Evet arkadaşlar uzun süredir bir şeyler karalamıyorum. Biraz işlerden dolayı pasif kalıyorum ama biraz uzak görünmemin aslında en önemli sebebi Dizel Boxer kullanıcılarının az olması hem de bu sayı azlığından mütevellit sıkıntı da az oluyor. Dizel ve benzinli apayrı dünyalar hele ki bizim Subarularda. Dertleri de zevkleri de çok farklı.
24 Temmuz'da Trabzon'dan Ankara'ya yolculuğa başladım. Her zamanki gibi sorunsuz bir şekilde devam ediyordum ta ki Samsunu geçtikten yaklaşık 25-30 km sonra Çakallıyı 6. vites 130 km ile tırmanırken birden bir fıs sesi geldi ve araba tamamen güçten düştü. Daha önceden tecrübem olduğunda ve gelen sesten turbo intercooler hortumunu yine patlattığımı anladım. Anladım anlamasına da yanlış boruyu tahmin ettim. Genelde bizim dizellerin üstte intercoolerdan emme manifolduna giren kısımdaki takribi 15-20 cm.lik boru patlar ama bu sefer maalesef turbodan çıkıp intercoolera giren uzunca sert plastikten imal edilmiş turbo borusu tam da kelepçenin olduğu kısımdan kırıldı. Gerçekten Allahıma şükürler olsun ki bu arıza olabilecek en makul yerde başıma geldi. Bir iki görüşme yapıp Samsun'da ikame eden sevgili arkadaşımın da yönlendirmesiyle Samsuna geri dönebildim. Araç en ufak bir yokuşta bile 2. viteste hareket edemeyecek durumdaydı. İşte buyrun turbolu araçtan turbo basıncını aldığınızda başınıza gelecek durum. Samsunda parça olmadan bu parçayı idareten yapmanın mümkün olmadığı anlaşıldı ki bu teşhis daha sonra Arıcan Subaruda Raci usta tarafından da teyit edildi. Çok aksi bir yerden kırılmış meret.
Aklıma hemen Jaspa İbrahim abi geldi. @Cherkess hocam de her zaman der ya Jaspa Subarucuların Türkiyedeki sigortasıdır. Hakikaten öyle. Bunu yazarken diğer parça satan arkadaşlara da sonsuz saygım var ama o zor durumda telefonda ilk aramak istediğim İbrahim abi oldu. Sağolsun ilgilendi. Parçayı teyit ettik ve ben ona abi ertesi gün yola çıkmak istiyorum lütfen buna göre bir hareket planı çizelim dedi. O da sağolsun kırmadı çüzi bir ücret karşılığında parçayı moto kurye ile otogara gönderdi. Ertesi gün sabah parçayı taktık ve ben yola revan oldum. Bu araya bir yetkili servis acizliği kısası da girmek istiyorum çünkü tam da aynı konu. Ben başıma gelenleri facebook grubuna da yazdım. Takip edenler görmüştür orada bir arkadaş Dizel Forester aracıyla aynı problemi Marmaristen Muğlaya doğru çıkan Sakar rampalarında yaşamış. O benim kadar şanslı değildi maalesef çünkü o kadar rampa 1.viteste çıkılmaz. Haklı olarak çekici çağırarak aracı İzmir Bayraktara çektirmiş. 7 Temmuzdan 27 Temmuza kadar bu boruyu beklemiş arkadaş maalesef ki ben İbrahim abı dışında Cadde Motor Hüseyin Beyi de aradım parça elinde mevcuttu. İzmir Bayraktar yine bir yetkili servis olan Cadde Motordan parçayı tedarik edemeyecek kadar aciz mi yoksa farklı bir prosedür mü var aralarında bilemiyorum. Ancak ben o arkadaşımın durumuna üzüldüm çünkü bu parça İbrahim abi dahil diğer yedek parça satan arkadaşlardan da temin edilebilirdi. Arkadaşla sonradan yazıştık o da sağ salim aracını teslim aldı gecikmeli de olsa.
Ankara'ya sağ salim gelince bir başka sorun için @nitro37 Mehmet kardeşimin tavsiyesiyle Arıcan Subaru'ya Raci Ustamızı yanına uğradık. Alt takımlara aracı aldığımdan beri baktırmamıştım. Nitekim sadece arka viraj demir lastiklerimiz aşınmıştı onları orjinal olarak değiştirdik orada. Ayrıca bu yaz yaylalarda çok fazla vakit geçirdiğimden hava filtremizi de kontrol edelim dedik ve filtrenin de normalden daha kirli olduğunu görünce zamanından önce değiştirdik. Viraj demir lastiklerinden sonra rahatsız olduğum seslerin %80'i kesildi bunu rahatlıkla diyebilirim. Diğer %20 zaten direksiyon kutusunun tıkırtı burcu buna eminim. Taş parke, lakeli yol dışında rahatsız etmiyor o kadar nazını da çekeriz yani.
