Herkese merhaba;
Dün başıma gelen ve ucuz atlattığım bir konuya değinmek istiyorum. Akşam bir arkadaşımın yanına giderken trafik ışıklarında hafif bir benzin kokusu aldım. Kokunun önde ki aracın egzozundan çiğ yakıt nedeniyle geldiğini düşünmüştüm araç içi kalorifer açık olduğu için. Bir kaç dakika sonra vardığım yerde kontrol ettikten sonra benzin hortum kelepçesinin ilk valften sonra gevşemiş olduğunu gördüm. Biraz sızıntı yapıp alt tarafa doğru akmış. Devam etse traversten manifolda kadar giderdi belkide.. Valfin etrafında ki kelepçeleri sıktıktan sonra yoluma devam ettim ama eve geldikten sonra enjektörlere giden kelepçeleri de gözden geçirmek istedim. Asıl problem bundan sonra çıktı.
Benzin hattında kontrol ettiğim tüm kelepçeler gevşekmiş. Daha önce enjektör keçesi, oringi vs gibi işlemlerde kendim elden geçirmiştim bu hattı. Bu tür işlerde arka arkaya bağlantıları defalarca kontrol ederim güvenlik açısından fakat bunun dışında da zaman zaman tüm kelepçe vb bağlantı elemanlarını da kontrol ederim başka bir şeyi bile kontrol ederken. Ayrıca yakıt hattında daha önce dokunmadığıma emin olduğum aynı tip kelepçelerde var. Tüm bu kontroller esnasında lpg hortumlarının bildiğiniz sıradan kelepçelerini de kontrol ettim fakat onlarda bir problem yoktu.
Anladığım kadarıyla aşağıda fotoğrafını paylaştığım ve aracın orjinali olduğunu düşündüğüm tipte ki kelepçeler gevşemiş sadece. Normalde araç kapalı garajda durur ama bu olayın önce ki gecesinde akü ile ilgili yaşadığım problemden dolayı araç o gece dışarıda kalmıştı ve gerçekten dondurucu bir soğuk vardı. Tahminimce zamanla oluşan termal yorulma nedeniyle kelepçeler gevşeme değil, diş atarak boşa çıkmış. Sıkarken de herhangi bir diş kaçırma veya gevşeme olmadığından dolayı değiştirme ihtiyacı duymadım.
Bu nedenle sizlerde zaman zaman bu tür kontroller yaparsanız olası bir problem veya üzücü bir olayın önüne geçmiş olursunuz dostlar..
[attachment=3876]
Dün başıma gelen ve ucuz atlattığım bir konuya değinmek istiyorum. Akşam bir arkadaşımın yanına giderken trafik ışıklarında hafif bir benzin kokusu aldım. Kokunun önde ki aracın egzozundan çiğ yakıt nedeniyle geldiğini düşünmüştüm araç içi kalorifer açık olduğu için. Bir kaç dakika sonra vardığım yerde kontrol ettikten sonra benzin hortum kelepçesinin ilk valften sonra gevşemiş olduğunu gördüm. Biraz sızıntı yapıp alt tarafa doğru akmış. Devam etse traversten manifolda kadar giderdi belkide.. Valfin etrafında ki kelepçeleri sıktıktan sonra yoluma devam ettim ama eve geldikten sonra enjektörlere giden kelepçeleri de gözden geçirmek istedim. Asıl problem bundan sonra çıktı.
Benzin hattında kontrol ettiğim tüm kelepçeler gevşekmiş. Daha önce enjektör keçesi, oringi vs gibi işlemlerde kendim elden geçirmiştim bu hattı. Bu tür işlerde arka arkaya bağlantıları defalarca kontrol ederim güvenlik açısından fakat bunun dışında da zaman zaman tüm kelepçe vb bağlantı elemanlarını da kontrol ederim başka bir şeyi bile kontrol ederken. Ayrıca yakıt hattında daha önce dokunmadığıma emin olduğum aynı tip kelepçelerde var. Tüm bu kontroller esnasında lpg hortumlarının bildiğiniz sıradan kelepçelerini de kontrol ettim fakat onlarda bir problem yoktu.
Anladığım kadarıyla aşağıda fotoğrafını paylaştığım ve aracın orjinali olduğunu düşündüğüm tipte ki kelepçeler gevşemiş sadece. Normalde araç kapalı garajda durur ama bu olayın önce ki gecesinde akü ile ilgili yaşadığım problemden dolayı araç o gece dışarıda kalmıştı ve gerçekten dondurucu bir soğuk vardı. Tahminimce zamanla oluşan termal yorulma nedeniyle kelepçeler gevşeme değil, diş atarak boşa çıkmış. Sıkarken de herhangi bir diş kaçırma veya gevşeme olmadığından dolayı değiştirme ihtiyacı duymadım.
Bu nedenle sizlerde zaman zaman bu tür kontroller yaparsanız olası bir problem veya üzücü bir olayın önüne geçmiş olursunuz dostlar..
[attachment=3876]