(04-10-2019, Saat: 21:36)Sermis demiş ki: (04-10-2019, Saat: 20:41)nitro37 demiş ki: Salim içten yanmalı motorların zamanı geçiyor. Artık yeniden bir ARGE araştırmasına vs ye gere yok. Zaten şurada 5 seneye kalmaz hybrid heryerde her modelde olacak. Adamlar benzinli motor için tekrar bir ARGE yatırımına girmek istemiyor. Bu onlar için zaman kaybı uretmemek daha mantıklı
Abi hybrid araçlarda da benzinli motor olduğunu ve elektrikli motorun uzun yolda neredeyse devreye dahi girmediğini hatırlatmak isterim. Hybrid araçlar emisyonun en yüksek değerlerde olduğu kalkış anında elektrik motorla kalkış yaptığı için tabiki biraz daha avantajlı.
Hybrid cogunluklu sehirici arac kullananlar icin tasarlanmis bir secenek. Fakat sakin arac kullanan biriyseniz uzun yolda da oldukca ideal bir secenek.
Kirmizi isikta beklerken arac hybrid pillerde bekliyor. isterseniz klima kullanin, radyo acik kalsin dert degil. bekleme sirasinda cok fazla elektrik harcamiyor. Ayaginizi fren pedalindan cektiginizde elektrik motor devrede oldugu icin arac hareket etmeye basliyor. Gaz pedalina ani tepki vermezseniz 25mil(~40km) hiza kadar yavas yavas da olsa hizlaniyor. Eger gaz pedalina ani tepki verirseniz benzin motor, elektrik motora destek veriyor ve arac guzel bir sekilde hizlaniyor. 50 mil (~80km) veya daha dusuk hizlardaysaniz, ayaginizi gazdan cekerseniz arac EV motorda seyir halinde devam ediyor. Hatta soyle ki gaz pedalina cok hafif dokunup da hizinizi kontrol etmek istediginizde elektrik motor ile devam ediyor. 50mil (~80km +) ustu hizlarda ise benzin + hibrit motor birlikte calisiyor.
Dur-kalk li bir sehir ici trafiginde ise, piller tamamen bitene kadar elektrik de kullanabilirsiniz.
2 farkli marka olmak uzere 3 model deneyimledim. Ford Cmax hybrid, Toyota Camry (mevcut aracim), Toyota Prius.
Prius ile olcum yapma sansim olmadi. Fakat Cmax(2.0lt) ve Camry(2.5lt) ile aldigim veriler. ev is arasinda 55 mil toplam yolu Ford 1.4galon, Camry 1.6galon yakit tuketti.
Plug in modellerde bu daha da dusuyor.
Sanzuman. Ford 1 ileri eCVT, Toyota 2ileri eCVT kullaniyor. Toyotadaki 2 ileride vitesi B (Brake) konumuna getirirseniz 1.vitesi yani karli havalardaki surus icin uygun vitesi kullaniyorsunuz.Motor Freni. Yokus asagi inislerde B ye getirirseniz, pilleri daha hizli dolduruyorsunuz. D modunda ise surekli 2.viteste ve kadranin sonunu gorebileceginiz hiza kadar destekliyor.
Ford da hersey otomatik. Surekli elektrikte gitmek icin gaz pedalini kontrol etmeniz gerekiyor. Toyota buna cozum olarak priuslarda (EV-ECO-PWR), camrylerde (Eco-EV) dugmelerini sunuyor. Boylece kendiniz surusunuzu sabitleyebiliyorsunuz.
EV dugmesine bastiginizda, arac piller bitene kadar veya 25mil(~40km) hiza kadar surekli elektrikte gidiyor.
ECO - gaza bastiginizda agresif hareketten kaciniyor ve mumkun oldugunca ekonomik tuketimi sagliyor.
PWR - Bu dugme priuslarda var ve gaza bastiginizda surekli en yuksek performansi almanizi sagliyor. Yani benzin motoru daha cok kullaniyor. Camryde bu dugme yok ECO yu devre disi birakirsaniz geciyor. soyle dusunun. arac rolantideyken gaza bastiginizda devir gostergesinin en sona gelmesi gibi.
Yokuslarda cekis nasil? Aracta turbo motor varmis gibi cekiyor.
Islak zemin kalkisi? gaza ani tepki verirseniz cekis lastikleri patinaja dusuyor. hatta yavas giderken aniden gaza yuklenirseniz de yapabiliyor.