Merhaba Dostlar;
Aşağıda ki konuda D konumunda olan rölanti dalgalanma problemi nedeni ile en son şanzıman yağ soğutucu takmaya karar vermiştim.
http://subaruturkiyeforum.com/konu-rolan...lanma.html
Geçen hafta şanzıman yağ soğutucu montajını gerçekleştirdim. Bir radyatör tamircisinden bu konu hakkında fikir almıştım. Şanzıman yağı soğutmak için radyatör kanallarının, su radyatörlerindeki gibi düz değil türbülanslı olması gerektiğini söylemişti. Kendisinden uygun bir fiyata önerdiği çıkma bir radyatör aldım. Bağlantı rakor ve hortumlarını da hidrolik malzeme satan bir yerden temin edip montajı gerçekleştirdim.
Raci ustanın tavsiyesi ile motor üzerinde ki soğutucuyu saf dışı bırakarak direk yeni radyatöre hortum çekerek bağladım. Kullandığım hortum hidrolik makinelerde kullanılan ısıya ve basınca dayanıklı hortumlardan. Bükülme gibi durumlarda kırılma yapmadan akış devam ediyor.
Sonuca gelirsek D konumunda olan rolanti dalgalanması neredeyse yok oldu. Sadece nadiren, kısa süreli ve çok hafif dalgalanmalar oluyor artık. Bu problem ile ilgili bir süre deneyip emin olduktan sonra konu açacaktım fakat bu gün yaşadığım bir problem nedeniyle konuyu hemen açmak istedim.
Yaşadığım problemi anlatmadan önce araçta yakın zamanda yaptıklarımı aktarmak istiyorum. Yakın zamanda hararetin yükselmesi ile ilgili problem yaşamıştım. D konumu rolanti dalgalanması bu süreçte de vardı. Yaklaşık bir ay önce yeni kalın (26mm) su radyatörü ve yeni termostat taktım ve takmadan önce soğutma hattı temizliği yapmıştım. Ateşleme bobinlerini de radyatör değişimi esnasında yenilemiştim o aralar ateşleme hatası aldığım için. Geçen hafta ise şanzıman yağ soğutucu montajını yaptım ve aracı sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ettim.
Bu gün öğle vakitlerine doğru işe geldim. Aracı çalıştırmadan önce motor tamamen soğuktu. Ankara yoluna çıktığımda bir ara göstergelere baktım ve hararet sona vurmuş, atf sıcaklık uyarısı vermiş halde görünce başımdan aşağıya kaynar sular döküldü tabiri caizse Soğutma anlamında bu kadar şey yaptıktan sonra bir anlam veremedim. Aracı kullanırken de herhangi bir anormallik görmedim.. Hemen sağa çektim aracı ve hararet sonda olduğu için motoru stop etmedim. Kaputu açtım baktım fan çalışmıyor ama taşma kabında da herhangi bir kaynama veya taşma yok. Klimayı çalıştırdım fanlar çalışıyormu diye baktım çalışıyor. Klimayı kapattım ve motor suyu sıcaklığı o ara 91 derece idi.. Bekledim 96 da fan açıyormu diye. 96 oldu ve fanlar çalıştı onda da problem yok. Aslında herhangi bir aşırı ısınma belirtisi yok ne motor da ne şanzımanda... Hemen obd den kontrol edeyim dedim. Baktım ki motor suyu sıcaklığı 90 derece ama hararet ibresi yine sonda. O ara obd uygulaması iletişim hatası verdi bende obd adaptörünü çıkarıp aracı stop edip hemen tekrar çalıştırdım devirdaime devam etsin diye. Aracı çalıştırıp baktım hararet ibresi normal, atf sıcaklık uyarısı yok. Herşey normal.. Panjur önüne montaj ettiğim yağ soğutucu radyatörü, hortumlarını ve bağlantı noktalarını kontrol ettim hiç bir şey yok. Şanzıman yağ soğutucu hortumlarının bir yerde kırılıp yağ devirdaimi yapmadığını düşündüm fakat bir problem yoktu. Yoluma aynı şekilde devam ettim hararet 86-87 civarında yine bir problem yok.
Yabancı bir kaç sitede araştırdığımda şanzıman veya diğer yerlerde bir iletişim hatası olduğunda arıza ışığına ilave vdc, cruise control ve hararet uyarısının maksimumda olacağı, km sayacında ise "Er Hc" uyarısı verdiğini, kontak kapatılıncaya kadar uyarıların devam ettiğini okudum. Şanzıman yağ soğutucu montajı yaparken hortumları geçirebilmek için motor ana soketini söküp takmıştım bununla bir alakası olabilir diye düşünüyorum. Titreşime bağlı anlık bir temassızlık nedeniyle iletişimin aksaması gibi.. Problemden 5-10 dakika önce ise sert bir kasisten geçmiştim. Alakası var mı yok mu bilemiyorum..
Aşağıda ki arıza kodlarından bahsedeyim.
P0410 ve P2444 zaman zaman aldığım ve alışkın olduğum bir kod sekonder sistemi nedeniyle.
P0700 kodunun genel olduğu ve yardımcı bir kod ile birlikte bu kodun verileceğini yine nette bir kaç yerde okudum.
P1718 ve P0600 kodunun şanzıman veya diğer birimler ile ilgili iletişim hatası olduğunu okudum.
Neler olup bittiğini anlamış değilim.. Şimdi eve gideceğim ve aracı çalıştırmadan önce bir kontrol edip durumu tekrar takip edeceğim.
