Merhaba arkadaşlar, Tgv ler nedeniyle manifoldu değiştirdim. Yaklaşık 200 km sonra araç p0420 hatası verdi. Sildirdikten sonra 100 km gittim. Sonra p0171 hatası verdi. 2003 forester 2.0 xt, lpg yok. Geçmişinde lpg vardı ama yaklaşık 1000 km önce söktük. Hortumlar silikon, radyatör kale kalın radyatör. Problem neden olabilir. İşlem sırası ne olmalı.
P0420 Katalizör sistem verimi düşük, p0171 ise anladığım kadarıyla fakir karışım hatası diyor açıklamalarda. Hava yakıt karışımı veya oksijen sensörünün yanlış değer okuması olabilir diye düşünüyorum. Katalizör ne durumda acaba? Deneyimli arkadaşlar daha doğru bilgi verirler birazdan.
(16-10-2018, Saat: 17:12)Elrond demiş ki: Merhaba arkadaşlar, Tgv ler nedeniyle manifoldu değiştirdim. Yaklaşık 200 km sonra araç p0420 hatası verdi. Sildirdikten sonra 100 km gittim. Sonra p0171 hatası verdi. 2003 forester 2.0 xt, lpg yok. Geçmişinde lpg vardı ama yaklaşık 1000 km önce söktük. Hortumlar silikon, radyatör kale kalın radyatör. Problem neden olabilir. İşlem sırası ne olmalı.
Ikside katalitik konvertor ve oksijen sensoru ile alakali. Sizin aracda avcs sistemi yok. Yerinizde olsam aracin dolu olan katlarini iptal ettirir. Ardindan da bilgisayarlar oksijen sensorunu ayarlattiririm. Yoksa hep yanar durur. Ankarada iseniz yardimci olurum.
P0171 fakir karisim hatasi genelde lpg de cok sık rastlanilan bir durum, xt mde surekli yanıyordu, shell gibi kurumsal bir yerden gaz alinca kendisi sonuyordu, digeri icin bir sey soyliyemiycegim.
P0420 - oksijen sensoru ile alakali bir ariza. katalitikten onceki sensor. Bu ariza p0171 i tetiklemesi muhtemel. o da MAF sensoru. oksijen sensoru - maf - bujiler bunlardan birinin arizasi digerini de tetikler.
Oksijen sensoru icin en kesin cozum yenisiyle degistirmektir. MAF sensoru icin ise, temizleme sprayi ile sokulup sensor ve soketleri temizlenebilir. Hatta soketi oncelikle cikartip elektronik temizleme sprayi ile temizleyin.
olasi diger ihtimal ise, katalitik konvertordur. onu iptal ettirmeyi ben acikcasi tavsiye etmem. dogaya verilen zarardan dolayi. bildigim kadariyla (bir arkadasim bahsetmisti ankarada babasinin egzos dukkani varmis) katalitik konvertor sokulup ozel bir solusyon ile icerigindeki gozenekler temizlenip kullanilir hale getirilebiliniyormus.
Katalitigin tikali oldugunu da hic yapmadim ama birinden duymustum. giris ve cikis sicakliklari lazer termometre ile olculup aradaki farka bakilarak anlasilabiliyormus. giris cikis degerleri arasinda cok abarti deger farki tikali oldugunu belirtiyormus. baska bir metod da duydugum kadariyla giris ve cikisa delik acilip basinc degerleri olculuyormus
(16-10-2018, Saat: 21:32)sarpworks demiş ki: P0420 - oksijen sensoru ile alakali bir ariza. katalitikten onceki sensor. Bu ariza p0171 i tetiklemesi muhtemel. o da MAF sensoru. oksijen sensoru - maf - bujiler bunlardan birinin arizasi digerini de tetikler.
Oksijen sensoru icin en kesin cozum yenisiyle degistirmektir. MAF sensoru icin ise, temizleme sprayi ile sokulup sensor ve soketleri temizlenebilir. Hatta soketi oncelikle cikartip elektronik temizleme sprayi ile temizleyin.
olasi diger ihtimal ise, katalitik konvertordur. onu iptal ettirmeyi ben acikcasi tavsiye etmem. dogaya verilen zarardan dolayi. bildigim kadariyla (bir arkadasim bahsetmisti ankarada babasinin egzos dukkani varmis) katalitik konvertor sokulup ozel bir solusyon ile icerigindeki gozenekler temizlenip kullanilir hale getirilebiliniyormus.
Katalitigin tikali oldugunu da hic yapmadim ama birinden duymustum. giris ve cikis sicakliklari lazer termometre ile olculup aradaki farka bakilarak anlasilabiliyormus. giris cikis degerleri arasinda cok abarti deger farki tikali oldugunu belirtiyormus. baska bir metod da duydugum kadariyla giris ve cikisa delik acilip basinc degerleri olculuyormus
Bu afr ayari yapilirken son susturucuya takılan aem saatler ilede olcmek mumkun mu
(16-10-2018, Saat: 21:32)sarpworks demiş ki: P0420 - oksijen sensoru ile alakali bir ariza. katalitikten onceki sensor. Bu ariza p0171 i tetiklemesi muhtemel. o da MAF sensoru. oksijen sensoru - maf - bujiler bunlardan birinin arizasi digerini de tetikler.
Oksijen sensoru icin en kesin cozum yenisiyle degistirmektir. MAF sensoru icin ise, temizleme sprayi ile sokulup sensor ve soketleri temizlenebilir. Hatta soketi oncelikle cikartip elektronik temizleme sprayi ile temizleyin.
olasi diger ihtimal ise, katalitik konvertordur. onu iptal ettirmeyi ben acikcasi tavsiye etmem. dogaya verilen zarardan dolayi. bildigim kadariyla (bir arkadasim bahsetmisti ankarada babasinin egzos dukkani varmis) katalitik konvertor sokulup ozel bir solusyon ile icerigindeki gozenekler temizlenip kullanilir hale getirilebiliniyormus.
Katalitigin tikali oldugunu da hic yapmadim ama birinden duymustum. giris ve cikis sicakliklari lazer termometre ile olculup aradaki farka bakilarak anlasilabiliyormus. giris cikis degerleri arasinda cok abarti deger farki tikali oldugunu belirtiyormus. baska bir metod da duydugum kadariyla giris ve cikisa delik acilip basinc degerleri olculuyormus
Bu afr ayari yapilirken son susturucuya takılan aem saatler ilede olcmek mumkun mu
Hic yapmadim. birsey diyemem. ama duydugum kadariyla 2 tane civi gibi ince sensor delikten sokularak yapiliyormus. sehir efsanesi mi bilmiyorum.
Kat öncesi ve sonrası 2 sensör var.(1. sensöre af sensör/air fuel sensör de deniyor). Kat sonrası oksijen sensörü eğer sabit veya sabite yakın değer vermiyor ise katalitik görevini yapamıyordur.iyi ihtimal ise O2 sensörü bozuktur. Arabanın gidişinde herhangi bir düzensizlik yok ise kat öncesi sensörün bozuk olduğunu düşünmüyorum. P420 olma sebebi genel olarak: Her 2 oksijen sensöründen biri düzgün okuma yapamaz ise, Katalitik kötü ise, Eksozun herhangi bir yerinde akıntı,kaçak var ise olabiliyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi