Soltera'nın kabinin altında 71.4 kWh lithium-ion bataryası olacakmış. Hem Andean çekişli hem de AWD olanı yapılacakmış. Önden çekişli olanı 150 kW (201 hp), hem ön hem arkadan çekişli olanı ise her biri of 80 kW (107 hp) olan iki motor kullanarak toplam 160 kW (214 hp) güç üretecekmiş.
Önden çekişli Solterra 329 mil (530 km), AWD olanı ise 285 mil (460 km) gidebilecekmiş.
Bu araç Toyota ile birlikte geliştirilmiş. Hemen hemen aynısı BZ4X adı altında Toyota markasıyla satılacakmış.
Benim merak ettiğim solterra gibi tamamen elektrikli bir subaru modelinin bakımlarını kim yapacak. Eğer şuan ki hali hazırda bulunan özel yetkili servisler yapacaksa işleri zor. Ama toyota ya devredeceklerse bakım olayını ki benim kanaatim o yönde o zaman iş yapabilir.
2026 Solterra ile ilgili yeni bilgileri paylaşıyorum. Fiyatı iyi olursa alınabilir gibi. Geçen hafta Subaru Türkiye'ye e-posta ile gelip gelmeyeceğini sordum ama henüz cevap alamadım. https://media.subaru.com/pressrelease/23...ts-updated
Eski kasa elektrikli araç olarak başarısız olduğu konusunda yorumlara maruz kalmıştı. https://www.youtube.com/watch?v=l2tzln6UD-Q . Ama amaç araziye girmekse sürekli 4x4 ve altı yüksek başka Ev yok. İnşallah yeni modelde eksiklikler giderilmiştir. Tabi Türkiye'ye özel yüzde 10 vergi dilimine girecek versiyon olmazsa, Tesla'nın yüzde 10 vergi ile satıldığı ülkemizde işi zor. Yüzde 10'a girerse de Subaru'nun hayal bile edemeyeceği satış rakamlarını yakalar.
Subaru 2026 yılında yenilenen Solterra'ya ilave olarak daha büyük Trailseeker (e-Outback) ve daha küçük Uncharted (Toyota C-HR platformu) elektrikli modellerini piyasaya sürecek. Önceki modelde eleştiri konusu olan menzil ve şarj hızı konularında biraz iyileşme sağlanmış ama bence yeterli değil. Sadece Uncharted modelinin önden çekişli versiyonunda uzun menzil seçeneği var. Subaru, anladığım kadarıyla menzilden çok güç artışına odaklanmış. Halbuki dağ bayır gezmek için özendirilen bir aracın daha uzun menzilli olması beklenir. En taze bilgi linkini aşağıda paylaşıyorum. https://www.drive-electric.co.uk/news/su...ctric-suv/
Türkiye'ye hangisini kaç paraya getirirler bilmiyorum. Sanırım Uncharted önden çekişli versiyonu %10'luk25'lik dilime girebilir. Diğerlerinden emin değilim.
Arkadaşlar ne yazık ki Subaru, bizim hükümetin koyduğu kriterleri karşılayamadıkları için, artık Türkiye'ye elektrikli araç getirmeyecekmiş. Bu durumda mevcut Solterra'lar da çöp olacak gibi. Yüksek vergiler nedeniyle diğer modelleri de alamadığımıza göre Subaru sevdamız burada bitecek gibi görünüyor.
