(04-09-2019, Saat: 15:46)oguzhan00 demiş ki: Verdiğiniz cevaplar ve yardımlarınız için çok teşekkürler. Şimdi bir arkadaşımla daha konuştum o da lpg'nin subaplardan sonra şanzımana da zarar verdiğini söyledi böyle bir durum gerçekten söz konusu mudur? Ayrıca cevaplara göre aklıma gelen bir diğer sorumda şu olacak: 235 bin değilde 150 bin civarı bir 2008 zl forester'a lpg taktırmak istesem yine de sorun yaşar mıyım? Türkiye'de olabilecek en iyi LPG'yi taktırsam dahi bu forester'da çözülemeyecek veya astarı yüzünden pahalıya gelecek bir zarar yol açar mı? Yani LPG'den elde ettiğim yakıt ekonomsini parçaya vereceksem hiç taktırmam daha iyi tabi ki..
LPG kaynaklı şanzıman sorunu şehir efsanesi ona itimat etmeyin.
Uzun vadede LPG her zaman daha ekonomik olacaktır. LPG taktirmadan önce aracın genel kontrolünü yaptırıp taktirmaniz durumunda kısa vadede sorun çıkaracağını düşünmüyorum.
Diğer taraftan LPG kaynaklı subaru da subap ve Hararet sorunu yaşanmaktadır. Ama önlemini alırsanız bu sorunlari uzun vadede yasamazsiniz. Forumda LPG li olarak aracını kullanan çok üyemiz mevcut.
Cevaplarınız çok açıklayıcı oldu yardımlarınız için çok teşekkürler Mehmet bey
(04-09-2019, Saat: 17:05)sea demiş ki: Lpg ile beraber kalin radyatör ve yag soğutucu taktirirsaniz, LPG'den kaynaklanan ekstra sicaklik nedeniyle subap deformasyonunun gecikeceğini; subap ayarı istemeden daha uzun süre ile araciniza binebileceginizi zannediyorum.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Bunları 25-30 bin km LPG ile kullanılmış araca kendimde sonradan olarak taktırabilirim sanırım. Ayrıca Ankara'da alacağım aracı sağlam bir expertize sokmak istiyorum, özel servislerden hangisini önerirsiniz. Argos, kırhan ve arican benim bildiklerim ama hiç birine daha önce gitmedim ne kadar yardımcı olurlar, ilgilenirler mi? Sizin tavsiye edeceğiniz var mıdır?
Lpg siz kullanan çok az kişi var.Büyük çoğunluk lpg ile kullanıyor.Düzgün montaj ve afr atarıyla önemli oranda sorun olmaz.Yeni taktıracak olursanız teleflex taktırmayın.Oldukça kaliteli kit ama afr ayarı yapılamıyor teleflexe. Usta tavsiyesine gelirsek; Biz genel olarak Arıcan subaru Raci ustayı tanırız ve ona güveniriz.Diğerleri için iyi yada kötü demeyiz tanımayız.Raci ustaya experini yaptıra bilirsiniz.Forumu biraz karıştırırsanız ilgili konular bulacaksınız.
(04-09-2019, Saat: 20:41)Praxis demiş ki: Lpg siz kullanan çok az kişi var.Büyük çoğunluk lpg ile kullanıyor.Düzgün montaj ve afr atarıyla önemli oranda sorun olmaz.Yeni taktıracak olursanız teleflex taktırmayın.Oldukça kaliteli kit ama afr ayarı yapılamıyor teleflexe. Usta tavsiyesine gelirsek; Biz genel olarak Arıcan subaru Raci ustayı tanırız ve ona güveniriz.Diğerleri için iyi yada kötü demeyiz tanımayız.Raci ustaya experini yaptıra bilirsiniz.Forumu biraz karıştırırsanız ilgili konular bulacaksınız.
Teşekkürler, bende raci ustanın videolarını izliyorum formun youtube kanalında, sağolsun baya bir bilgi kattı. İlk fırsatta aracı kendisine ekspertize götüreceğim. Teleflex ile ilgili tavsiyenizi dikkate alacağım, 235 binde olan araca alternatif olarak 132 binde yeni atiker tüp takılmış 2006 model bir forester var onunla ilgileneceğim sanırım.
