Haklısınız , seslendirme, çekimler, yazılar vs daha bir hedefe yönelik olmalıymış. Şu dönemde konuyu nasıl bu kadar ilgisiz bırakıyorlar anlamıyorum. Fiyat aralıkları nasıl olacak bilgi ya da tahmininiz var mı ?
(30-11-2021, Saat: 11:10)grikedi demiş ki: Haklısınız , seslendirme, çekimler, yazılar vs daha bir hedefe yönelik olmalıymış. Şu dönemde konuyu nasıl bu kadar ilgisiz bırakıyorlar anlamıyorum. Fiyat aralıkları nasıl olacak bilgi ya da tahmininiz var mı ?
< Çalışma bize ait Şöyle izah edeyim. Subaru firması bu videoyu Avrupa pazarı için çekmiş yayınlamış. Video da inglizce aracın özellikleri anlatılıyor ve video yaklaşık 5 dakika sürüyor. Ben videodan görüntüler kestim biçim kisalttim. Üzerine başka bir müzik koydum ve devamında da seslendirme yaptım yani bize ait bir video olmuş oldu. Amatör çalışmadan kastım bu idi.
Aklıma takılan bu elektrikli araçlarda ofroad yapmaya kalksak zorlamalardan ötürü şarj bitme durumu olur mu ? Ya da elektrikli bir aracın bu amaçla kullanılması uygun olur mu?
(30-11-2021, Saat: 15:38)Nurdoğan Kuzu demiş ki: Aklıma takılan bu elektrikli araçlarda ofroad yapmaya kalksak zorlamalardan ötürü şarj bitme durumu olur mu ? Ya da elektrikli bir aracın bu amaçla kullanılması uygun olur mu?
arabayı zorlayıp benzin bitme durumu ne kadar oluyor ise o kadar olur... sonuçta önünde depo şarj göstergesi var, düz yol kadar yakmaz ama genel tüketime bakıp ne kadar sonra şarj gerekeceğini anlamak hiç te zor değil...
Şu anda tek sıkıntı, bagaja iki bidon benzin atmak gibi hızlı dolduramamak, ama şarj ağı ülkemizde de hızlı gelişiyor, Solterra da da hızlı şarj seçeneği var, ilk jenerasyon EV ler gibi saatlerce beklemeden 40 dakikada tam şarj olup çıkabiliyorsunuz...
Yani boluda offroad yaparken, dönüşte highway avmye uğrayıp, iki çörek çay yaparken şarje edip eve dönmek gayet mümkün...
Bu şarj meselesi benim aklımı kurcalıyor. Henüz ikna olmuş değilim. Zamanınca Edison ile Tesla elektrik sistemi üzerinden çarpışırken konulardan biri Alternatif akım (AC) mı, yoksa Doğru akım (DC) mı kamuda kullanılacak idi. Edison DC tarafında, Tesla ise AC’yi savunmakta idi. Kazanan Tesla yani AC oldu. Sebep gizli değil. AC’nin taşıma maliyeti ve yönteminin DC’ye göre çok daha az olmasından. Her taraf AC sisteme göre kablolandı. Şimdi ise Akülerden bahsediyoruz yani DC sistemden. Tamam AC elektriği devasa trafolarla DC’ye döndürelim. Hala bu kadar araca gereken elektrik enerjisi var olan şebekeye ne kadar yük bindirecek , evet hayaller var ama gerçekleştirilebilir mi henüz görmüş değiliz. 40 dakikada dolsun eyvallah. Eskisi kadar beklenmesin eyvallah. Ama 4 şeritte giden yolun tek şeride indiğindeki trafik sıkışıklığı ne ise bu şarj istasyonlarındaki durum da böyle sıkışık olacak. Var olan akü sistemleri ile bana bu iş gerçekçi görünmüyor. Tamam görece 10 binde 1 araç için hayat güzel. Etraf yeşil, karbonmonoksit yok eyvallah. İş 10 binde 6 bin araç olunca ne olacak? Nerede ne kadar bekleyeceğiz? Bence bu sistemin kendisini kanıtlayacağı daha çok şey var. Yakıt hücreleri gibi bir şeye evrilmeden enerji üretimi, bana çiçek böcek edebiyatı gibi geliyor söylenenler. Bakalım görelim. [mention]Nurdoğan Kuzu [/mention] ‘nun sorusuna yanıt olarak, ben bu araçlarla henüz şehir merkezinden uzağa gitmeğe cesaret edemem.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Bu şarj meselesi benim aklımı kurcalıyor. Henüz ikna olmuş değilim. Zamanınca Edison ile Tesla elektrik sistemi üzerinden çarpışırken konulardan biri Alternatif akım (AC) mı, yoksa Doğru akım (DC) mı kamuda kullanılacak idi. Edison DC tarafında, Tesla ise AC’yi savunmakta idi. Kazanan Tesla yani AC oldu. Sebep gizli değil. AC’nin taşıma maliyeti ve yönteminin DC’ye göre çok daha az olmasından. Her taraf AC sisteme göre kablolandı. Şimdi ise Akülerden bahsediyoruz yani DC sistemden. Tamam AC elektriği devasa trafolarla DC’ye döndürelim. Hala bu kadar araca gereken elektrik enerjisi var olan şebekeye ne kadar yük bindirecek , evet hayaller var ama gerçekleştirilebilir mi henüz görmüş değiliz. 40 dakikada dolsun eyvallah. Eskisi kadar beklenmesin eyvallah. Ama 4 şeritte giden yolun tek şeride indiğindeki trafik sıkışıklığı ne ise bu şarj istasyonlarındaki durum da böyle sıkışık olacak. Var olan akü sistemleri ile bana bu iş gerçekçi görünmüyor. Tamam görece 10 binde 1 araç için hayat güzel. Etraf yeşil, karbonmonoksit yok eyvallah. İş 10 binde 6 bin araç olunca ne olacak? Nerede ne kadar bekleyeceğiz? Bence bu sistemin kendisini kanıtlayacağı daha çok şey var. Yakıt hücreleri gibi bir şeye evrilmeden enerji üretimi, bana çiçek böcek edebiyatı gibi geliyor söylenenler. Bakalım görelim. [mention]Nurdoğan Kuzu [/mention] ‘nun sorusuna yanıt olarak, ben bu araçlarla henüz şehir merkezinden uzağa gitmeğe cesaret edemem.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-11-2021, Saat: 15:38)Nurdoğan Kuzu demiş ki: Aklıma takılan bu elektrikli araçlarda ofroad yapmaya kalksak zorlamalardan ötürü şarj bitme durumu olur mu ? Ya da elektrikli bir aracın bu amaçla kullanılması uygun olur mu?
Yada gittik offroad a dağın başında akü bitti. İçten yanmalı euro2 norm dizel motorlu Massey Ferguson 135 traktör ile köye çekip 2 gün normal prizden şarj mı edeceğiz?
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi.