(16-07-2019, Saat: 15:50)Subarueren39 demiş ki: Arkadaşlar merhaba, daha önce bu problemden bahsetmiştim. Motor rölantide hafif sarsıntılı çalşıyor, titriyor demiştim. Bir çok kişi farklı sebeprlden bahsetmişti. Hatta @nitro37 abimiz subaplardan olacağını o zaman da söylemişti. Dün aracı gösterdim ve sorunun subaplardan olduğunu tespit ettik. Durumun özeti şudur;
1) İlk önce afr ayarı için gittim, bilgisayar bağladılar ve aracın 3 ve 4ncü silindirlerinde ateşelme/yanma bozukluğu tespit ettiler. Bunları hallet öyle gel dediler.
2) Paladium avmnim arkasında Harun Usta var. Aracı ona götürdüm, stetskopla aracı dinledi ve bilgisayara bağladı ve subaplardan olacağını değerlendirdi. 5000-6000 tl lik masraf çıkardı ama buji e bobinlere de bakılması gerektiğini söyledi
3) Benim içim rahat ETMEDİ tabi, tekrar @Ufuk kardeşimi aradım o da beni Seta Subaru Namık ustaya yönlendirdi (Sultanbeyli) neyse oraya gittim. Beraber çalıştıkları Yunus usta araca baktı. O da bujiler ve bobinlere kontrol etti. Sağlam yeni takılmış ve kaliteli buji (NGK) olduğunu söyledi. Bobinleri de yer değiştirdik herhangi bir arıza vermedi. Gaz kelebeğini söktü temizledi ama yine titreme azalmadı, Yunus usta da sıkıntının subaplardan olacağını söyledi.
SONUÇ : Harun Ustada, Yunus ustada subaplarda ki sıkıntının eğer kurtarırsa subap ayarı ile de giderilebileceğini olmazsa subap değişiminin şart olduğunu kanaat getirdiler ama şöyle de bir not düştüler eğer motoru indirip subaplara baktırıyorsan ayar değil değişim yaptırmak en sağlıklısı dediler. Çünkü ileride ayar kaçtığında tekrar motor inecek tekrar masraf olacağını söylediler. Ayrıca aracı bu şekilde kullanabileceğimi ve ileride durumun daha kötü sarılmalar doğru gideceğini ama daha Kötü oldukça daha fazla bir masraf açmayacağını da söylediler. Şu an için aracı kullanmaya devam edeceğim. Artık çekilemeyecek seviyeye gelince yaptıracağım.
Not: Araca lpg takılalı daha 10000 km yeni oldu. Yunus usta ve diğer arkadaşlar, bu km subaplarda bir sıkıntı olmaması gerektiğini belirttiler. Sorunun şundan olabilir dedi: lpg montajında manifold delinirken içinde çapak kaçmış oda subaları bozmuş olabilr dedi
Evet bir nokta atisi daha yapmis olmanin hakli gururu ile gecmis olsun diyor ve subap ayarinin kurtarip kurtarmayacaginin motor inmeden anlasilamayacagini belirtiyor akabinde de motor iyice sarsilip stop etmeler baslayincaga dek bu sekilde kullanmanizi bende oneriyorum.
(16-07-2019, Saat: 16:19)Subarueren39 demiş ki: Kesinlikle ama şuan benim için mecbur. Subap ayarsız, afr ayarsız, Uzun yolda 110 km hızla 30 kuruş yaktı.
Bencede tasarruf suan icin baz alinmali. Eren sen sorunlar artana dek bu sekilde kullan en kotu 6 ay 1 sene daha bu sekilde kullanirsin merak etme
(16-07-2019, Saat: 16:19)Subarueren39 demiş ki: Kesinlikle ama şuan benim için mecbur. Subap ayarsız, afr ayarsız, Uzun yolda 110 km hızla 30 kuruş yaktı.
