Arkadaşlar bu konuyu açma sebebim aracımı ilk aldığımda aldığım arkadaş araçta yeni ortaya çıktığını ve ya daha önce fark edemediğini söylediği bir titreme mevcuttu. Fren yapınca yapıyor ama her zaman olmuyor dedi. Bende ilk ihtimal olarak aküdendir diyerek aldım aracı. Bir müddet hiç olmadı zaman zaman gün içinde bir kaç kere belki titreme yapıyordu. Freni bırakıp tekrar bastığımda kesiyordu titremeyi. Oto elektrikçi aküden kaynaklı olmadığını söyledi. Daha sonra voltajın düştüğünü farkettim ama fren yapınca devir düştüğü için voltaj düşmelerinin de normal olduğunu öğrendim. Alternatör kaynaklıdır dedim alternatörden de çıkmadı. Titremeyle yaşamaya tam alışmıştım ki LPG taktırdım. Lpg takılınca titreme kesildi benzinde yapıyor lpg de yapmıyordu. Ancak bir tıslama sesi duydum bir gün. LPG kaçırıyor diye gittiğimde LPG sisteminde hiçbir kaçağın olmadığını gördük sonra Hocam manifold contası hava alıyor dedi usta. Manifoldu sökünce gördük ki conta kurumuş ve parçalanmaya ramak kalmıştı. Silikon sürdük motor toplarken kullanılan cinsinden titreme bitti ama kaçak yine var sesi duyabiliyorum. Parçayı sipariş ettim yarın elime geçecek. Daha önce neden farkedilememiş derseniz LPG takarken enjektör kablosundan elektrik almak için manifoltu gevşetmişler çünkü enjektörlerin üzerinde metal koruma mevcut o engel olmuş. İyi ki de öyle olmuş yoksa asıl problem fren yapıldığı zaman araç boğaz kelebeğini kapatınca contadaki çatlaktan pistonların vakumuyla içeri hava girişi oluyormuş bu da ateşlemeyi bir müddet daha zayıf şekilde devam ettirerek titremeye sebep oluyormuş. Mesela aracımın manifoldu yeni modellerde olduğu gibi plastik ve bu boğaz kelebeği de hava filtresi kutusundan gelen borulara bağlı. Araçla yokuş çıkarken fren yapınca titreme yapmıyordu çünkü motor öne yığılmıyordu ama yokuş inerken motor da öne yığılarak manifoltu esnetebiliyordu ve titreme kaçınılmazdı. Titreme sanki tork konventörü yalpalıyormuş gibi bir his de uyandırmıyor değildi tabi. Zaten araçta servis kayıtlarından bakılınca tahminim bu titreme yüzünden bobinler bujiler tork konventörü değişmişti. Hatta bujiler iki kere değişmiş Tork konventörü bir kere revizyona gitmiş sonra komple değişmişti. Araç zaman zaman arıza lambasını da yakıyordu çıkan kodlarda ateşleme hatası veriyordu. En son Lambda Sensörü arızası da vermişti. Lambda sensörü kesin bozuk olmakla birlikte Alternatörü de değiştirdim ancak onun sağlam olduğuna eminim. Onun harici pek bir işlem de yapmadım. Bu da Sinsi Arızalar arasında yerini alsın diyerek paylaşıyorum. Araç manuel olsa belki titreme yapmayacaktı o da ayrı bir konu tabi. Neyse çok şükür bu problemi de böylece halletmiş bulunuyorum inşallah bir daha da başka bir problem yaşamam.
Aşağıda resimde gördüğünüz ahtapot kolu gibi olan motorun üzerindeki düzenek Emme Manifoldudur arkadaşlar. Tüm Subarularda Standarttır. Bir de döküm olanı var o da daha alttaki fotoda görünüyor.
![[Resim: Subaru-Engine.jpg]](https://mountainautorepair.net/wp-content/uploads/2017/09/Subaru-Engine.jpg)
Emme manifoldu nedir. Görevi nedir. Arızası nasıl anlaşılır?
Motorlu taşıtlar motor bilgisi bölümünde bu yazımızı emme manifolduna ayırdık. Emme manifoldu nedir. Manifold arızası nasıl anlaşılır. emme manifoldu hava alırsa ne olur. Emme manifoldunun görevi.Emme manifoldunda kaçak kontrolü ve emme manifoldu sızıntısı gibi konuları işleyeceğiz.
