Merhaba arkadaşlar,
Nitro abimizim beynini yedim 1 aydır. Sizlerden de bi fikir almak istedim araçtaki sorun için.
Muğla'da bir kaç yere gösterdim aracı ama anlayan çok olmadığı ve hep farklı şeyler söyledikleri için pek de cesaret edemedim açıkçası yaptırmaya.
Herşeyi kronolojik olarak anlatayım:
Bundan 3 ay kadar önce varolan avgo multimedya sistemine, alpine ön hoparlör, soundmax amfi, alpine 30 cm tüp subwoofer taktırdım (bkz. Forester 2004 XT - Ses Sistemi).
Aslında sony amfi almıştıım ama mültimedya sistemi monte eden arkadaşlar çalıştıramadı ve bozuk olduğunu söyledi, ben de onlardan soundmax amfi aldım.
Kurulum bitti ve sorunsuz çalışmaya başladı.
Ardından Kasım ayının başında Antalya'ya gitmem gerekti. Antalya'ya ya vardığımda telefonun şarjı az olduğundan telefonu çakmaklık girişinden şarj etmeye başladım (anker şarj cihazı) ve şarja taktıktan 15 dakika kadar sonra Antalya Kaleiçi civarında yani yğoun şehiriçi trafikte araç deli gibi sallanmaya başladı. Ama öyle böyle değil. Ben tabi şarj aletinden olduğunu ilk başta anlamadım ve öyle sallana sallana bir otopark buldum ve otoparkta araç stop etti ancak ardından hemen çalıştı. Sonra Mehmet abiyi aradım tabi :
Muğla'ya dönüş yolunda herhangi bir sorun yapmadı.
15 gün sonra Piooner multimedya sistemi ve arkaya da morel hoparlör taktırdım. (Bu arada bir ilgisi var mıdır bilmiyorum ama vasat altı montaj yapan oto elektronikçi teybi şaseye bağladım demişti ama ben kontrol ettim ve kablo şaselenmemiş ve garip yerlere gitmiş).
Geçen hafta amfiyi aküden sökerek de 2-3 gün sürdüm ve sorun yine devam etti.
Ve bu titreme sorunu iyice gün yüzüne çıkmaya başladı. Bunun ardından Mehmet abinin tavsiyesiyle alternatördeki akımı kontrol ettirdim ve elektrik araca yüklendikçe düştüğünden konjüktürü değiştirdim.
Sorunları sayayayım:
1. özellikle 1000 devir ve altı civarı titreme yapıyor. 2000 - 2500 devirde kesiyor.
2. Bazen fren kitleniyor. bildiğin basıyorsun gitmiyor. iki-üç kere pompalayınca basmaya başlıyor.
3. Aracın önündeki ızgaraya aracın önceki sahibi 2 tane led far taktırmış. Bunların biri bazen kafasına göre sönüyor.
4. Aracı örneğin 2000 devirle sürerken ayağı gazdan çekince devir göstergesi aniden 1500 - 1000 gibi değerlere düşüyor.
5. Ne kadar çok elektrikli şeylere yüklenilirse sorun o kadar çabuk ortaya çıkıyor sanki
Sorunun ortaya çıkma şekli:
1. Aracı ilk çalıştırdığımda bu sorunlar olmuyor ama 10 km den sonra başlıyor.
2. Sorunun ortaya çıktığını birincisi şu şekilde anlıyorum. Aracı sürerken azıcık gazdan çekip tekrar basınca pedal titriyor hafif ve sonra sorun başlıyor. Hep değil ama pedal titredi mi tamam diyorum.
Gelecek sorulara göre bazı cevapları önceden vereyim. Araç LPG'li sorun hem benzin hem LPG'de aynı şekilde var. Hiçbir farkı yok.
Akü sağlam. Alternatör konjüktür değiştikten sonra tekrar kontrol edildi. klima tam açık, tüm lambalar açık, teyp açık, 3000 devirde 13.5 - 14 v arasıydı.
Bugün yine kafaya taktım ve aracı kurcalamaya başladım. Elektrik sorunu olabieceğinden ötürü motordaki tüm sigortaları kontrol ettim. kabloları tek tek kontrol ettim. söktüm taktım.
Amma boşta bir şase kablosu buldum ama motordan çok anlamadığım için mehmet abiye de tam tarif edemedim
Ekteki fotoğraflarda görülebilir.
Az bilgimle tarif etmek gerekirse:
Radyatör kapağının olduğu tankın tam altında kalıyor. oradaki dikdörtgen formlu bir parçanın bir ucuna şase kablosunun bir ucu bağlanmış ama diğer ucu boşta. Turbonun da önü oluyor. EGR valfinin sağı gibi. Anlayan arkadaşlar görünce bilebilirler.
Bir umut bu boştaki şase kablosu araca bir şekilde kısa devre yaptırıyor olabilir mi demedim değil açıkçası.
Mehmet abi, bundan daha açık anlatamazdım.
Video 20 gün önce çekilde. Sorunun en çoştuğu zamanlar. Ardından bu derecede sapıtmadı araba, yine sallanıyor ama böyle değil.
