(14-08-2020, Saat: 22:34)fattav demiş ki: (14-08-2020, Saat: 18:30)Salih demiş ki: Merhaba Dostlar;
Aşağıda ki konuda D konumunda olan rölanti dalgalanma problemi nedeni ile en son şanzıman yağ soğutucu takmaya karar vermiştim.
http://subaruturkiyeforum.com/konu-rolan...lanma.html
Geçen hafta şanzıman yağ soğutucu montajını gerçekleştirdim. Bir radyatör tamircisinden bu konu hakkında fikir almıştım. Şanzıman yağı soğutmak için radyatör kanallarının, su radyatörlerindeki gibi düz değil türbülanslı olması gerektiğini söylemişti. Kendisinden uygun bir fiyata önerdiği çıkma bir radyatör aldım. Bağlantı rakor ve hortumlarını da hidrolik malzeme satan bir yerden temin edip montajı gerçekleştirdim.
Raci ustanın tavsiyesi ile motor üzerinde ki soğutucuyu saf dışı bırakarak direk yeni radyatöre hortum çekerek bağladım. Kullandığım hortum hidrolik makinelerde kullanılan ısıya ve basınca dayanıklı hortumlardan. Bükülme gibi durumlarda kırılma yapmadan akış devam ediyor.
Sonuca gelirsek D konumunda olan rolanti dalgalanması neredeyse yok oldu. Sadece nadiren, kısa süreli ve çok hafif dalgalanmalar oluyor artık. Bu problem ile ilgili bir süre deneyip emin olduktan sonra konu açacaktım fakat bu gün yaşadığım bir problem nedeniyle konuyu hemen açmak istedim.
Yaşadığım problemi anlatmadan önce araçta yakın zamanda yaptıklarımı aktarmak istiyorum. Yakın zamanda hararetin yükselmesi ile ilgili problem yaşamıştım. D konumu rolanti dalgalanması bu süreçte de vardı. Yaklaşık bir ay önce yeni kalın (26mm) su radyatörü ve yeni termostat taktım ve takmadan önce soğutma hattı temizliği yapmıştım. Ateşleme bobinlerini de radyatör değişimi esnasında yenilemiştim o aralar ateşleme hatası aldığım için. Geçen hafta ise şanzıman yağ soğutucu montajını yaptım ve aracı sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ettim.
Bu gün öğle vakitlerine doğru işe geldim. Aracı çalıştırmadan önce motor tamamen soğuktu. Ankara yoluna çıktığımda bir ara göstergelere baktım ve hararet sona vurmuş, atf sıcaklık uyarısı vermiş halde görünce başımdan aşağıya kaynar sular döküldü tabiri caizse Soğutma anlamında bu kadar şey yaptıktan sonra bir anlam veremedim. Aracı kullanırken de herhangi bir anormallik görmedim.. Hemen sağa çektim aracı ve hararet sonda olduğu için motoru stop etmedim. Kaputu açtım baktım fan çalışmıyor ama taşma kabında da herhangi bir kaynama veya taşma yok. Klimayı çalıştırdım fanlar çalışıyormu diye baktım çalışıyor. Klimayı kapattım ve motor suyu sıcaklığı o ara 91 derece idi.. Bekledim 96 da fan açıyormu diye. 96 oldu ve fanlar çalıştı onda da problem yok. Aslında herhangi bir aşırı ısınma belirtisi yok ne motor da ne şanzımanda... Hemen obd den kontrol edeyim dedim. Baktım ki motor suyu sıcaklığı 90 derece ama hararet ibresi yine sonda. O ara obd uygulaması iletişim hatası verdi bende obd adaptörünü çıkarıp aracı stop edip hemen tekrar çalıştırdım devirdaime devam etsin diye. Aracı çalıştırıp baktım hararet ibresi normal, atf sıcaklık uyarısı yok. Herşey normal.. Panjur önüne montaj ettiğim yağ soğutucu radyatörü, hortumlarını ve bağlantı noktalarını kontrol ettim hiç bir şey yok. Şanzıman yağ soğutucu hortumlarının bir yerde kırılıp yağ devirdaimi yapmadığını düşündüm fakat bir problem yoktu. Yoluma aynı şekilde devam ettim hararet 86-87 civarında yine bir problem yok.
