Selamlar. 2004 forester xt aracimin dun aksam lambada beklerken ariza isigi yandi. Ariza isigi yandiginda motor rolantide sarsintili calisiyor (yanmadan once bir gariplik hissettim), hareket halinde hafif ziplayarak ilerliyor 2500devirden sonra sarsinti olmuyor. Performansta herhangi bir degisim yok sadece rolantide sarsinti ve 2500devire kadar zipliyor gibi yol aliyor. Obd2 cihazinda cikan ariza kodu P0171 system too lean bank 1. Kodu sildim ariza lambasi söndü ve daha yanmadi ancak rolantide sarsintili calismaya devam ediyor. Hava karardigi icin bakamadim motorda ne var ne yok. Internetteki arastirmalarimda maf sensoru kirli, motor hava alıyor bir yerden O2 sensoru arizali gibi yorumlar okudum. Varmi daha once başına gelen ?
Önce LPG ayarına baktırın, fakir karışım hatası vermiş, motor hava alsa veya sensör bozuk olsa üst devirde de yapardı, anlaşılan alt devirlerde lpg motora yetersiz geliyor, ayrıca bu durum motoru fazla ısıtır supaplara zarar verebilir.
Turbo doldurdugunda ciyaklama gibi bir ses varmi eger varsa turbo baglanti vidalarina baktir gevşemiş olan varmı. Ariza lambasi tekrar yanacakmi takip et. Birde yol bulursan şöyle arabaya yüksek devir göster, zorla kadrani. Depoyu herzamanki doldurdugun yerden yeni benzin al. Shell nitro öneririm. Bunlari bir dene
Yakıtı hep shell nitro alıyorum. Eğer hatırlarsan geçende bir ses vardı bakım yaptıracağım zaman.Hatta videosunu atmıştım sesin whatsaptan. Turbonun ortadaki kelepçenin vidası kesilmiş araç soğukken bilya sesi gibi sürtme sesi geliyordu. Vidayı değişmiştik. Ses yok ama paller hafiften sürtüyo gibi yine rölantide hafif belli oluyo. yüksek devirlerde ses yok. Ben turbonun oralarlardan şüpheleniyorum ama akşama bakacam. Maf ve kelebeği yeniden temizleyecem. hava fitlresini bi kontrol edeyim.