![[Resim: 620201601499428791.jpg]](https://www.megaparts.eu/uploads/productgalleryfile/images/960x635/620201601499428791.jpg)
Subaru Emme Manifoldu
İçten yanmalı motorlu otomobillerde (ve pazara girmeye başlamış olan elektrikli otomobillere rağmen, çoğu otomobilde (melezler de dahil olmak üzere) hala içten yanmalı motorlara sahiptir), hareketi mümkün kılan şey, yanma odalarında meydana gelen bir dizi küçük patlamadır . Bu patlamaların yakıtı genelde benzindir. Ancak oksijen olmadan patlamalar mümkün olmaz ve yanma gerçekleşmez. Motorun çalışması için, aracınızın silindirlerinde uygun hava ve yakıt karışımı olmalıdır.
Çoğu içten yanmalı motor dört zamanlı bir proseste çalışır ve ilk vuruş sırasında (emme girişi adı verilir) emme manifoldundaki hava, bir vana veya valf vasıtasıyla her bir silindire emilir. Bu emme valfleri daha sonra diğer üç vuruş (sıkıştırma, yanma ve egzoz) için kapanır ve döngü baştan başlayınca yeniden açılır. Her emme stroku için valf açıldığında yeterli havanın mevcut olduğundan ve her silindire diğerlerininki kadar hava geldiğinden emin olmaktan sorumlu olan emme manifoldudur.
![[Resim: emme-manifoldu-arizasi.jpg]](https://www.makinaegitimi.com/wp-content/uploads/2017/04/emme-manifoldu-arizasi.jpg)
Emme manifoldunda kaçak-sızıntı kontrolü
Bazı uzmanlar, motor rölantide çalışırken emme manifoldunun contalarına az miktarda marş sıvısı püskürtmeyi önerir. Buna motor, herhangi bir şekilde tepki verirse – örneğin çabuk hızlanarak – sızıntılardan sıvı akması. Tüm bu işaretler, bir oto tamircisine kesin bir kaçak kontrolü için bir ziyarette bulunmanız gerektiğini gösteren bir uyarıdır.
Alıntı: https://www.makinaegitimi.com/motor-bilg...foldu.html
Aşağıda resimde gördüğünüz ahtapot kolu gibi olan motorun üzerindeki düzenek Emme Manifoldudur arkadaşlar. Tüm Subarularda Standarttır. Bir de döküm olanı var o da daha alttaki fotoda görünüyor.
![[Resim: Subaru-Engine.jpg]](https://mountainautorepair.net/wp-content/uploads/2017/09/Subaru-Engine.jpg)
Emme manifoldu nedir. Görevi nedir. Arızası nasıl anlaşılır?
Motorlu taşıtlar motor bilgisi bölümünde bu yazımızı emme manifolduna ayırdık. Emme manifoldu nedir. Manifold arızası nasıl anlaşılır. emme manifoldu hava alırsa ne olur. Emme manifoldunun görevi.Emme manifoldunda kaçak kontrolü ve emme manifoldu sızıntısı gibi konuları işleyeceğiz.
Emme manifoldu
Otomobiliniz nefes alıyor. Tıpkı sizin gibi. Hava alır ve nefes verir, egzoz yapar. Ancak, hava, özellikle de içerdiği oksijen, vücudunuzda yaşamınız için önemli maddelerden biri olduğu gibi, arabanızın hayatını (veya en azından hareketini) sağlayan en önemli maddelerden biridir.![[Resim: 620201601499428791.jpg]](https://www.megaparts.eu/uploads/productgalleryfile/images/960x635/620201601499428791.jpg)
Subaru Emme Manifoldu
İçten yanmalı motorlu otomobillerde (ve pazara girmeye başlamış olan elektrikli otomobillere rağmen, çoğu otomobilde (melezler de dahil olmak üzere) hala içten yanmalı motorlara sahiptir), hareketi mümkün kılan şey, yanma odalarında meydana gelen bir dizi küçük patlamadır . Bu patlamaların yakıtı genelde benzindir. Ancak oksijen olmadan patlamalar mümkün olmaz ve yanma gerçekleşmez. Motorun çalışması için, aracınızın silindirlerinde uygun hava ve yakıt karışımı olmalıdır.