Yabancı bir kaç sitede araştırdığımda şanzıman veya diğer yerlerde bir iletişim hatası olduğunda arıza ışığına ilave vdc, cruise control ve hararet uyarısının maksimumda olacağı, km sayacında ise "Er Hc" uyarısı verdiğini, kontak kapatılıncaya kadar uyarıların devam ettiğini okudum. Şanzıman yağ soğutucu montajı yaparken hortumları geçirebilmek için motor ana soketini söküp takmıştım bununla bir alakası olabilir diye düşünüyorum. Titreşime bağlı anlık bir temassızlık nedeniyle iletişimin aksaması gibi.. Problemden 5-10 dakika önce ise sert bir kasisten geçmiştim. Alakası var mı yok mu bilemiyorum..
Aşağıda ki arıza kodlarından bahsedeyim.
P0410 ve P2444 zaman zaman aldığım ve alışkın olduğum bir kod sekonder sistemi nedeniyle.
P0700 kodunun genel olduğu ve yardımcı bir kod ile birlikte bu kodun verileceğini yine nette bir kaç yerde okudum.
P1718 ve P0600 kodunun şanzıman veya diğer birimler ile ilgili iletişim hatası olduğunu okudum.
Neler olup bittiğini anlamış değilim.. Şimdi eve gideceğim ve aracı çalıştırmadan önce bir kontrol edip durumu tekrar takip edeceğim.
Konyamıza yeni bir servis açmak iştermisin Salih kardeşim maşAllah neler neler.. Bravo. Bi sıkıntı yoktur inşAllah
Yok be abi anca sök tak işte
(14-08-2020, Saat: 22:43)Samet demiş ki: Geçmiş olsun Salih, eline koluna sağlık maşallah iyi uğraşıyorsun sende.
Teşekkür ederim dostum. Rutin oldu artık uğraşmak. Problem olmasa bile eksik bir şeyler arıyorum artık
(14-08-2020, Saat: 23:08)madanadam demiş ki: (14-08-2020, Saat: 22:32)Salih demiş ki: Teşekkür ederim hocam. Evet dediğiniz kablo demeti kilit mekanizmalı olan. Şanzıman yağ soğutucu hortumlarını kolay takabilmek için sökmüştüm ben onu. Şimdi farkettim ki o soket bir sac parçaya alttan geçerek sabitleniyor. Ama alt tarafta ki sabitleyen plastik tırnak kırılmış. Sac parçanın üzerinde ileri geri boşta oynuyordu soket. Şimdi plastik cırt ile sabitledim oynamayacak şekilde. Kontak spreyle temizledim kontrol etmişken..
Sevindim bundan olmasına. @Salih Hocam o civarlarda iş yapınca ilk bu kablolara bakıyorum ben de. Tik oldu artık. Bütün sensörler bu demetten geçiyor.
Bu sokete dokunmamaya çalışırım her zaman hocam. O gün hortum takarken zarar vermeyeyim diye çıkarmıştım.
(15-08-2020, Saat: 00:28)serhat0187 demiş ki: Geçmiş olsun umarım tekrarlamaz. 10 yıl kadar önce kullandığım citroenim geldi aklıma nedense hararet göstergesi sürekli tavan yapıyordu durup bakıyordum normal 3-5 durduktan sonra yanarsa yan diyip 1000km yol gitmiştim meğer müşür bozulmuş.
Ben büyük bir korku yaşadım harareti sonda görünce. Kesin bir şey oldu farketmedim diye düşündüm. Obd den baktığımda hasretin normal olduğunu görünce bir nebze rahatladım orada. Daha sonra uyarı amaçlı olduğunu öğrenince sevindim.
(15-08-2020, Saat: 09:16)gonyalı4258 demiş ki: salih topram inşallh tekrarlamaz. Alakasız gelebilir lakin akü kutup başlarını tek tek çıkarıp ikibin su zımparasıyla oksidini ve varsa küfünü alıp hem akünün hem aküye takılan kısmın...
Sağolasın kardeşim. Ahlaksız değil olabilir tabii. Lakin aküyü geçenlerde söküp takarken temizlemiştim. Sonradan gevşeme yada oksit olduysa bilmiyorum. Yine kontrol ederim.