Elektrikli araç projesi küreselcilerce tüm dünyada yapılmak istenen dijital sanayi devrimi adı altındaki distopyanın bir ürünüdür. Kişiler hakkında tam kontrol ve mahremiyetin ortadan kalkması için uğraşılmaktadır. Dikkat edin tüm elektrikli araçlar takip edilebiliyor, buna güvenlik gerekçe gösteriliyor ancak konu çok daha derin. Bize yeniymiş gibi görünüyor ama 1920 lere kadar zaten var olan elektrikli araçlar 1920 de verimsiz bulunarak ortadan kalktı aslında içten yanmalı motorlar da tüm dünyada petro-dolar devrini başlattı ve petrol üzerinden sömürülüyoruz. Vesselam konu o kadar uzun ki sonu gelmez bu işlerin. Bir zamanlar otomobillerin rağbet görmemesi i atlara bağlayıp ülkemizde at vebası diye bir hastalık uydurarak atları itlaf ettirdiler (bakın şimdi zenginlik belirtisi villa - ki village kelimesinden gelir köy evi demek at sahibi olmaktır) sonra herkes traktörü ve otomobilleri benimsedi sonra uzun uzun yollar yaptılar herkes araç sürebilecepi yolu bulunca araba aldı. Bir yandan ilerleme sayılır ama iyiye gidiş mi derseniz aksini düşünüyorum. Mesela golf arabaları golf sahası dışına çıkınca kendini kapatıyor basit elektronik bir işlemdir bu, sizin alacağınız elektrikli aracın kontağı sizde ama kumandası kimde bilmiyoruz. En basit şekilde örnek vermek istiyorum Elon Musk Çeçenistan cumhurbaşkanı Kadirova cybertruk hediye etmişti, Kadirov ise aracın üzerine makineli tüfek monte edip video yayınladı ve Elon Musk taaaa Amerika dan Çeçenistan daki aracın kontağını kapattı. Umarım projenin vehametini anlatabilmişimdir. Buna ek olarak Çinde uygulanan sosyal kredi sistemini de araştırmanızı öneririm. Mesela buraya yazdığınız Türkiye de araçların gelmemesi ile ilgili hayıflanmayı Çinde yaparsanız aylık vatandaşlık puanınız düşebilir buna istinaden aylık harcama limitiniz düşürülür misal 50 bin yerine 4500 liraya çekilir ayrıca aracınız la günlük en fazla 10 km yol yapmanıza izin verilir, aştığınız zaman aracınız sistem üzerinden durdurulurdu. Ayrıca hepsinin ötesinde menzil olarak da sevmiyorum. İlk başta sanki elektrikli araç alırsak bedavaya gezecekmişiz gibi lanse edildi şimdi yine güzel ülkemde Togg şarj etmek Tesla şarj etmekten pahalıya geliyor. Bir önemli nokta da bu araçların çevreci diye lanse ediliyor olması, aslında bataryaları üretilirken ortaya çıkardığı emisyon akaryakıttan çok çok daha fazla, ve biz ülke olarak enerji bağımlısıyız, ülkeye gelen Doğal gazın %30u ile elektrik üretiliyor ve biz Doğal gazın %98 ini ithal ediyoruz. Yani elektrikli aracın tükettiğim enerjinin de bir kısmını akaryakıttan üretiyoruz. Çevreci lik ve iklim değişikliği yalanı da bu işin bir parçası. Bana hybrid mantıklı elektrikli halen mantıksız anlayacağınız. Outback i dağ bayır gezemedikten sonra ne yapayım.
<p>2024 ekimden bu yana nerdeyse hergün tecrübe ettiğim araba.İşim dolayısıyla günlük toplam 100 km yol yapıyorum.Şarjı şirketimizde dolduruyorum.AC cihaz var ve çatılardada ges olduğu için bedava dolduruyorum.Bu yüzden ve sürekli sabit rotada kullandığım için gayet memnunum.Benim izlenimim olumlu olsumsuz yönleri şu şekil.sabit rota için aldım.Aracın konforu hissiyatı ve güvenliği çok ayrı hissettiriyor.Şarj etme imkanım ve fiyat konusunda avantajlı olduğum için benim için olumlu fakat dışarda şarj etsem fiyatlar bence pahalı ve o zamanda tüketim anlamında bir esprisi kalmıyor.Menzil konusu fabrika verilerini hiç görmedim sürekli il ilçe arası kullandığum için ortalama full şarjla menzil 250-300 km (araba paketi excellent en dolu paket).Menzil hava sıcaklığı,gideceğin yolun eğimine göre çok değişiyo.Elektrikli arabada bi kere gideceğin yolu bileceksin.Rampa mı çıkıcaksın rampa mı ineceksin bunlar çok çok önemli.Evin tek arabası olursa seni üzebilir.Yola çıkmadan planlama yolu bilmek çok önrmli.Ani acil bir yola çıkmada üzme ihtimali yüksek.Ama benim kullanım amacım hergün aynı rota aynı yol olduğu için hiçbir sıkıntıya düşmüyorum.Bir diğer nokta bakım maliyeti çok çok düşük yaklaşık 13 ayda 27 bin km yol yaptım arabayla.Bakıma götürdüm yetkili serviste 5 bin TL tuttu.Hararet derdin yok motor yağı derdin yok hava,yağ gibi diltre derdi yok.Hareketli mekanik parça az olduğu için arıza verme konusu bence az olur.Eklemek istediğim bir diğer konuda menzil benzinli arabanın tam aksine şehir içinde çok az şehir dışında daha fazla.Sonuca gelicek olursak tamamen kullanım amacına bağlı olarak elektrikli araba üzer ya da sevdirir.Şuan için ben çok mutluyum ama 10 sene sonra ne olur ne gider bataryalar nolur hizmet nasıl alıcam bilmiyorum.</p><p><br></p>