Malumunuz Subarularımızın en önemli bakım parçası yağ filtresidir. Piyasada başka marka yağ filtreleri mevcut olsada Subaru'nun oem yağ filtreleri ile alakalı bilgi vermeye çalışayım.
Öncelikle Subaruların bugüne kadar kullanmış olduğu yağ filtre tiplerini sıralayım
Beyaz ilk nesil turbo 89-2001 için
siyah 2001-2011 için
mavi 2011-2015 modellerde kullanılmak üzere tasarlanmış.
Son olarak mavi ve biraz daha uzun tip olan bir filtre kullanıyor. DIT motorlar için
Güncel servis filtresi
Resimlerde görüleceği üzere ilk nesilde kullanılan beyaz filtre en sağlıklısı ve en büyüğü gibi duruyor. Ancak o yıllarda turbo araçların egzoz manifoldu yağ filtresine çok yakın geçtiği için aşırı derecede ısınma sorunlarına neden olduğunu tespit etmişler ve daha ufak filtrelere geçmişler. Bu filtrelerin doğal olarak yağ kapasiteleride farklı.
Şimdi benim merak ettiğim konu 1989-2001 yılları arasında üretilen turbo bir aracımız varsa mavi filtre kullanmak sakıncalı mı ? Sonuçta aracın fabrikadan çıkarken üstüne takılan filtreden daha ufak bir filtre kullanıyoruz. Bu da yağın temizlenme kapasitesini düşürür mü ? Bunun yerine DIT motorlarda kullanılan filtrelerden kullansak nasıl olur ? Beraber tartışalım
Bana kalırsa yeni tip kullanmak en güzeli
Bu arada 2011-2015 modellerinde kullanılan mavi yağ filtresi 2012 yılında sızdırma sebebi ile geri çağrılmış. Filtrenin üstünde A2290x ile başlayan bir kod varsa sizin filtrenizinde sızdırma ihtimali mevcut.
Öncelikle Subaruların bugüne kadar kullanmış olduğu yağ filtre tiplerini sıralayım
Beyaz ilk nesil turbo 89-2001 için
siyah 2001-2011 için
mavi 2011-2015 modellerde kullanılmak üzere tasarlanmış.
Son olarak mavi ve biraz daha uzun tip olan bir filtre kullanıyor. DIT motorlar için
Güncel servis filtresi
Resimlerde görüleceği üzere ilk nesilde kullanılan beyaz filtre en sağlıklısı ve en büyüğü gibi duruyor. Ancak o yıllarda turbo araçların egzoz manifoldu yağ filtresine çok yakın geçtiği için aşırı derecede ısınma sorunlarına neden olduğunu tespit etmişler ve daha ufak filtrelere geçmişler. Bu filtrelerin doğal olarak yağ kapasiteleride farklı.
Şimdi benim merak ettiğim konu 1989-2001 yılları arasında üretilen turbo bir aracımız varsa mavi filtre kullanmak sakıncalı mı ? Sonuçta aracın fabrikadan çıkarken üstüne takılan filtreden daha ufak bir filtre kullanıyoruz. Bu da yağın temizlenme kapasitesini düşürür mü ? Bunun yerine DIT motorlarda kullanılan filtrelerden kullansak nasıl olur ? Beraber tartışalım
Bana kalırsa yeni tip kullanmak en güzeli
Bu arada 2011-2015 modellerinde kullanılan mavi yağ filtresi 2012 yılında sızdırma sebebi ile geri çağrılmış. Filtrenin üstünde A2290x ile başlayan bir kod varsa sizin filtrenizinde sızdırma ihtimali mevcut.