Xv için durum farklı mi bilemem ama 3310 metreye 2 gün arayla 2 defa çıktım. İlkinde hava güzeldi. İkincide sisten görüş 1-2 metreye düşüyordu. Hararet hiç o noktalara çıkmadı. Ama geçen hafta 300 metre rakıma çıkarken 104 dereceyi gördüğünde aracı durdurup soguttuktan sonra su eklemesi yaptım. Meğerse genleşme tankına giren borulardan birinin yuvası kırılmış oradan su kaçırıyormuş. Ama esas konu ben 105 dereceyi bile görmedim. Aracın soğutma suyuna baktınız mi? Eksilme var mi?
(20-07-2020, Saat: 21:07)berque demiş ki: Bakimda neler yaptiklarini da paylasirmisiniz, evrak/fatura/is emri olmasi lazim. Onun resmini vs direkt koymayin ama yazanlari yapilanlari kalem kalem siz burada yazin
Faturada yazanları madde madde yazıyorum.
Periyodik Bakım Buharlı iç temizlik Klima Temizliği Motor Yağı Motul 6 LT. Tapa Pulu Yağ Filtresi Hava Filtresi Filtre (Evaparator) Ampil Fren Balata Temizleyici
Başka bilgi yok. Devir yüksekliğinin motor yağı değişimi ile bir alakası var mıdır bilemiyorum. Çok saçma şeyler oluyor. Normalde alışverişe gidip dönüp aracı çalıştırdığımda 1000 devirde sessizce çalışıyordu. Şimdi 2000 devire çıkıp bir anda 1000 devire düşüyor.
Motor yağı 6 mı litre ALTI mı litre : Hepsini koymamışlardır inşallah, 4.7 lt'si yeterli
(20-07-2020, Saat: 21:15)au3591 demiş ki: Faturada yazanları madde madde yazıyorum.
Periyodik Bakım Buharlı iç temizlik Klima Temizliği Motor Yağı Motul 6 LT. Tapa Pulu Yağ Filtresi Hava Filtresi Filtre (Evaparator) Ampil Fren Balata Temizleyici
Başka bilgi yok. Devir yüksekliğinin motor yağı değişimi ile bir alakası var mıdır bilemiyorum. Çok saçma şeyler oluyor. Normalde alışverişe gidip dönüp aracı çalıştırdığımda 1000 devirde sessizce çalışıyordu. Şimdi 2000 devire çıkıp bir anda 1000 devire düşüyor.
Motor yağı 6 mı litre ALTI mı litre : Hepsini koymamışlardır inşallah, 4.7 lt'si yeterli
Faturada yazan 5+1 şeklinde yazılmış. +1 belki işçilik olabilir. Ben direkt 6 yazdım.
(23-07-2020, Saat: 08:36)serkankucuk demiş ki: Motor yağı 6 mı litre ALTI mı litre : Hepsini koymamışlardır inşallah, 4.7 lt'si yeterli
Faturada yazan 5+1 şeklinde yazılmış. +1 belki işçilik olabilir. Ben direkt 6 yazdım.
Yağ seviyesini bir kontrol edin siz yine de nolur nolmaz. "Bunlar zaten azaltıyor" düşüncesiyle 1.3 lt yağ fazladan koymuş olmalarına hiç şaşırmam açıkçası. Eğer yağ seviyesi yüksekse en acilinden yağınızı normal seviyeye gelene kadar boşalttırın.
Soğutma suyu sıcaklıgının fazla artışıyla ilgili araştırma yaptım. Diagramı ekliyorum. Motor soğutma suyu sıcaklıgı 120 Celcius üzerine cıkana kadar herhangi ışık yakmıyor. Aracı calsıtırdıgımızda mavi yanan hararet ışığı kırmızı yanıp sönmeye baslarsa aracı sağa cekip bir süre beklememiz; kırmızı ışık sürekli yanmaya baslarsa da derhal durulup, sıvı kacağı varsa/tahrik kayısı kopmussa motorun derhal durdurulması gerektiği, sıvı kacagı yoksa A/C kapatılıp kaloriferi HI'a getirip hararetin düşmesinin beklenmesi öneriliyor.