Bir iki ufak ancak benim gözümde çok büyüttüğüm mesele de oldu Mehmet kardeşim bilir onları burada telaffuz etmeyeceğim. Yalnız çok önemli bir bilgiyi bu vesileyle öğrenmiş oldum. yani cehaletimi hoş görün ama ben devirdaim (su pompasının) v kayışından tahrik aldığını 15 yıldır kullandığım 10'a yakın araç arasında sadece bunda gördüm ve bu bana büyük tecrübe oldu. Sıkıntının baş rol oyuncusu şarz dinamosunun debriyajlı kasnağı. Kilitlemiş. Bu kilitleyince gergi kasnağı da zorlanıyor. O zorlanınca klima kompresörünün kasnağı da anormal sesler çıkarmaya başlıyor. Tabi bu çıkan sesler zincir paletlerinin vurma seslerine de o kadar benziyor ki benim aklım başımdan gitti resmen. Neyse ki imdadımıza yine @nitro37 kardeşim ve Raci usta yetişti.
Özetle Subarunuz varsa başucunuzda her zaman destek alabileceğiniz ve güvenebileceğiniz arkadaşlara ve ustalara ihtiyaç duyarsınız. Şükürler olsun ki bu forum sayesinde hem bilgili ve tecrübeli arkadaşlara hem de gerçekten sanatkar ustalara ulaşabiliyoruz. Bu vesileyle Mehmet kardeşime ve Raci Ustama tekrar teşekkürü borç bilirim. Sadece Raci ustamla sınırlı değil tabi. ARICAN SUBARU Ömer abi ve yeğeni Ali Arıcana da zor durumda verdikleri destekten dolayı teşekkürü borç bilirim.
Uzun oldu yordum sizleri. Ankarada olduğum süre içine baldızın nişan, nikah hazırlıkları derken Ankara grubuyla Mehmet dışında görüşemedik. Eylül ayında inşallah düğüne geleceğim Allah nasip ederse o zaman telafi ederiz. Trabzona dönüşü de bugün gerçekleştirdim. Malum mesleğimiz muhasebe. Rakamları seviyoruz. Sabah 7'de hareketle ve 120-130 km hızlarla 5.6 lt tüketimle 7,5 saattlik sürüş zamanı ile Trabzona sorunsuz bir şekilde vardım. Her şey yolunda şükür.
24 Temmuz'da Trabzon'dan Ankara'ya yolculuğa başladım. Her zamanki gibi sorunsuz bir şekilde devam ediyordum ta ki Samsunu geçtikten yaklaşık 25-30 km sonra Çakallıyı 6. vites 130 km ile tırmanırken birden bir fıs sesi geldi ve araba tamamen güçten düştü. Daha önceden tecrübem olduğunda ve gelen sesten turbo intercooler hortumunu yine patlattığımı anladım. Anladım anlamasına da yanlış boruyu tahmin ettim. Genelde bizim dizellerin üstte intercoolerdan emme manifolduna giren kısımdaki takribi 15-20 cm.lik boru patlar ama bu sefer maalesef turbodan çıkıp intercoolera giren uzunca sert plastikten imal edilmiş turbo borusu tam da kelepçenin olduğu kısımdan kırıldı. Gerçekten Allahıma şükürler olsun ki bu arıza olabilecek en makul yerde başıma geldi. Bir iki görüşme yapıp Samsun'da ikame eden sevgili arkadaşımın da yönlendirmesiyle Samsuna geri dönebildim. Araç en ufak bir yokuşta bile 2. viteste hareket edemeyecek durumdaydı. İşte buyrun turbolu araçtan turbo basıncını aldığınızda başınıza gelecek durum. Samsunda parça olmadan bu parçayı idareten yapmanın mümkün olmadığı anlaşıldı ki bu teşhis daha sonra Arıcan Subaruda Raci usta tarafından da teyit edildi. Çok aksi bir yerden kırılmış meret.
