Arkadaşlar 2004 forester xt aracımda 2. vitesten 3. vitese geçerken vuruntu oluyor. ısınınca veya deviri ayarlarsak daha az hissediliyor. ama bununla ilgili fikir ve çözüm önerisi arıyorum. 3 ustanın veya usta dediğimiz kişinin dediği selenoid valfi.
ikimize de hatta tüm arızalı olanlara geçmiş olsun. üstat şöyle emeğini alsın ama afedersin uzun atlama oyununu sevmeyen bi usta bulsak o da kazansa bizde rahat rahat işlerimizi hallettirsek keşke
Bende ondan yanayım bulacaz inşallah bizi öpmeyen birilerini arama tarama devam ustalar sagolsun en ufak seye motor inecek diyolar opmek icin DOGRU TEŞHİS DOGRU USTA DOGRU TEDAVİ arıyoruz
Hoşgeldiniz. Geçmiş olsun vites geçişlerinde ki şanziman vuruntusu selenoid valfllerin arızalı olmasından kaynaklanıyor. Yeterli basınçla yağ gönderemedigi zaman bu valfler piston denilen pimleri olması gerektiği gibi ileri itemiyor. Pimler sıkışıyor ve bir anda ileri doğru hareket ediyor. Buda şanziman da o vuruntu ya sebep oluyor. Şanzimanın inmesi gerekeçek her şekilde. Şanziman indikten sonra da zaten valflerin yada pistonlar in top yekun değişimi daha mantıklı olur. Burada asıl para tutan sen şanzimanın sökülüp tezgaha indirilmesidir. Gerisi çok muhım değildir. Ankarada iseniz bekleyin recep arkadaşımizin arabayla aynı anda çıkarırsak belki daha uyguna halletmiş oluruz.
allah razı olsun yorum ve geçmiş olsun dilekleri için. bakım için ankaraya gelmiştim sakaryada usta bulamadık bu arabaların en büyük sıkıntısı bu sanırım 'usta sıkıntısı'. nitro37 selenoidden başka birşeyden olma ihtimali nedir ve adem61 in yorumunun sonucu ne yani vuruntunun sonucu komple şanzıman mı olur