(03-03-2021, Saat: 11:58)mcse2k3 demiş ki: (03-03-2021, Saat: 09:25)nitro37 demiş ki: Araç bence hala hava alıyor.
İlk kalkışta çok yumuşak kalkmayı deneyin. Yani araba çok yavaş kalksın gaz pedalına çok yavaş basın. Sonra tam tersini deneyin gaza yüklenerek kalkın. Tüm bunları düz yolda değil yokuş yukarı bir yolda deneyin.
evet yumuşak kalkınca,yani gazı çok hafif verip kalkınca sorun yok,yokuşa gerek hocam yok düz yolda bile belli oluyor :
sağ sol kısımlarda ve enjektörlerde hava alma kontrolü yaptık contalar değişince,bir sorun görünmemekteydi.
Manifold contaları da yeni değişti zaten.Ankara'ya bi işim düşse de çözsek
edit:bunu sadece lpg de yapmasını bir türlü çözemedik,benzinde tık yok.Ya zaten araçta bir sorun var ve benzinde de zaten yapıyor ama benzinde hissetmiyoruz çünkü tolere ediyor,ya da sorun %100 gazda.
Demekki aracın emişi ilk kalkışta ne kadar kuvvetli olursa yani gaz kelebeği ilk kalkışta ne kadar çok açılırsa sorun o kadar çok ortaya çıkıyor. Emiş basıncı düşükken ise sorun ortadan kalkıyor. Buda şunu gösteriyor
1. İlk sert Kalkışta gereğinden fazla hava motora gidiyor. Ecu hava yakıt karışımını her ilk kalkışta yeni yine yeniden ayarmak zorunda kalıyor.
2. 1. maddede ki sorun benzın de ortaya çıkmıyor yada çok az hissediliyor çünkü ecu benzine göre hemen ayarlamasını yapıyor.
3. 2. madde ki sorun lpg ucusu için geçerli olmuyor çünkü onun ayarı sabit ve ancak kendini %50 yeniden ayarlayabiliyor.
Bu sorunu çözmek için 2 seçenek var :
1. En başından beri uğraştığınız kaçak havayı bulma eylemini mutlu sonla bitirmelisiniz ki tüm sorunlar kökten çözülsün.
2. Kaçak hava giriş sorununu araç benzinde de tutukluk yapmaya başlayana kadar unutup, Araca lpg de çok ince kıl bir ayar ile düzelttirme işlemi yaptırmalısınız. Sıcak motorda dip gazla lpg de sürekli kalkacaksınız lpg ustası da bu esnada cihazdan gereken manuel ayarları yapacak.
Buji, bobin, boğaz kelebek temizliği, Hava akış metre temizliğinden
bahsetmiyorum çünkü o parçaları daha önce kontrol ettirmiştiniz.