Aracım 2006-2007 kasa Subaru Forester atmosferik motor 200 bin km de. Alt devirlerde yaklaşık 2000 devire kadar acaba hareket etsem mi etmesem mi diye bir tereddüt yaşıyordu. Birkaç ay önce de katalizör düşük verim arızası vermişti. Bir kere şehir içi trafiğinde bir kere de şehirler arasında dur kalk sonrası devirden düşmesi olmuştu. Lastikleri değiştiren eleman egsoz emisyon testi yapan birini tavsiye etti. Emisyon testi yapıldığında karbonmonoksit 0,2-0,3 olması gerekirken 3 civarında çıktı. Böyle olunca da katalitiğe bir baktırmak şart oldu.
Boş bir zamanımda sanayide tavsiye edilen ustanın yanına gittim. İlk önce aracı biraz sürdü. "2000 cc motora göre hantal kalıyor araba, katalitiğe bakarız ama ondan olacağını pek zannetmiyorum" dedi. O gün yoğunmuş, ertesi gün yanına gittim. Egsoza şöyle bir dıştan baktı. Egsozu kaplayan sacın vidalar kaynaşmış olduğu için daha önce hiç sökülmediğine kanaat getirdi. Vidaları oksijen kaynağı ve spiralle kesip çıkardılar. Ön katalizörde patlak saptandı. Arka katalizörde patlak yoktu ama un ufak olmuş. Artık ömrünü doldurmuş.
Katalizörün bu şekilde çıkmasını hiç beklemiyordu ustamız.
Her iki katalizör de taş veya seramik denilen tipte.
Öne metal için 1000 tl, arkayla beraber 1400 tl fiyat vermişti. Ustanın önerdiği şekilde öne metal arkaya seramik yaptırdık bakalım sonucu ben de merak ediyorum.
Birkaç günlük kullanım sonucunda beklendiği gibi alt devirler canlandı.
Hiç beklemediğim şekilde arka oksijen sensörünün arızası silindi.
Aslında söktürüp Hilmi Beye göndermeyi düşünüyordum ama hem astarı yüzünden pahalıya geliyor, hem de onu bekleyecek vaktim yok. Aracı her zaman kullanıyorum.
Yaptırdığım yer Kahramanmaraş Baran Egsoz
Hilmi bey @"HB BOSTANCI EKSOZ" ve Mehmet beye @nitro37 sorularımı bıkmadan cevapladıkları için teşekkür ederim.
[attachment=1870]
[attachment=1871]
[attachment=1872]
[attachment=1873]
[attachment=1874]
[attachment=1875]
[attachment=1876]
Katalitik konvertörün son durumu :
Arka oksijen sensörünü değiştirmek için gittiğimde gördüğüm manzara bu arkadaşlar. 17 Ekimde metal takmıştık.
Buradan çıkarılacak ders katalitik konvertör değiştirilecekse motorda zengin çalışma gibi problem varsa ilk önce motor yapılmalı sonra katalitik değiştirilmeli.
Bizim katalitik değiştikten sonra Raci ustada subap ayarı yapılmıştı. 3-4 ay sağlıksız çalışan motor bile bu hale getirmeye yetmiş.
Boş bir zamanımda sanayide tavsiye edilen ustanın yanına gittim. İlk önce aracı biraz sürdü. "2000 cc motora göre hantal kalıyor araba, katalitiğe bakarız ama ondan olacağını pek zannetmiyorum" dedi. O gün yoğunmuş, ertesi gün yanına gittim. Egsoza şöyle bir dıştan baktı. Egsozu kaplayan sacın vidalar kaynaşmış olduğu için daha önce hiç sökülmediğine kanaat getirdi. Vidaları oksijen kaynağı ve spiralle kesip çıkardılar. Ön katalizörde patlak saptandı. Arka katalizörde patlak yoktu ama un ufak olmuş. Artık ömrünü doldurmuş.
Katalizörün bu şekilde çıkmasını hiç beklemiyordu ustamız.
Her iki katalizör de taş veya seramik denilen tipte.
Öne metal için 1000 tl, arkayla beraber 1400 tl fiyat vermişti. Ustanın önerdiği şekilde öne metal arkaya seramik yaptırdık bakalım sonucu ben de merak ediyorum.
Birkaç günlük kullanım sonucunda beklendiği gibi alt devirler canlandı.
Hiç beklemediğim şekilde arka oksijen sensörünün arızası silindi.
Aslında söktürüp Hilmi Beye göndermeyi düşünüyordum ama hem astarı yüzünden pahalıya geliyor, hem de onu bekleyecek vaktim yok. Aracı her zaman kullanıyorum.
Yaptırdığım yer Kahramanmaraş Baran Egsoz
Hilmi bey @"HB BOSTANCI EKSOZ" ve Mehmet beye @nitro37 sorularımı bıkmadan cevapladıkları için teşekkür ederim.
[attachment=1870]
[attachment=1871]
[attachment=1872]
[attachment=1873]
[attachment=1874]
[attachment=1875]
[attachment=1876]
Katalitik konvertörün son durumu :
Arka oksijen sensörünü değiştirmek için gittiğimde gördüğüm manzara bu arkadaşlar. 17 Ekimde metal takmıştık.
Buradan çıkarılacak ders katalitik konvertör değiştirilecekse motorda zengin çalışma gibi problem varsa ilk önce motor yapılmalı sonra katalitik değiştirilmeli.
Bizim katalitik değiştikten sonra Raci ustada subap ayarı yapılmıştı. 3-4 ay sağlıksız çalışan motor bile bu hale getirmeye yetmiş.