Bencede tasarruf suan icin baz alinmali. Eren sen sorunlar artana dek bu sekilde kullan en kotu 6 ay 1 sene daha bu sekilde kullanirsin merak etme
Aynen abi bu şekilde gittiğ yere kadar devam
(16-07-2019, Saat: 16:48)Adem61 demiş ki: Geçmiş olsun. Giittiği yere kadar binip sonra değişim yapmak en mantıklısı bencede
Öyle yapacağım. En azından teşhisi koyduk. Bu bile benim için önemliydi
Aracı kullandigimizda iki şüphe üzerine durduk ozellikle cruse dan rampada çıkması ,subablar sıkıyor mu acaba dedik,ikinciside kasnak dan suphelendik doğru olan 1.si oldu.Fakat normal şartlarda bariz bir sallama yok arada bir yapıyor,aracın gidisindede bir problem göremedim ben ,stop etmeler teklemeler başlayana kadar gönül rahatlığı ile binilebilecek bir araç geçmiş olsun eren abi.
(16-07-2019, Saat: 15:50)Subarueren39 demiş ki: Arkadaşlar merhaba, daha önce bu problemden bahsetmiştim. Motor rölantide hafif sarsıntılı çalşıyor, titriyor demiştim. Bir çok kişi farklı sebeprlden bahsetmişti. Hatta @nitro37 abimiz subaplardan olacağını o zaman da söylemişti. Dün aracı gösterdim ve sorunun subaplardan olduğunu tespit ettik. Durumun özeti şudur;
1) İlk önce afr ayarı için gittim, bilgisayar bağladılar ve aracın 3 ve 4ncü silindirlerinde ateşelme/yanma bozukluğu tespit ettiler. Bunları hallet öyle gel dediler.
2) Paladium avmnim arkasında Harun Usta var. Aracı ona götürdüm, stetskopla aracı dinledi ve bilgisayara bağladı ve subaplardan olacağını değerlendirdi. 5000-6000 tl lik masraf çıkardı ama buji e bobinlere de bakılması gerektiğini söyledi
3) Benim içim rahat ETMEDİ tabi, tekrar @Ufuk kardeşimi aradım o da beni Seta Subaru Namık ustaya yönlendirdi (Sultanbeyli) neyse oraya gittim. Beraber çalıştıkları Yunus usta araca baktı. O da bujiler ve bobinlere kontrol etti. Sağlam yeni takılmış ve kaliteli buji (NGK) olduğunu söyledi. Bobinleri de yer değiştirdik herhangi bir arıza vermedi. Gaz kelebeğini söktü temizledi ama yine titreme azalmadı, Yunus usta da sıkıntının subaplardan olacağını söyledi.
SONUÇ : Harun Ustada, Yunus ustada subaplarda ki sıkıntının eğer kurtarırsa subap ayarı ile de giderilebileceğini olmazsa subap değişiminin şart olduğunu kanaat getirdiler ama şöyle de bir not düştüler eğer motoru indirip subaplara baktırıyorsan ayar değil değişim yaptırmak en sağlıklısı dediler. Çünkü ileride ayar kaçtığında tekrar motor inecek tekrar masraf olacağını söylediler. Ayrıca aracı bu şekilde kullanabileceğimi ve ileride durumun daha kötü sarılmalar doğru gideceğini ama daha Kötü oldukça daha fazla bir masraf açmayacağını da söylediler. Şu an için aracı kullanmaya devam edeceğim. Artık çekilemeyecek seviyeye gelince yaptıracağım.
Not: Araca lpg takılalı daha 10000 km yeni oldu. Yunus usta ve diğer arkadaşlar, bu km subaplarda bir sıkıntı olmaması gerektiğini belirttiler. Sorunun şundan olabilir dedi: lpg montajında manifold delinirken içinde çapak kaçmış oda subaları bozmuş olabilr dedi
Aracınızın titreme sorunun sebebi supap ise çare olmayacaktır ama benim aracımda da buji değişimi sonrası hafif titreme vardı ve şu yolla çözdüm: http://subaruturkiyeforum.com/konu-subar...ntemi.html. Beş gündür sorunusuz biniyorum. Bir deneyin isterseniz. Benzin sarfiyatı dışında bir zararı olacağını sanmıyorum.