3 hafta önce aracımın balatalarını değiştirirken kaliper merkezleme pimlerinin sıkıştığını farkettim kaliperi komple söküp şalama ile ısıtarak pimleri kaynadığı yerden çıkardım geri takmaya gönlüm el vermedi çünkü çok kötü durumdaydılar paslanmışlardı ve ben bir tanesini çıkartırken yamultmuştm o an yeni pim bulamayacağım için biraz zımpara ve düzelterek eskilerini kullandım bir kaç gün sonra bozuk yollarda ön takımdan sanki z rot veya terazi burçlarında bir sıkıntı varmış gibi ses gelmeye başladı frene bastığımda kesiyordu. Z rotlar ve terazi lastikleri rotil v.s hepsini bir kaç ay önce yenilemiştim aklıma kaliper geldi jantın arasından elimi sokup salladığımda hafif bir boşluk farkettim ve pimleri değiştirmeye karar verdim. Özgür @Cherkess abinin diğer konuda attığı linklerden bizim pimlerle aynı pimi kullanan diğer markaları araştırdım sanayide pim aradım ve bulamadım sonra internette ararken şu siteyi farkettim ( https://www.frenpar.com.tr/Urunler.php?D...=&urunadi=) dün telefonla aradım baya ilgilendiler ve bende buradan aldım biraz yüksek fiyata aldım ama olsun. ürün sabah elime ulaştı. Resimdekilerin aynısı geldi (körükler,pimler,lastik,yağ) partsouq'dan alınca sadece pimin gelmesi ve son zamanlarda gümrüktekilerin partsouq ürünlerine işlem yapması ve bir hafta bekleme süresini istemediğim için partsouq'u kullanmadım oradan alsaydım 100 tl civarı olacaktı ben 160'a aldım. Bu hikaye kısmından sonra size basit olarak pimlerin nasıl değişeceğini anlatayım.
1. Tekerleği söküyoruz.
2. Sonra kaliperi tutan civataları söküyoruz birini 13 lokma ile söktüm diğerleri 14.
Üstteki civata
Alttaki civata
3. Kaliperi yavaşca balata şimlerini kaydırmadan çıkarıyoruz, güzel bir yere sabitliyoruz. Şansınıza pimler sıkışmadıysa hafif bir kuvvet uygulayarak çıkarabilirsiniz ama sıkıştıysa biraz uğraştırıyor. Ben sıkıştığı zaman kaliperi söküp mengeneye sıkıştırıp öyle asılmıştım çıkmayıncada şalama ile ısıtmıştım. Balataları yeni değiştirdiğim için bugün şlaps diye çıktı.
4. Tamir kitinden çıkan gres yağıyla pimleri yağlıyoruz körüğü takıp yerine geçiriyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken ucuna lastik geçirilen pim sabitleme pimi diye geçer ve kaliperin alt kısmında olur diğer düz olan ise üst kısma takılır. Alttakini takmasıda sökmeside zor olduğundan bazı ustalar uğraşmıyor dikkat edilmesi gereken bir durum.
6. Yeni pimleri taktıktan sonra kaliperi oturtuyoruz. Burada da dikkat ediyoruz balata şimleri oynamasın hatta sökmüşken şimlerin üstüne bi parmak gres yağı sürün. Alttaki lastikli pim biraz zor geçiyor ben çekiç yardımıyla taktım civataları güzelce sıkıp topluyoruz.
Eski pimlerin son durumu
1. Tekerleği söküyoruz.
2. Sonra kaliperi tutan civataları söküyoruz birini 13 lokma ile söktüm diğerleri 14.
Üstteki civata
Alttaki civata
3. Kaliperi yavaşca balata şimlerini kaydırmadan çıkarıyoruz, güzel bir yere sabitliyoruz. Şansınıza pimler sıkışmadıysa hafif bir kuvvet uygulayarak çıkarabilirsiniz ama sıkıştıysa biraz uğraştırıyor. Ben sıkıştığı zaman kaliperi söküp mengeneye sıkıştırıp öyle asılmıştım çıkmayıncada şalama ile ısıtmıştım. Balataları yeni değiştirdiğim için bugün şlaps diye çıktı.
4. Tamir kitinden çıkan gres yağıyla pimleri yağlıyoruz körüğü takıp yerine geçiriyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken ucuna lastik geçirilen pim sabitleme pimi diye geçer ve kaliperin alt kısmında olur diğer düz olan ise üst kısma takılır. Alttakini takmasıda sökmeside zor olduğundan bazı ustalar uğraşmıyor dikkat edilmesi gereken bir durum.
6. Yeni pimleri taktıktan sonra kaliperi oturtuyoruz. Burada da dikkat ediyoruz balata şimleri oynamasın hatta sökmüşken şimlerin üstüne bi parmak gres yağı sürün. Alttaki lastikli pim biraz zor geçiyor ben çekiç yardımıyla taktım civataları güzelce sıkıp topluyoruz.
Eski pimlerin son durumu