oldum.
- Sigorta kutusu arkasına taktığımı ve karşısındakini daha sonra amortisör kulesinin üzerine çektim. Ama onun fotoğrafı şimdilik yok malesef.
- Motor kulağı civarında hava girişini kaldırınca görünen bir takviye daha var.
- Bu işlemleri herhangi bir kısa devreden sakınmak için motorun (-) eksi kutup başı çıkmış haldeyken yapmanız önerilir.
Kolay gelsin.