Araçlarımızda klima, motor ve otomatik şanzıman(CVT veya AT) yağının soğutulması yükü radyatöre binince sıcak havalarda bence çok da anormal değil 100Celcius üzerine çıkılması; ilave şanzıman yağ soğutucusu kullanıldıgı takdirde de ciddi şekilde radyatörün yükü azalacaktır.
Soğutma suyu sıcaklıgının fazla artışıyla ilgili araştırma yaptım. Diagramı ekliyorum. Motor soğutma suyu sıcaklıgı 120 Celcius üzerine cıkana kadar herhangi ışık yakmıyor. Aracı calsıtırdıgımızda mavi yanan hararet ışığı kırmızı yanıp sönmeye baslarsa aracı sağa cekip bir süre beklememiz; kırmızı ışık sürekli yanmaya baslarsa da derhal durulup, sıvı kacağı varsa/tahrik kayısı kopmussa motorun derhal durdurulması gerektiği, sıvı kacagı yoksa A/C kapatılıp kaloriferi HI'a getirip hararetin düşmesinin beklenmesi öneriliyor.
Araçlarımızda klima, motor ve otomatik şanzıman(CVT veya AT) yağının soğutulması yükü radyatöre binince sıcak havalarda bence çok da anormal değil 100Celcius üzerine çıkılması; ilave şanzıman yağ soğutucusu kullanıldıgı takdirde de ciddi şekilde radyatörün yükü azalacaktır.
Tekrar geçmiş olsun, keyifli forumlar.
O zaman sıkıntı yok sanırım. Hava ve yol şartları, sürüş durumu gibi etkenler sıcaklığı arttırabilir. 120 derece ye kadar problem olmayacaksa oralara kadar da çıkacağını sanmıyorum. Dikkat edeceğim ama. Teşekkürler.
(23-07-2020, Saat: 11:46)au3591 demiş ki: Faturada yazan 5+1 şeklinde yazılmış. +1 belki işçilik olabilir. Ben direkt 6 yazdım.
Yağ seviyesini bir kontrol edin siz yine de nolur nolmaz. "Bunlar zaten azaltıyor" düşüncesiyle 1.3 lt yağ fazladan koymuş olmalarına hiç şaşırmam açıkçası. Eğer yağ seviyesi yüksekse en acilinden yağınızı normal seviyeye gelene kadar boşalttırın.
Şimdi kontrol ettim. Evet, yağ seviyesi fazla. Yazmış olduğum iyi olan her yorumumu da geri alıyorum. Bu vatandaşlara araç bırakılmaz, anlaşıldı.
(23-07-2020, Saat: 13:58)serkankucuk demiş ki: Yağ seviyesini bir kontrol edin siz yine de nolur nolmaz. "Bunlar zaten azaltıyor" düşüncesiyle 1.3 lt yağ fazladan koymuş olmalarına hiç şaşırmam açıkçası. Eğer yağ seviyesi yüksekse en acilinden yağınızı normal seviyeye gelene kadar boşalttırın.
Şimdi kontrol ettim. Evet, yağ seviyesi fazla. Yazmış olduğum iyi olan her yorumumu da geri alıyorum. Bu vatandaşlara araç bırakılmaz, anlaşıldı.
Fark etmeniz çok iyi oldu çünkü bu kadar fazla yağ ile motorun başına neler geldi neler düşünmek istemiyorum. En acil iş olarak ve bana kalırsa en garanti çözüm olarak tüm yağı boşaltmak ve doğru kapasitede doldurmak gerekiyor.
Bunu yapan yetkili servisti sanırım, Subaru Türkiye'ye bunu bildirin mutlaka, zaten onlar memnuniyet anketi için arıyorlar bir süre sonra.