Merhaba cümleten. Bugün 170 bin bakımına girdim. Normal yağ filtre bakımı dışında şanzıman yağı ve filtresini de değiştirtdim. Vites geçişleri kısmen yumuşadı. Yazılım güncellemesi yapıldı.
![[Resim: kO2nMy.jpg]](https://i.hizliresim.com/kO2nMy.jpg)
![[Resim: kO2nMy.jpg]](https://i.hizliresim.com/kO2nMy.jpg)
jQuery(function() { jQuery("a").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("title").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("img").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("i").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("span").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("div").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("label").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("input").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); });
.ust{position: fixed;top: 0;left: 0;z-index: 1;width: 100%;} .yukle {height: 2px;margin-bottom: -2px;background: #8BC34A;width: 0%;} .main .content {margin: 0 auto;width: 500px;text-align:justify;font-size: 20px}| STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
| Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
|

| Merhaba cümleten. Bugün 170 bin bakımına girdim. Normal yağ filtre bakımı dışında şanzıman yağı ve filtresini de değiştirtdim. Vites geçişleri kısmen yumuşadı. Yazılım güncellemesi yapıldı. ![]() 15-05-2018, Saat: 19:08 @Salih hocam hayirli olsun yazilim guncellemesi ile neler degisti acaba 15-05-2018, Saat: 19:08 Elinize saglik hocam, sanziman yagini komplemi degistirdiniz.. 15-05-2018, Saat: 19:21 @legacyserdar yazılım güncellemesi klima devreye girdiği zaman motor devri ayarlaması ile ilgili diye bahsetti servis. Ben şu an herhangi bir farklılık hissetmedim. Yağ bakımlarından olacak galiba ki biraz daha rahatladı gibi geldi kalkışta. Veya psikolojik bilmiyorum ![]() @Salim şanzıman yağı komple değişmedi. Normal şekilde boşaltıp filtre değiştirilip yağ ilave edildi. 6-7 litre kadar. Komple değişmesi için tork konvertörü ve şanzıman valf gövdesinin sökülmesi gerekiyormuş. O şekilde 12 litre civarında oluyormuş değişen yağ. 15-05-2018, Saat: 20:33 Anladim banada servis her bakimda parca parca icerdeki yagin komple yenilenecegini soylemisti, oda oyle yapmis demekki 15-05-2018, Saat: 21:18 sanziman yagini bende 2 partide 8 litre olarak degistirdim komple degistirmenin sakincalarindan bahsedilince degistirmeye bile korkuyor insan 15-05-2018, Saat: 21:33 daha once bu konu hakkinda yazi yazmistim. http://subaruturkiyeforum.com/konu-otoma...isimi.html 15-05-2018, Saat: 22:16 Hayırlı olsun. Güzel bakım olmuş. 15-05-2018, Saat: 22:34 @nitro37 Mehmet abi teşekkür ederim. @sarpworks servis 40 bin km de şanzıman yağının değişmesi gerektiğini söyledi. Vites geçişlerinde ise özellikle 3. vitese geçerken vuruntu oluyor. Bazen sert bazen yumuşak. Bende servisin önerisine uydum açıkçası. İyimi yaptım kötümü bilmiyorum. Şansıman valf göndesinde ki selenoidler değişince problem tamamen çözülmezmi vuruntu konusunda. Bağlantı kulakları ve ateşelemede problem yoksa tabi. 15-05-2018, Saat: 23:26 (15-05-2018, Saat: 22:34)Salih demiş ki: @nitro37 Mehmet abi teşekkür ederim. @sarpworks servis 40 bin km de şanzıman yağının değişmesi gerektiğini söyledi. Vites geçişlerinde ise özellikle 3. vitese geçerken vuruntu oluyor. Bazen sert bazen yumuşak. Bende servisin önerisine uydum açıkçası. İyimi yaptım kötümü bilmiyorum. Şansıman valf göndesinde ki selenoidler değişince problem tamamen çözülmezmi vuruntu konusunda. Bağlantı kulakları ve ateşelemede problem yoksa tabi. yetkili servise yaptirdiysan en azindan bir problem oldugunda kayitlarda yag degisiminin serviste yapildigi belli olur. baska bir forumda da defalarca soyledim burda da soyleyeyim. her sanzuman vuruntusunun sebebi sanzuman arizasi demek degildir. Bobinlerden birisi arizali veya digerlerine nazaran dusuk performansla calisir sorun kaynagi olur, bujiler sorun kaynagi olabilir. yeri gelir MAF sensoru arizaya sebebiyet verebilir. Hepsini gectik hiz sensoru arizali olur o da problem kaynagi olabilir (P0500) olmasi lazim. Ilginc olan su ki, bu arizalar esik degerine ulasmadigi surece ariza isigi yakmaz ve ariza kodu olusmaz. haliyle hemen sanzumana odaklanir. Baska bir ilginc nokta, P0500 arizasi benim aracimda mevcut ve ariza isigi yakmiyor. bilgisayara taktigimda okuyor sildigimde bir sure sonra tekrar geri geliyor. Ben artik alistim arabanin problemine ve cok umursamiyorum. yuksek devirlerde vites degistirirken vuruntu yaptigi oluyor. kirmizi isikta kalkiyorum dusuk devirdeyken hizlanirken vitesi 2 vites arttiriyor sonra hemen dusurme yapiyor. Hangi sensorun ariza verdigini de acikcasi kontrol etmedim tek tek. tekerlekteki hiz sensoru mu, yoksa sanzuman uzerindeki 2 sensorden birisi mi. tekerlekteki olsa kadranda hizi gosterirken sapitmasi lazim.... eger elinde detayli okuma yapan bir cihaz olan tanidigin varsa sanzumani tek tek kontrol edebilirsin. Sanzuman menusunde solenoid testi vs. olan cihazlar mevcut. |