Kadranda hararet simgesi kırmızı renk yanıp sönmediyse veya sürekli kırmızı yanık kalmadıysa sorun olmaz. 120 Celsius'a kadar yükselebilir. Malum şanzıman yağı, motor yağı, klima hepsi yük olusturuyor.
Sorun oluşturumaz yokuş yukarı sıcak havalarda özeliklede klima açıksa 112 114 derceleri görebilirsiniz. Kadranda ki hararet göstergesi kırmızı değilse bence sorun yok.
Bu bahsettiğiniz (>105) değerler soğutma suyu sıcaklığı mı yoksa şanzıman yağı sıcaklığı mı acaba? Diğer taraftan Levorg'a özgü değerler mi yoksa diğer Subarular için de geçerli mi?
Ben geçen yaz 05 FXT'de 104 derece soğutma suyu sıcaklığı gördüm güneydeki dağ yollarında. Yabancı forumlarda 105 derecenin üzerinin tehlikeli olduğunu okudum. O nedenle bu yaza girerken radyatörü 26 mm olanıyla değistirttim. Faydasını gördüm. Buna rağmen aynı yollarda (35-40 derece güneş altında) 100-101 derecelere rahatlıkla çıktı soğutma suyu sıcaklığı. Bir kere kısa süreliğine 103 dereceyi de gördüm Muğla Denizli arasındaki yolun dağ kesimini tırmanırken. Seneye yağ soğutucu da taktırıp bir kez daha bakacağım ayni koşullardaki sıcaklığa.
EJ20 motorlu Subarularda (özellikle atmosferik olanlarda) motor bloğunun tasarımı gereği kronik bir silindir kapak contası sorunu olduğu biliniyor. LPG'li araçların maruz kaldığı ekstra ısı bence bu sorunu pekiştiriyordur. Bu nedenle bu motora sahip tüm Subarulara ve özellikle LPG'li olanlara büyük radyatör (ve şu anki düşüncem) bağımsız yağ soğutucu takmakta fayda var. Ayrıca, Subaru söz konusu araçların radyatör suyuna Subaru Coolant Conditioner denen 5 dolarlık bir sıvının eklenmesini şart koşuyor. Daha önce de yazmıştım, bu sıvı silindir kapak contası sorununu engelliyor, öteliyor. Bunu ülkemizde bilen, uygulayan yok.