Emme manifoldunun görevi
Bir araba vücudunuza benziyorsa, Motoru vücudun kalbi , emme manifoldu akciğeridir diyebiliriz. Emme manifoldu, motora gelen havayı silindirlerin her birine eşit olarak dağıtan bir dizi tüptür; Doğru miktarda hava doğru miktarda gaz karıştırabilir.Çoğu içten yanmalı motor dört zamanlı bir proseste çalışır ve ilk vuruş sırasında (emme girişi adı verilir) emme manifoldundaki hava, bir vana veya valf vasıtasıyla her bir silindire emilir. Bu emme valfleri daha sonra diğer üç vuruş (sıkıştırma, yanma ve egzoz) için kapanır ve döngü baştan başlayınca yeniden açılır. Her emme stroku için valf açıldığında yeterli havanın mevcut olduğundan ve her silindire diğerlerininki kadar hava geldiğinden emin olmaktan sorumlu olan emme manifoldudur.
Emme manifoldu sızıntı yaparsa ne olur?
Emme Manifoldu hava alırsa ne olur ?
Emme manifoldu kaçakları yaygın değildir, ancak bazen gerçekleşir. Aslında Emme manifoldundaki bir sızıntının sonucunda havanın kaçması ve aracınızın silindirlerine daha az hava gelmesi beklenir. Ancak böyle olmaz. Tam tersine, manifoldun içindeki hava basıncı motoru çevreleyen ortam havasındaki basıncının altında olduğundan, manifold aslında sızıntının içinden ek havayı emer. Bu, silindirlere çok fazla hava atacak ve yanında sıkıştırılabilecek benzinin miktarını azaltacak ve bu da daha az etkili yanma sağlayacaktır.Yani emme manifoldu hava alırsa motorunuzun verimi düşecektir.
Bu küçük patlamalardan biri aracınızın silindirlerinden birinde gerçekleştiğinde krank milini çevirdiğini unutmayın. Çok fazla hava ve yanma işlemi için yeterli benzin yoksa, patlamalar daha zayıflayacak ve krank milini çevirmek için motorunuz daha fazla çalışacaktır. Dolayısıyla, gaz pedalına her bastığınızda aracınızın daha yavaş tepki gösterdiğini fark ederseniz, gaza basıyorum araba gitmiyor ya da . gaza basıyorum ama araba geç algılıyor diyorsanız, emme manifoldundaki bir sızıntı suçlu olabilir.
Emme manifoldu arızası nasıl anlaşılır?
Ancak, arabadaki performans düşüklüğünün diğer olası nedenleri de var. Aracınızın hızlanma isteksizliğinin manifoldundaki kaçaktan kaynaklanıp kaynaklanmadığını nasıl anlarsınız? Bir yöntem sadece motorunuzu dinlemektir. Otomobiliniz size bir sorun olduğunu söylemeye çalışıyor olabilir, bu yüzden bir an duraklatın ve ne dediğini anlamaya çalışın. Aslında, ara vermeniz gerekecek, çünkü genellikle motoru rölantide çalışırken duyabilirsiniz. Motor rölantide iken tıslama, ıslık çalma gibi sesler geliyor olabilir. Motorun durması çok yavaş gerçekleşebilir. Veya, aracın ateşlemesini kapattığınızda, bir süre daha çalışmaya devam ediyor olabilir. Bunların hepsi emme manifoldu sızıntısı belirtileri olabilir.![[Resim: emme-manifoldu-arizasi.jpg]](https://www.makinaegitimi.com/wp-content/uploads/2017/04/emme-manifoldu-arizasi.jpg)
Emme manifoldunda kaçak-sızıntı kontrolü
Bazı uzmanlar, motor rölantide çalışırken emme manifoldunun contalarına az miktarda marş sıvısı püskürtmeyi önerir. Buna motor, herhangi bir şekilde tepki verirse – örneğin çabuk hızlanarak – sızıntılardan sıvı akması. Tüm bu işaretler, bir oto tamircisine kesin bir kaçak kontrolü için bir ziyarette bulunmanız gerektiğini gösteren bir uyarıdır.
Alıntı: https://www.makinaegitimi.com/motor-bilg...foldu.html