(04-09-2019, Saat: 20:41)Praxis demiş ki: Lpg siz kullanan çok az kişi var.Büyük çoğunluk lpg ile kullanıyor.Düzgün montaj ve afr atarıyla önemli oranda sorun olmaz.Yeni taktıracak olursanız teleflex taktırmayın.Oldukça kaliteli kit ama afr ayarı yapılamıyor teleflexe. Usta tavsiyesine gelirsek; Biz genel olarak Arıcan subaru Raci ustayı tanırız ve ona güveniriz.Diğerleri için iyi yada kötü demeyiz tanımayız.Raci ustaya experini yaptıra bilirsiniz.Forumu biraz karıştırırsanız ilgili konular bulacaksınız.
Teşekkürler, bende raci ustanın videolarını izliyorum formun youtube kanalında, sağolsun baya bir bilgi kattı. İlk fırsatta aracı kendisine ekspertize götüreceğim. Teleflex ile ilgili tavsiyenizi dikkate alacağım, 235 binde olan araca alternatif olarak 132 binde yeni atiker tüp takılmış 2006 model bir forester var onunla ilgileneceğim sanırım.
biraz kaosçu olacagım ama insan satacagı araca niye tüp taktırır ki heleki benzinlisi makbul olan bi araca iyi degerlendirmek lazım
(04-09-2019, Saat: 22:57)oguzhan00 demiş ki: Teşekkürler, bende raci ustanın videolarını izliyorum formun youtube kanalında, sağolsun baya bir bilgi kattı. İlk fırsatta aracı kendisine ekspertize götüreceğim. Teleflex ile ilgili tavsiyenizi dikkate alacağım, 235 binde olan araca alternatif olarak 132 binde yeni atiker tüp takılmış 2006 model bir forester var onunla ilgileneceğim sanırım.
biraz kaosçu olacagım ama insan satacagı araca niye tüp taktırır ki heleki benzinlisi makbul olan bi araca iyi degerlendirmek lazım
Kaoscu @Gürbenç Satacağı araca niye takar? satma niyeti yoktur başta. benzin zor gelir takar. Şartlar değişir para ihtiyacı olur ,performansı beğenmez,model yükseltir vsvs ...
(04-09-2019, Saat: 22:57)oguzhan00 demiş ki:
(04-09-2019, Saat: 20:41)Praxis demiş ki: Lpg siz kullanan çok az kişi var.Büyük çoğunluk lpg ile kullanıyor.Düzgün montaj ve afr atarıyla önemli oranda sorun olmaz.Yeni taktıracak olursanız teleflex taktırmayın.Oldukça kaliteli kit ama afr ayarı yapılamıyor teleflexe. Usta tavsiyesine gelirsek; Biz genel olarak Arıcan subaru Raci ustayı tanırız ve ona güveniriz.Diğerleri için iyi yada kötü demeyiz tanımayız.Raci ustaya experini yaptıra bilirsiniz.Forumu biraz karıştırırsanız ilgili konular bulacaksınız.
Teşekkürler, bende raci ustanın videolarını izliyorum formun youtube kanalında, sağolsun baya bir bilgi kattı. İlk fırsatta aracı kendisine ekspertize götüreceğim. Teleflex ile ilgili tavsiyenizi dikkate alacağım, 235 binde olan araca alternatif olarak 132 binde yeni atiker tüp takılmış 2006 model bir forester var onunla ilgileneceğim sanırım.
(05-09-2019, Saat: 13:11)Gürbenç demiş ki: biraz kaosçu olacagım ama insan satacagı araca niye tüp taktırır ki heleki benzinlisi makbul olan bi araca iyi degerlendirmek lazım
Kaoscu @Gürbenç Satacağı araca niye takar? satma niyeti yoktur başta. benzin zor gelir takar. Şartlar değişir para ihtiyacı olur ,performansı beğenmez,model yükseltir vsvs ...