Aklıma hemen Jaspa İbrahim abi geldi. @Cherkess hocam de her zaman der ya Jaspa Subarucuların Türkiyedeki sigortasıdır. Hakikaten öyle. Bunu yazarken diğer parça satan arkadaşlara da sonsuz saygım var ama o zor durumda telefonda ilk aramak istediğim İbrahim abi oldu. Sağolsun ilgilendi. Parçayı teyit ettik ve ben ona abi ertesi gün yola çıkmak istiyorum lütfen buna göre bir hareket planı çizelim dedi. O da sağolsun kırmadı çüzi bir ücret karşılığında parçayı moto kurye ile otogara gönderdi. Ertesi gün sabah parçayı taktık ve ben yola revan oldum. Bu araya bir yetkili servis acizliği kısası da girmek istiyorum çünkü tam da aynı konu. Ben başıma gelenleri facebook grubuna da yazdım. Takip edenler görmüştür orada bir arkadaş Dizel Forester aracıyla aynı problemi Marmaristen Muğlaya doğru çıkan Sakar rampalarında yaşamış. O benim kadar şanslı değildi maalesef çünkü o kadar rampa 1.viteste çıkılmaz. Haklı olarak çekici çağırarak aracı İzmir Bayraktara çektirmiş. 7 Temmuzdan 27 Temmuza kadar bu boruyu beklemiş arkadaş maalesef ki ben İbrahim abı dışında Cadde Motor Hüseyin Beyi de aradım parça elinde mevcuttu. İzmir Bayraktar yine bir yetkili servis olan Cadde Motordan parçayı tedarik edemeyecek kadar aciz mi yoksa farklı bir prosedür mü var aralarında bilemiyorum. Ancak ben o arkadaşımın durumuna üzüldüm çünkü bu parça İbrahim abi dahil diğer yedek parça satan arkadaşlardan da temin edilebilirdi. Arkadaşla sonradan yazıştık o da sağ salim aracını teslim aldı gecikmeli de olsa.
Ankara'ya sağ salim gelince bir başka sorun için @nitro37 Mehmet kardeşimin tavsiyesiyle Arıcan Subaru'ya Raci Ustamızı yanına uğradık. Alt takımlara aracı aldığımdan beri baktırmamıştım. Nitekim sadece arka viraj demir lastiklerimiz aşınmıştı onları orjinal olarak değiştirdik orada. Ayrıca bu yaz yaylalarda çok fazla vakit geçirdiğimden hava filtremizi de kontrol edelim dedik ve filtrenin de normalden daha kirli olduğunu görünce zamanından önce değiştirdik. Viraj demir lastiklerinden sonra rahatsız olduğum seslerin %80'i kesildi bunu rahatlıkla diyebilirim. Diğer %20 zaten direksiyon kutusunun tıkırtı burcu buna eminim. Taş parke, lakeli yol dışında rahatsız etmiyor o kadar nazını da çekeriz yani.
Bir iki ufak ancak benim gözümde çok büyüttüğüm mesele de oldu Mehmet kardeşim bilir onları burada telaffuz etmeyeceğim. Yalnız çok önemli bir bilgiyi bu vesileyle öğrenmiş oldum. yani cehaletimi hoş görün ama ben devirdaim (su pompasının) v kayışından tahrik aldığını 15 yıldır kullandığım 10'a yakın araç arasında sadece bunda gördüm ve bu bana büyük tecrübe oldu. Sıkıntının baş rol oyuncusu şarz dinamosunun debriyajlı kasnağı. Kilitlemiş. Bu kilitleyince gergi kasnağı da zorlanıyor. O zorlanınca klima kompresörünün kasnağı da anormal sesler çıkarmaya başlıyor. Tabi bu çıkan sesler zincir paletlerinin vurma seslerine de o kadar benziyor ki benim aklım başımdan gitti resmen. Neyse ki imdadımıza yine @nitro37 kardeşim ve Raci usta yetişti.
Özetle Subarunuz varsa başucunuzda her zaman destek alabileceğiniz ve güvenebileceğiniz arkadaşlara ve ustalara ihtiyaç duyarsınız. Şükürler olsun ki bu forum sayesinde hem bilgili ve tecrübeli arkadaşlara hem de gerçekten sanatkar ustalara ulaşabiliyoruz. Bu vesileyle Mehmet kardeşime ve Raci Ustama tekrar teşekkürü borç bilirim. Sadece Raci ustamla sınırlı değil tabi. ARICAN SUBARU Ömer abi ve yeğeni Ali Arıcana da zor durumda verdikleri destekten dolayı teşekkürü borç bilirim.
Uzun oldu yordum sizleri. Ankarada olduğum süre içine baldızın nişan, nikah hazırlıkları derken Ankara grubuyla Mehmet dışında görüşemedik. Eylül ayında inşallah düğüne geleceğim Allah nasip ederse o zaman telafi ederiz. Trabzona dönüşü de bugün gerçekleştirdim. Malum mesleğimiz muhasebe. Rakamları seviyoruz. Sabah 7'de hareketle ve 120-130 km hızlarla 5.6 lt tüketimle 7,5 saattlik sürüş zamanı ile Trabzona sorunsuz bir şekilde vardım. Her şey yolunda şükür.