Merhabalar..
Geçtiğimiz pazar günü forum üyelerimizden @fattav Fatih abi beni aradı. Aracın hararetinin biraz yükseldiğini, bir süredir radyatörde kaçak olduğunu ve bir iki kez kaloriferin ısıtmadığını anlattı. Radyatörde kaçak olduğu için bazı zaman uzun mesafede 2 litre kadar, bazı zaman ise kısa mesafede 4 litre kadar su eklenmiş. Bir kez de su eklerken kaynar şekilde fokurdama olduğunu belirtti.
Kendisi de köyde olduğu için yardımcı olmak adına çekici vs. uğraşmamak için yeni bir radyatör alıp taktık. Antifiriz ve suyunu ekledik toplamda 6-7 litre kadar. Devir daim ettirip tamamladık fakat araç yola çıkınca hızlı bir şekilde hararet yükseliyor. Fanlar olması gereken zamanda çalışıyor fakat hararet yavaş düşüyordu. Kaloriferden ise ara ara sıcak geliyor genelde soğuk oluyordu. Hava kalmış olabileceğini de düşündüm ama su kapasitesinin çoğunu eklediğimi sanıyorum. İşler düzgün gitseydi bir kaç kez sabah su seviyesini kontrol edip problemin çözülmesini umuyordum.
Fanlar sürekli çalışmaya devam ediyor ve radyatörü oldukça da soğutuyor. Motorda da çok hararet belirtisi de yoktu yani yüzünüze sıcak vurmuyor ve sağına soluna dokunabilecek kadar ılık motor aksamı. Geçen gece @nitro37 Mehmet abiyi arayıp akıl danıştım ve aklımıza termostatın açmamış olabileceği geldi. Yakın zamanda kendi aracımın radyatörünü değiştirirken termostatı da değiştirmiştim yenilemek için. Benim elimde fazladan olan termostat ve forester ın termostatını da söküp test etmek istedik. Termostatları suyun içine koyup kaynattık. Isı belli dereceye gelince ikisi de açıyor ve bir problem görünmüyor.
Termostatı taktık yeniden bağlantıları yapıp suyu ekledik fakat yine aynı şekilde problem oldu. Yola çıkınca kısa süre sonra hararet yükseliyor, fanlar çalışıyor, radyatörü gayet iyi soğutuyor ama kaloriferden ara ara sıcak hava geliyor sadece. Hararette kolaylıkla düşmüyor. Termostatı iptal edip yola çıkalım diye düşündüm fakat hem geç saat olduğundan hem de motor henüz sıcak olduğu için sökerken bir problem olmasın diye (basınç ve sıcaklık) vazgeçtik. Bir kaç kez hararet yükseldiği için de daha fazla risk almayıp aracı orada bıraktık..
Olası problemler olarak devirdaim, hararet müşürü ve conta yakma olarak düşünüyorum. Sizlerin görüşleri nelerdir acaba?
Geçtiğimiz pazar günü forum üyelerimizden @fattav Fatih abi beni aradı. Aracın hararetinin biraz yükseldiğini, bir süredir radyatörde kaçak olduğunu ve bir iki kez kaloriferin ısıtmadığını anlattı. Radyatörde kaçak olduğu için bazı zaman uzun mesafede 2 litre kadar, bazı zaman ise kısa mesafede 4 litre kadar su eklenmiş. Bir kez de su eklerken kaynar şekilde fokurdama olduğunu belirtti.
Kendisi de köyde olduğu için yardımcı olmak adına çekici vs. uğraşmamak için yeni bir radyatör alıp taktık. Antifiriz ve suyunu ekledik toplamda 6-7 litre kadar. Devir daim ettirip tamamladık fakat araç yola çıkınca hızlı bir şekilde hararet yükseliyor. Fanlar olması gereken zamanda çalışıyor fakat hararet yavaş düşüyordu. Kaloriferden ise ara ara sıcak geliyor genelde soğuk oluyordu. Hava kalmış olabileceğini de düşündüm ama su kapasitesinin çoğunu eklediğimi sanıyorum. İşler düzgün gitseydi bir kaç kez sabah su seviyesini kontrol edip problemin çözülmesini umuyordum.
Fanlar sürekli çalışmaya devam ediyor ve radyatörü oldukça da soğutuyor. Motorda da çok hararet belirtisi de yoktu yani yüzünüze sıcak vurmuyor ve sağına soluna dokunabilecek kadar ılık motor aksamı. Geçen gece @nitro37 Mehmet abiyi arayıp akıl danıştım ve aklımıza termostatın açmamış olabileceği geldi. Yakın zamanda kendi aracımın radyatörünü değiştirirken termostatı da değiştirmiştim yenilemek için. Benim elimde fazladan olan termostat ve forester ın termostatını da söküp test etmek istedik. Termostatları suyun içine koyup kaynattık. Isı belli dereceye gelince ikisi de açıyor ve bir problem görünmüyor.
Termostatı taktık yeniden bağlantıları yapıp suyu ekledik fakat yine aynı şekilde problem oldu. Yola çıkınca kısa süre sonra hararet yükseliyor, fanlar çalışıyor, radyatörü gayet iyi soğutuyor ama kaloriferden ara ara sıcak hava geliyor sadece. Hararette kolaylıkla düşmüyor. Termostatı iptal edip yola çıkalım diye düşündüm fakat hem geç saat olduğundan hem de motor henüz sıcak olduğu için sökerken bir problem olmasın diye (basınç ve sıcaklık) vazgeçtik. Bir kaç kez hararet yükseldiği için de daha fazla risk almayıp aracı orada bıraktık..
Olası problemler olarak devirdaim, hararet müşürü ve conta yakma olarak düşünüyorum. Sizlerin görüşleri nelerdir acaba?