İnsan satacağı eve neden badana boya yaptiriyorsa oda o sebepten LPG baglatmistir Reçep
Mehmet abi benzinli araç nasıl kurum bağlarki, bilmediğimden soruyorum bu arada benzinli aracım satmadan önce aracını satacağını ilk foruma duyuranların olmasıda ayrı bi güzel, yabancıya gitmesin
(05-09-2019, Saat: 15:14)gonyalı4258 demiş ki: Mehmet abi benzinli araç nasıl kurum bağlarki, bilmediğimden soruyorum bu arada benzinli aracım satmadan önce aracını satacağını ilk foruma duyuranların olmasıda ayrı bi güzel, yabancıya gitmesin
Benzin hava ile temas Edip yandikca arka da depozit bırakıyor. Bunlar zamanla biriktikce siyah bir katman haline dönüşüyor. Biz buna kurum diyoruz. Yüksek km li çok uzun yol yapmis ve sağır kullanilmis araçlarda bu kurum daha fazla oluyor. Kurumlar biriktikce motorun hem performansı düşüyor hemde yağ yakması gereken yerde yag yakamiyor. Kurumlar aynı zamanda motor içinde oluşan deformeleri kapatma görevi görüyor. Kirecli su gibi düşün. Sen LPG bağlayınca bu kurumlar zamanla temizleniyor ve açıklar ortaya çıkıyor. Bu açıklarda en başta subaplardan başlıyor. Subap deformelerini kapatan kurumlar temizlendikce subap ayarı bozulmaya başlıyor. Sonra doğru sanayiye niye araba sesli çalışıyor LPG den dir o. Ama LPG yeni baglandi. O zaman yanlış bağlanmış denilip geçiliyor. Olay bu
(05-09-2019, Saat: 15:14)gonyalı4258 demiş ki: Mehmet abi benzinli araç nasıl kurum bağlarki, bilmediğimden soruyorum bu arada benzinli aracım satmadan önce aracını satacağını ilk foruma duyuranların olmasıda ayrı bi güzel, yabancıya gitmesin
Benzin hava ile temas Edip yandikca arka da depozit bırakıyor. Bunlar zamanla biriktikce siyah bir katman haline dönüşüyor. Biz buna kurum diyoruz. Yüksek km li çok uzun yol yapmis ve sağır kullanilmis araçlarda bu kurum daha fazla oluyor. Kurumlar biriktikce motorun hem performansı düşüyor hemde yağ yakması gereken yerde yag yakamiyor. Kurumlar aynı zamanda motor içinde oluşan deformeleri kapatma görevi görüyor. Kirecli su gibi düşün. Sen LPG bağlayınca bu kurumlar zamanla temizleniyor ve açıklar ortaya çıkıyor. Bu açıklarda en başta subaplardan başlıyor. Subap deformelerini kapatan kurumlar temizlendikce subap ayarı bozulmaya başlıyor. Sonra doğru sanayiye niye araba sesli çalışıyor LPG den dir o. Ama LPG yeni baglandi. O zaman yanlış bağlanmış denilip geçiliyor. Olay bu baya açıklayıcı oldu abi eyvallh, demekki benzinli kullanan araç sahipleri arada gaz pedalına biraz fazla yüklenmeli
(05-09-2019, Saat: 15:28)nitro37 demiş ki: Benzin hava ile temas Edip yandikca arka da depozit bırakıyor. Bunlar zamanla biriktikce siyah bir katman haline dönüşüyor. Biz buna kurum diyoruz. Yüksek km li çok uzun yol yapmis ve sağır kullanilmis araçlarda bu kurum daha fazla oluyor. Kurumlar biriktikce motorun hem perform deansı düşüyor hemde yağ yakması gereken yerde yag yakamiyor. Kurumlar aynı zamanda motor içinde oluşan deformeleri kapatma görevi görüyor. Kirecli su gibi düşün. Sen LPG bağlayınca bu kurumlar zamanla temizleniyor ve açıklar ortaya çıkıyor. Bu açıklarda en başta subaplardan başlıyor. Subap deformelerini kapatan kurumlar temizlendikce subap ayarı bozulmaya başlıyor. Sonra doğru sanayiye niye araba sesli çalışıyor LPG den dir o. Ama LPG yeni baglandi. O zaman yanlış bağlanmış denilip geçiliyor. Olay bu baya açıklayıcı oldu abi eyvallh, demekki benzinli kullanan araç sahipleri arada gaz pedalına biraz fazla yüklenmeli
Yani arada biraz zorlamalari lazım yoksa erken kurum bağlar