Aşağıda ki konuda D konumunda olan rölanti dalgalanma problemi nedeni ile en son şanzıman yağ soğutucu takmaya karar vermiştim.
http://subaruturkiyeforum.com/konu-rolan...lanma.html
Geçen hafta şanzıman yağ soğutucu montajını gerçekleştirdim. Bir radyatör tamircisinden bu konu hakkında fikir almıştım. Şanzıman yağı soğutmak için radyatör kanallarının, su radyatörlerindeki gibi düz değil türbülanslı olması gerektiğini söylemişti. Kendisinden uygun bir fiyata önerdiği çıkma bir radyatör aldım. Bağlantı rakor ve hortumlarını da hidrolik malzeme satan bir yerden temin edip montajı gerçekleştirdim.
Raci ustanın tavsiyesi ile motor üzerinde ki soğutucuyu saf dışı bırakarak direk yeni radyatöre hortum çekerek bağladım. Kullandığım hortum hidrolik makinelerde kullanılan ısıya ve basınca dayanıklı hortumlardan. Bükülme gibi durumlarda kırılma yapmadan akış devam ediyor.
Sonuca gelirsek D konumunda olan rolanti dalgalanması neredeyse yok oldu. Sadece nadiren, kısa süreli ve çok hafif dalgalanmalar oluyor artık. Bu problem ile ilgili bir süre deneyip emin olduktan sonra konu açacaktım fakat bu gün yaşadığım bir problem nedeniyle konuyu hemen açmak istedim.
Yaşadığım problemi anlatmadan önce araçta yakın zamanda yaptıklarımı aktarmak istiyorum. Yakın zamanda hararetin yükselmesi ile ilgili problem yaşamıştım. D konumu rolanti dalgalanması bu süreçte de vardı. Yaklaşık bir ay önce yeni kalın (26mm) su radyatörü ve yeni termostat taktım ve takmadan önce soğutma hattı temizliği yapmıştım. Ateşleme bobinlerini de radyatör değişimi esnasında yenilemiştim o aralar ateşleme hatası aldığım için. Geçen hafta ise şanzıman yağ soğutucu montajını yaptım ve aracı sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ettim.
Bu gün öğle vakitlerine doğru işe geldim. Aracı çalıştırmadan önce motor tamamen soğuktu. Ankara yoluna çıktığımda bir ara göstergelere baktım ve hararet sona vurmuş, atf sıcaklık uyarısı vermiş halde görünce başımdan aşağıya kaynar sular döküldü tabiri caizse Soğutma anlamında bu kadar şey yaptıktan sonra bir anlam veremedim. Aracı kullanırken de herhangi bir anormallik görmedim.. Hemen sağa çektim aracı ve hararet sonda olduğu için motoru stop etmedim. Kaputu açtım baktım fan çalışmıyor ama taşma kabında da herhangi bir kaynama veya taşma yok. Klimayı çalıştırdım fanlar çalışıyormu diye baktım çalışıyor. Klimayı kapattım ve motor suyu sıcaklığı o ara 91 derece idi.. Bekledim 96 da fan açıyormu diye. 96 oldu ve fanlar çalıştı onda da problem yok. Aslında herhangi bir aşırı ısınma belirtisi yok ne motor da ne şanzımanda... Hemen obd den kontrol edeyim dedim. Baktım ki motor suyu sıcaklığı 90 derece ama hararet ibresi yine sonda. O ara obd uygulaması iletişim hatası verdi bende obd adaptörünü çıkarıp aracı stop edip hemen tekrar çalıştırdım devirdaime devam etsin diye. Aracı çalıştırıp baktım hararet ibresi normal, atf sıcaklık uyarısı yok. Herşey normal.. Panjur önüne montaj ettiğim yağ soğutucu radyatörü, hortumlarını ve bağlantı noktalarını kontrol ettim hiç bir şey yok. Şanzıman yağ soğutucu hortumlarının bir yerde kırılıp yağ devirdaimi yapmadığını düşündüm fakat bir problem yoktu. Yoluma aynı şekilde devam ettim hararet 86-87 civarında yine bir problem yok.
Yabancı bir kaç sitede araştırdığımda şanzıman veya diğer yerlerde bir iletişim hatası olduğunda arıza ışığına ilave vdc, cruise control ve hararet uyarısının maksimumda olacağı, km sayacında ise "Er Hc" uyarısı verdiğini, kontak kapatılıncaya kadar uyarıların devam ettiğini okudum. Şanzıman yağ soğutucu montajı yaparken hortumları geçirebilmek için motor ana soketini söküp takmıştım bununla bir alakası olabilir diye düşünüyorum. Titreşime bağlı anlık bir temassızlık nedeniyle iletişimin aksaması gibi.. Problemden 5-10 dakika önce ise sert bir kasisten geçmiştim. Alakası var mı yok mu bilemiyorum..
Aşağıda ki arıza kodlarından bahsedeyim.
P0410 ve P2444 zaman zaman aldığım ve alışkın olduğum bir kod sekonder sistemi nedeniyle.
P0700 kodunun genel olduğu ve yardımcı bir kod ile birlikte bu kodun verileceğini yine nette bir kaç yerde okudum.
P1718 ve P0600 kodunun şanzıman veya diğer birimler ile ilgili iletişim hatası olduğunu okudum.
Neler olup bittiğini anlamış değilim.. Şimdi eve gideceğim ve aracı çalıştırmadan önce bir kontrol edip durumu tekrar takip edeceğim.