Haberin linki
https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2021/03...ina-alindi
Sizce bu durum ikinci el satışları nasıl etkiler
https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2021/03...ina-alindi
Sizce bu durum ikinci el satışları nasıl etkiler
jQuery(function() { jQuery("a").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("title").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("img").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("i").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("span").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("div").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("label").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("input").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); });
.ust{position: fixed;top: 0;left: 0;z-index: 1;width: 100%;} .yukle {height: 2px;margin-bottom: -2px;background: #8BC34A;width: 0%;} .main .content {margin: 0 auto;width: 500px;text-align:justify;font-size: 20px} STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
Haberin linki https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2021/03...ina-alindi Sizce bu durum ikinci el satışları nasıl etkiler 17-03-2021, Saat: 11:01 Bu uygulama ilk önce sıfır araçlar için düzenlenmiş. Düşük fiyata yüksek taksit, yüksek fiyata düşük taksit sayısı imkanı verilmiş. Bu imkan düşük fiyatlı araçların satışını arttıracaktır. Piyasa şartları oluşur ve satıcılar gerçekten rekabete gider ise, kısa ve orta vadede araçların satış fiyatları ucuzlayacaktır. Firma taksit sayısını arttırıp satılışını kolaylaştıracaksa bu cihete gitmek zorunda. Uzun vadede ise araç satan firmaların kendi finans kurumlarını açma imkanı verecektir. Örneğin, satıcı firma aracın peşin satışını düşük tutar ama vade farkını piyasa şartlarından yüksek tutarak karını arttırmağa çalışır. Yüksek bedelli aracın vade farkını piyasa şartlarından düşük tutarak yüksek bedelli araçların satışını kolaylaştırmak isteyebilir. Tabi bu ideal piyasa şartlarında olur. Cep telefonu satışlarında servis sağlayıcı firmaların uyguladığı adilik gün gibi ortada iken, devletin bu imkanını otomativ satış firmalarının nasıl istismar edeceği hayal gücü ile sınırlı. İşler ümit edildiği gibi giderse düşük bedelli araçlarda kısa vadede ikinci elde ucuzlama beklemek lazım. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 17-03-2021, Saat: 12:27 Satıcılar, kredi çekemeyenleri kefilsiz taksit yöntemi adı altında “sevgiyle kucaklayan” ev eşyacılarının yaptıklarını yapmazsa, güzel uygulama. Her satıcı şirket, kendi riskini almış ve düzenli gelire sahip olmuş olacak. Finans döngüsünü iyi kuran satıcılara büyük avantaj. Bankaların kârı az da olsa düşecek tabii... Kredi çekebilen vatandaş için ise, kime vade farkı ödediğinin pek bir anlamı yok bence. Sadece kredi çekme işlemlerinden kurtulmuş olunur gibi okudum ben. 17-03-2021, Saat: 12:28 Her türlü vatandaşa kazığın sivri ucu gelir. Çünkü bu devlette hiçbir şey vatandaş için değil, birileri kazansın diye yapıldığından atılan her adım vatandaşa olumsuz dönecektir. 17-03-2021, Saat: 12:36 Anladığım %50 ötv diliminde olan araçlara yönelik bir uygulama. Birey krediyi yine istediği yerden kullanabilir. İşe yarar mı nispeten evet. Kişi aldığı aracı 5 yıl satamayacağı için al sat'ın önüne de geçilmiş olur. Tabi şu dönemde 230 liralık bir araca 5 yıl vadeli kredi kullanınca en iyimseer 100 bin lira faiz ödeyeceksin. oldu araç 330. Karar milletin. 17-03-2021, Saat: 14:21 Mesut hocam, otomotiv milli bir mesele. Mesela VW, BMV veya Mercedes bizim için araç markası, Almanya için ihraç ürünü. Her ülkenin kendi ihracatçılarını desteklemek için EXIMBANK’ı var. Satılan araçların finansmanı sadece Türkiyeden olacak değil, ihracatçı ülkelerce de sağlanır. Bu sebeple finansman faiz oranları sadece Türkiye piyasası ile sınırlı değil. Japonya, Kore, Almanya, Fransa ihracat kredileri ile kendi üreticilerine destek çıkabilir. Bu yasa ile otomobil firmalarına bu imkan tanınmış. Yani taksidi banka değil satıcı firma sağlayacak. Akıllı olan firmalar yapacakları hamle ile hem kendi vatandaşlarının menfaatine hem Türk vatandaşlarının menfaatine çalışabilir. İş firmanın iyi niyetinde. Telefon firmaları gibi adilik edip halkı soymağa kalkarlarsa onların problemi. O zaman halk kredi ile peşin ödeyerek alır. Bizim için değişen düşük ücretli araçların daha ucuzlaması olur. Otomobil firmaları ise, köprüden önce son çıkış olan ellerindeki eski teknoloji araçları satmak fırsatını kaçırır. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 17-03-2021, Saat: 15:39 (17-03-2021, Saat: 14:21)Nuri_Kongur demiş ki: Mesut hocam, otomotiv milli bir mesele. Mesela VW, BMV veya Mercedes bizim için araç markası, Almanya için ihraç ürünü. Her ülkenin kendi ihracatçılarını desteklemek için EXIMBANK’ı var. Satılan araçların finansmanı sadece Türkiyeden olacak değil, ihracatçı ülkelerce de sağlanır. Bu sebeple finansman faiz oranları sadece Türkiye piyasası ile sınırlı değil. Japonya, Kore, Almanya, Fransa ihracat kredileri ile kendi üreticilerine destek çıkabilir. Bu yasa ile otomobil firmalarına bu imkan tanınmış. Yani taksidi banka değil satıcı firma sağlayacak. Akıllı olan firmalar yapacakları hamle ile hem kendi vatandaşlarının menfaatine hem Türk vatandaşlarının menfaatine çalışabilir. İş firmanın iyi niyetinde. Telefon firmaları gibi adilik edip halkı soymağa kalkarlarsa onların problemi. O zaman halk kredi ile peşin ödeyerek alır. Bizim için değişen düşük ücretli araçların daha ucuzlaması olur. Otomobil firmaları ise, köprüden önce son çıkış olan ellerindeki eski teknoloji araçları satmak fırsatını kaçırır. Aynı fikirdeyim 17-03-2021, Saat: 18:08 (17-03-2021, Saat: 12:28)Barış Çağlar demiş ki: Her türlü vatandaşa kazığın sivri ucu gelir. Çünkü bu devlette hiçbir şey vatandaş için değil, birileri kazansın diye yapıldığından atılan her adım vatandaşa olumsuz dönecektir. Biri bana borçlan borçlan diyorsa... Ama borç almak için benim bankamı kullanma, git başkasına borçlan diyorsa... Ben borçlanmam arkadaş.. Bu kadar. Yazacak çok şey var, şeytan detayda saklıdır ama benim yazacaklarım bu kadar. Konu takibe ve yorumlari okumaya devam 18-03-2021, Saat: 23:17 Dün çıkan bu kararın ne kadar gerekli olduğu, bugünkü +200 puan faiz artışıyla daha iyi anlaşıldı. |