Nitro abimizim beynini yedim 1 aydır. Sizlerden de bi fikir almak istedim araçtaki sorun için.
Muğla'da bir kaç yere gösterdim aracı ama anlayan çok olmadığı ve hep farklı şeyler söyledikleri için pek de cesaret edemedim açıkçası yaptırmaya.
Herşeyi kronolojik olarak anlatayım:
Bundan 3 ay kadar önce varolan avgo multimedya sistemine, alpine ön hoparlör, soundmax amfi, alpine 30 cm tüp subwoofer taktırdım (bkz. Forester 2004 XT - Ses Sistemi).
Aslında sony amfi almıştıım ama mültimedya sistemi monte eden arkadaşlar çalıştıramadı ve bozuk olduğunu söyledi, ben de onlardan soundmax amfi aldım.
Kurulum bitti ve sorunsuz çalışmaya başladı.
Ardından Kasım ayının başında Antalya'ya gitmem gerekti. Antalya'ya ya vardığımda telefonun şarjı az olduğundan telefonu çakmaklık girişinden şarj etmeye başladım (anker şarj cihazı) ve şarja taktıktan 15 dakika kadar sonra Antalya Kaleiçi civarında yani yğoun şehiriçi trafikte araç deli gibi sallanmaya başladı. Ama öyle böyle değil. Ben tabi şarj aletinden olduğunu ilk başta anlamadım ve öyle sallana sallana bir otopark buldum ve otoparkta araç stop etti ancak ardından hemen çalıştı. Sonra Mehmet abiyi aradım tabi :

15 gün sonra Piooner multimedya sistemi ve arkaya da morel hoparlör taktırdım. (Bu arada bir ilgisi var mıdır bilmiyorum ama vasat altı montaj yapan oto elektronikçi teybi şaseye bağladım demişti ama ben kontrol ettim ve kablo şaselenmemiş ve garip yerlere gitmiş).
Geçen hafta amfiyi aküden sökerek de 2-3 gün sürdüm ve sorun yine devam etti.
Ve bu titreme sorunu iyice gün yüzüne çıkmaya başladı. Bunun ardından Mehmet abinin tavsiyesiyle alternatördeki akımı kontrol ettirdim ve elektrik araca yüklendikçe düştüğünden konjüktürü değiştirdim.
Sorunları sayayayım:
1. özellikle 1000 devir ve altı civarı titreme yapıyor. 2000 - 2500 devirde kesiyor.
2. Bazen fren kitleniyor. bildiğin basıyorsun gitmiyor. iki-üç kere pompalayınca basmaya başlıyor.
3. Aracın önündeki ızgaraya aracın önceki sahibi 2 tane led far taktırmış. Bunların biri bazen kafasına göre sönüyor.
4. Aracı örneğin 2000 devirle sürerken ayağı gazdan çekince devir göstergesi aniden 1500 - 1000 gibi değerlere düşüyor.
5. Ne kadar çok elektrikli şeylere yüklenilirse sorun o kadar çabuk ortaya çıkıyor sanki
Sorunun ortaya çıkma şekli:
1. Aracı ilk çalıştırdığımda bu sorunlar olmuyor ama 10 km den sonra başlıyor.
2. Sorunun ortaya çıktığını birincisi şu şekilde anlıyorum. Aracı sürerken azıcık gazdan çekip tekrar basınca pedal titriyor hafif ve sonra sorun başlıyor. Hep değil ama pedal titredi mi tamam diyorum.
Gelecek sorulara göre bazı cevapları önceden vereyim. Araç LPG'li sorun hem benzin hem LPG'de aynı şekilde var. Hiçbir farkı yok.
Akü sağlam. Alternatör konjüktür değiştikten sonra tekrar kontrol edildi. klima tam açık, tüm lambalar açık, teyp açık, 3000 devirde 13.5 - 14 v arasıydı.
Bugün yine kafaya taktım ve aracı kurcalamaya başladım. Elektrik sorunu olabieceğinden ötürü motordaki tüm sigortaları kontrol ettim. kabloları tek tek kontrol ettim. söktüm taktım.
Amma boşta bir şase kablosu buldum ama motordan çok anlamadığım için mehmet abiye de tam tarif edemedim

Ekteki fotoğraflarda görülebilir.
Az bilgimle tarif etmek gerekirse:
Radyatör kapağının olduğu tankın tam altında kalıyor. oradaki dikdörtgen formlu bir parçanın bir ucuna şase kablosunun bir ucu bağlanmış ama diğer ucu boşta. Turbonun da önü oluyor. EGR valfinin sağı gibi. Anlayan arkadaşlar görünce bilebilirler.
Bir umut bu boştaki şase kablosu araca bir şekilde kısa devre yaptırıyor olabilir mi demedim değil açıkçası.
Mehmet abi, bundan daha açık anlatamazdım.
Video 20 gün önce çekilde. Sorunun en çoştuğu zamanlar. Ardından bu derecede sapıtmadı araba, yine sallanıyor ama böyle değil.