(02-10-2019, Saat: 17:36)furtherquiterdeeper demiş ki: VW Grubu DSG şanzımanda ve serviste öpme konularında inat ettiği sürece uzak yakın işim olmaz.
Bu dedikleriniz Doğuş otonun yarattığı şeyler değil mi?
Sent from my iPhone using Tapatalk Ekonomiyle ilgili yatırım ortamının elverişliliği konusunda iyi bir adım oldu...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Serviste öpmeyi Doğuş Grubu yarattı ama DSG şanzımanı VW Grubu. Bu arada VW Grubu araçları Arap ülkelerinde hiç tutulmuyor. Adamlar bedava verseler alma diyorlar.
(02-10-2019, Saat: 17:36)furtherquiterdeeper demiş ki: VW Grubu DSG şanzımanda ve serviste öpme konularında inat ettiği sürece uzak yakın işim olmaz.
Bu yüzden yan sanayisi baya gelişti Bir arkadaşım valve body imalatı bile yaptı. Siz düşünün ne halde olduğunu. Çevremde sıfır alıpta sorun yaşayan üç kişi gördüm. İkisi passat birisi audi. Enver abi üretim kapasitesi olarak bakıldığında vw gurup bana göre fasoncudur. Az üretip öz üretelim yok subaru gibi. Bu gün burada ki oto sanayinin en az yarısı vw tamircisi.
Dsg konusunda haklısınız ama dsg problemleri acaba Almanya’da da aynı şekilde mi ele alınıyor ?
Daha önce yazmıştım ama arada kaynamış olabilir, yabancı yatırımcı gözünde bu hamle iyi oldu. Türkiye hala yatırım yapılabilir ülke olarak tekrar damgalanmış oldu. Otomobil işi daha çok robotlarlA yapılıyor artık. Ben zaten alınacak 1000 kişinin çok kalifiye olacağını sanmam ama yine de iyidir. Arkadaşların dediği gibi yansanayi tarafına daha da hareket gelir.
Teşviğe takılmayın bugün Arçelik/Vestel bile fabrika açacağı zaman teşvik alıyor.
dün bir yerde okudum. türkiyede üretim yapan markaların, yaptıkları yıllık üretim adedine belli bir oranda arabayı gümrüksüz ithal etme hakkı oluyormuş. sanırım %25'di. yani vw 100.000 araba ürettiği takdirde sonraki sene 25.000 arabayı istediği ülkeden gümrüksüz olarak ülkeye sokabilecek. bu durumda da amerikada satamadıkları dizel araçların hepsini türkiyeye getirecekleri öngörülmüş. normalde amerikada üretilen modellere %60 gümrük vergisi uygulanıyor.
ancak bu şu anda iddia olarak ortaya atılmış. mevcut kanunlar ve düzenlemeler incelendiğinde ortaya çıkan bir durum. ülkedeki diğer üreticiler de faydalanıyormuş zaten şu anda.
Arkadaşlar barış pınarı hareketiyle ilgili olarak yaptırımlar kapsamında yeni gelişmeler var:
Alman otomobil devi Volkswagen dün yaptığı üstü kapalı açıklama ile jeopolitik gelişmelerin etkisiyle Manisa'da kurmayı planladığı fabrika için yatırım kararını askıya aldığını açıklamıştı. BULGARİSTAN: DEVLET TEŞVİKİNİ ARTIRMAYA HAZIRIZ Bu gelişmenin üzerine bugün art arda haberler geldi. Yatırım için Türkiye ile çekişen Bulgaristan'ın eski Cumhurbaşkanı Rosen Plevneliyev Alman “Frankfurter Allgemeine Zeitung” gazetesine verdiği demeçte, yeni fabrika için teklif ettikleri devlet teşvikini iki kat artırmaya hazır olduklarını kaydetti. Başkent Sofya merkezli Bulgar otomotivciler birliğinin başkanı olan Plevneliyev gazeteye yaptığı açıklamada, “Volkswagen şirketine 135 milyon euro yerine 250-260 milyon euro teklif etmenin bir yolunu bulduk” diye konuştu. ROMANYA: VOLKSWAGEN İLE GÖRÜŞTÜK Reuters'ın Rumen basınından aktardığı habere göre ise Romanya Ticaret Bakanı Stefan Radu Opera, Volkswagen ile fabrika yatırımı için görüşme halinde olduklarını söyledi. Rumen Ziarul Financiar gazetesi'ne konuşan Opera, “Volkswagen ile yeni görüşmeleri başlattık. Romanya teknik açıdan iyi durumda ve iş gücü problemimiz yok” dedi.